احمد حمزه زاده تبریز
اخبار گردشگری

بازدید ۱۰۰ هزار نفر در یک روز از نمایشگاه تبریز

۱ آبان ۱۴۰۳ ۰15

رکوردی تازه در نمایشگاه بین‌المللی صنایع دستی و گردشگری به ثبت رسید. در طی یک روز بیش از ۱۰۰ هزار نفر از این نمایشگاه در تبریز بازدید کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان در نشست خبری اینطور گفت: نمایشگاه بین‌المللی صنایع دستی و گردشگری با استقبال چشمگیری مواجه شد. این نمایشگاه در محوطه‌ای ۱۱ هزار متر مربعی برگزار شد و توانست بیش از ۱۰۰ هزار بازدیدکننده در یک روز داشته باشد.

احمد حمزه زاده ادامه داد: چنین رکوردی از جذب گردشگری نشان‌دهنده ثبات و امنیت کشور است. او همچنین به نقش بازاریابی و تبلیغات اشاره کرد: اقدامات تبلیغاتی انجام‌گرفته منجر به معرفی شهر تبریز در نقش یکی از مقاصد گردشگری در ایران شد. با انجام فعالیت‌های بازاریابی تونستیم تا ۹۵ درصد هتل‌های این شهر را در ۶ ماهه نخست امسال پر کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی استان درباره کارهای پیش رو گفت: بیش از ۱۱۸ پروژه گردشگری به ارزش ۴۶ هزار میلیارد تومان در دست اقدام است که به‌تنهایی ۱۰ درصد کل سرمایه‌گذاری‌ کشور در این حوزه را تشکیل می‌دهد. ما همواره برای معرفی ظرفیت‌های استان و ایجاد زیرساخت‌های گوناگون تلاش خواهیم کرد.

او اینطور ادامه داد: کاروان‌سراهای استان آذربایجان شرقی و جنگل‌های ارسباران به ثبت جهانی رسیده‌اند. شهر ما همچنین با داشتن آثار جهانی دیگری مانند بازار تاریخی، ژئوپارک ارس و روستای کندوان، ظرفیت منحصربه‌فردی برای جذب گردشگر داخلی و خارجی دارد.

منبع

لطفا به این مقاله امتیاز دهید ..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×