جاهای دیدنی چابهار در شب
چابهار

۱۳ تا از جاهای دیدنی چابهار در شب؛ شب‌های چابهار کجا بریم؟

۱۸ مهر ۱۴۰۳ ۰509

شهر چابهار، جنوبی‌ترین شهر سیستان و بلوچستان یکی از مقاصد گردشگری در ایران است که هر ساله با سواحل زیبا و جاذبه‌های تاریخی هزاران مسافر را از نقاط مختلف کشور و حتی جهان به سمت خود می‌کشاند. این بندر زیبا با آب‌وهوای معتدل و دلپذیر، آمادگی پذیرایی از گردشگران را در تمام فصول سال دارد و با داشتن امکانات متنوع اقامتی، از هتل‌های لوکس گرفته تا اقامتگاه‌های بومگردی، تجربه‌ای بی‌نظیر را برای مسافران رقم می‌زند.

یکی از تفاوت‌های اصلی جاهای دیدنی چابهار با بقیه شهرها که این مکان را به جایی برای گشت و گذار شبانه تبدیل می‌کند، زیبایی‌های نقاط مختلف آن در شب و تاریکیست! در واقع، زمانی که خورشید غروب کرده و آسمان پرستاره می‌شود، مناظر زیبای این شهر تازه رنگ و بویی دیگر می‌گیرند. از سواحل درخشان آن گرفته تا بناهای تاریخی، همه و همه چیز در شب به طرز عجیبی زنده شده و شما را به گشت‌وگذار دعوت می‌کند. در ادامه این مقاله از مجله گردشگری اقامت ۲۴ با ما همراه باشید تا با جاهای دیدنی چابهار در شب آشنا شویم و زیبایی‌های این شهر را از زاویه‌ای دیگر تجربه کنیم.

ساحل شب تاب

ساحل شب ‌تاب چابهار یکی از شگفتی‌های این بندر در شب بوده که با تاریکی، تازه زندگی در آن به جریان می‌افتد. این ساحل به خاطر درخشش فیتوپلانکتون‌ها یا همان شب‌تاب‌های دریایی شهرت جهانی دارد. در فصل‌های پاییز و زمستان که این موجودات فقط برای دو ساعت در ساحل به نمایش درمی‌آیند، جلوه‌ای جادویی از شب‌های چابهار خلق می‌کنند. هر چه آسمان تاریک‌تر باشد و نور کمتر، درخشش ساحل زیباتر می‌شود. چنین منظره‌ای در جهان بسیار نادر بوده و بدون تماشای این پدیده فوق‌العاده و ثبت عکس‌های خاطره‌انگیز، دیدنی های چابهار در شب کامل نخواهد بود.

ساحل شب تاب چابهار

ساحل مکران

ساحل مکران یکی دیگر از جاهای دیدنی چابهار در شب بوده که در سکوت و تاریکی پایان روز، زیبایی‌هایش را به نمایش می‌گذارد. این ساحل به عنوان زیباترین خط ساحلی جنوب ایران شهرت دارد و مناظر بی‌نظیری از تلاقی کویر و دریا را به تصویر می‌کشد. زمانی‌که آسمان تاریک می‌شود، ترکیب این مناظر با ستاره‌های درخشان آسمان هر تماشاگری را مبهوت می‌کند.

ساحل مکران زیباترین خط ساحلی جنوب ایران

ساحل تیس

ساحل تیس، بهشت شبگردی در چابهار نام گرفته زیرا تجربه‌ای خاص را برای مسافران رقم می‌زند. این ساحل با امکانات تفریحی مناسب و مناطق بکر و دست‌نخورده، محلی ایده‌آل برای گذراندن شب‌هاست. شما می‌توانید از شترسواری، قایق‌سواری و جت‌اسکی در تیس لذت ببرید یا با چادر زدن در پلاژ، شب را در کنار خانواده سپری کنید. به خاطر داشته باشید که وقتی تاریکی فرامی‌رسد، این ساحل به یکی از مکان های دیدنی چابهار در شب تبدیل می‌شود که لنگه‌اش در هیچ جای جهان یافت نمی‌شود.

ساحل تیس

پارک سنگی لیپار

پارک سنگی لیپار، یکی دیگر از بهترین نقاط برای تماشای زیبایی‌های شب چابهار محسوب می‌شود. این پارک، بخشی از ساحل مکران را در بر می‌گیرد و منظره‌ای دل‌فریب از دریا و آسمان را ایجاد می‌کند. اگر به این پارک رفتید می‌توانید با نشستن در یکی از آلاچیق‌های آن از سکوت شب و خنکی هوا لذت ببرید. نور کشتی‌ها و لنج‌های دریا به جذابیت این پارک افزوده و در کنار همه این زیبایی‌ها می‌توانید از امکانات غواصی نیز استفاده کنید و خود را به اعماق دریای جنوب بسپارید!

پارک سنگی لیپار

خلیچ پزم

یکی دیگر از جاهای دیدنی چابهار در شب، خلیج پزم نام دارد که مکان ایده‌آلی برای شبگردی در این بندر تلقی می‌شود. آرامش شب و صدای ملایم امواج در پزم شما را جذب خود می‌کند و از بالای دماغه این خلیج می‌توانید کشتی‌های ماهیگیری را که نورشان در تاریکی می‌درخشد، تماشا کنید. علاوه‌بر همه این زیبایی‌ها، تماشای خرچنگ‌هایی که به ساحل می‌آیند نیز تجربه‌ای فراموش نشدنی برایتان خواهد بود که شاید تنها در فیلم و کارتون‌ها این صحنه را دیده باشید!

خلیچ پزم

کوه گل افشان چابهار

کوه گل افشان چابهار، در جاده کهیر قرار دارد و یکی از جذاب‌ترین جاذبه‌های گردشگری این منطقه به شمار می‌رود. کوه گل افشان در نتیجه فعالیتهای لایه‌های داخلی زمین بوجود می‌آید . در نتیجه این فعالیت برفراز بلندترین تپه این ناحیه با ارتفاع ۵۰۰ متر تقریبا هر ۱۵ دقیقه گِل با سرعت بالا در اثر فشار گازهای داخل زمین به صورت حباب خارج می‌شود. این خروج حباب همراه با بخار و گاها صدایی شبیه صدای تفنگ است. مردم محلی از این گل‌ها برای درمان برخی بیماری‌ها استفاده می‌کنند. اگر تصمیم دارید شب را کوه گل افشان چابهار بگذرانید، حتماً چند چراغ‌قوه قوی همراه خود داشته باشید تا به راحتی از زیبایی‌های آن لذت ببرید.

کوه گل افشان چابهار

بندر بریس

بندرها همیشه در شب‌ جاذبه‌ی خاصی دارند و بندر بریس چابهار نیز از این قاعده مستثنی نیست. این بندر زیبا در نزدیکی کوه‌های مریخی واقع شده و بازدید از آن، تجربه‌ای فراموش‌نشدنی برایتان خواهد بود. غروب آفتاب در این بندر و تماشای دریا که به آرامی در تاریکی فرو می‌رود، منظره‌ای خیره‌کننده برای هر گردشگری خلق می‌کند. علاوه بر این زیبایی‌های طبیعی، شما می‌توانید با مردم محلی که بر روی لنج‌ها و قایق‌های کوچک مشغول ماهیگیری هستند، ارتباط برقرار کرده و از نزدیک کار آنها را تماشا کنید.

بندر بریس

اسکله رمین

اگر به شبگردی و جاهای دیدنی چابهار در شب علاقه دارید، اسکله رمین را از دست بدهید. این اسکله سنگی، سومین اسکله بزرگ ماهیگیری در چابهار بوده که قایق‌ها و لنج‌های متعددی در آن لنگر می‌اندازند. اخیراً ساحل روستای رمین به مکانی محبوب برای موج‌سواران تبدیل شده و چندین رویداد کوچک موج‌سواری نیز در اینجا برگزار شده است. به خاطر داشته باشید که با فرا رسیدن شب و آرامش اسکله، فرصتی عالی برای یک پیاده‌روی دل‌چسب در کنار دریا خواهید داشت.

اسکله رمین

روستای شیرگواز

روستای شیرگواز در دهستان باهوکلات چابهار واقع شده که تجربه‌ای خاص از شب‌های چابهار به شما می‌دهد. قدم زدن در کوچه‌پس‌کوچه‌های این روستا و شنیدن صدای جیرجیرک، خاطره‌ای به یاد ماندنی را برایتان از جاهای دیدنی چابهار در شب رقم می‌زند. نکته جالب دیگر اینکه به احتمال زیاد، شما در این منطقه با انواع حیواناتی نظیر قرقاول، طاووس و سنجاب‌های راه‌راه روبرو می‌شوید. همچنین از آنجایی که مردم این روستا بیشتر به کشاورزی و باغداری مشغولند؛ پس تا دلتان بخواهد میوه‌های لذیذی چون موز، انبه و نارگیل می‌توانید از آنها بخرید!

روستای شیرگواز

روستای باهوکلات

زیبایی‌های شب‌های چابهار تمامی ندارد، زیرا یکی دیگر از این مکان‌ها روستای باهوکلات نام دارد. این روستا با جمعیتی حدود ۲۵ هزار نفر، جذابیت‌های خاصی داشته که شاید هیچ کجای دنیا نداشته باشد. یکی از این جذابیت‌ها، خزندگان و تمساح‌های آن هستند، البته به شرطی که مراقب باشید. تمساح گاندو که به عنوان آخرین بازمانده از نسل دایناسورها شناخته می‌شود، در باهوکلات زندگی می‌کند. در چند سال اخیر مردم محلی و سازمان‌های حفظ محیط زیست تلاش‌های زیادی برای حفظ زیستگاه این جانوران ارزشمند انجام داده‌اند تا بتوانند آخرین نسل دایناسورها را در این منطقه حفظ کنند.

تمساح کمیاب گاندو آخرین نسل دایناسورها در روستای باهوکلات

روستای تیس

یکی از گنجینه‌های تاریخی چابهار، روستای تیس بوده که قدمت آن به دوران هخامنشیان برمی‌گردد. رودخانه زیبای لاوری که از میان این روستا می‌گذرد، جلوه‌ای خاص به تیس بخشیده و فضای دلنشینی را برای گردشگران ایجاد می‌کند. شب‌های تیس با سکوت و آرامش خود، بهترین فرصت را برای پیاده‌روی در کنار رودخانه فراهم کرده و با قدم زدن در این فضای بکر، می‌توانید از زیبایی شب نهایت لذت را ببرید. از جاذبه‌های دیگر روستای تیس، قلعه پیروز گت و مسجد جامع تیس بوده و جالب است که بدانید این مسجد با ۱۲۵۰ سال قدمت، یکی از کهن‌ترین مساجد ایران به حساب می‌آید.

روستای تیس

ساحل صخره ای چابهار

ساحل صخره‌ای چابهار یکی از زیباترین سواحل جنوب کشور محسوب می‌شود که با پدیده‌های طبیعی شگفت‌انگیز خود شما را به حیرت وا می‌دارد. زمانی که امواج با شدت به صخره‌ها برخورد می‌کنند، فواره‌های بزرگی از آب به هوا بلند می‌شود. این پدیده‌ی طبیعی در هیچ جای دیگری در دنیا لنگه ندارد و شما را در دل زیبایی‌های طبیعت غرق می‌کند. شما می‌توانید در ساحل صخره ای از کافه‌های نزدیک به آن چای تهیه کرده و در حالی که غروب آفتاب را تماشا کرده و به تماشای افق از بالای صخره‌ها نشسته‌اید، دلچسب‌ترین چای دنیا را بنوشید!

ساحل صخره ای چابهار

خلیج گواتر

خلیج گواتر در کنار دریای عمان و مرز پاکستان، یکی از زیبایی‌های پنهان چابهار به شمار می‌رود. شما می‌توانید تنها با یک قایق تنها در عرض نیم ساعت به پاکستان بروید. این منطقه به خاطر زیبایی‌های طبیعی‌اش تحت حفاظت محیط زیست قرار دارد و امکان کمپ‌زدن در آن وجود ندارد. اما منظره‌های بکر و تماشایی این خلیج شما را مجذوب خود خواهد کرد و شما می‌توانید گواتر را در لیست جاهای دیدنی چابهار در شب قرار دهید.

خلیج گواتر

سفر به چابهار با تور

اگر به دنبال یک سفر به یادماندنی در فصل پاییز یا زمستانان هستید، سفر به چابهار با تور بهترین گزینه برای شماست. بی شک، این بندر زیبا با سواحل زیبا و جاذبه‌های تاریخی‌اش هر گردشگری را مجذوب خود می‌کند. اما در این میان اگر قصد دارید به بهترین روش ممکن سفر به چابهار داشته باشید، شرکت در یک تور را فراموش نکنید. زیرا نه تنها به راحتی می‌توانید از زیبایی‌های طبیعی و فرهنگی این منطقه لذت ببرید، بلکه با راهنمایی‌های تور لیدرهای محلی اطلاعات ارزشمندی درباره جاذبه‌ها و سنت‌های چابهار نیز به دست می‌آورید.

شما با خرید یک تور چابهار  می‌توانید از جاهای دیدنی چابهار در شب مانند ساحل شب‌تاب، کوه گل افشان و جزیره گواتر به راحتی بازدید کرده و با چشیدن غذاهای محلی و دیدن فرهنگ غنی این منطقه لذت سفرتان را چند برابر نمایید. بنابراین، اگر می‌خواهید برای شش ماه دوم سال، سفر به چابهار را به یک تجربه ماندگار تبدیل کنید، سفرکردن با تور را فراموش نکنید!

سفر به چابهار با تور

اقامت به یاد ماندنی در هتل‌های چابهار

چابهار با سواحل زیبا و جاذبه‌های طبیعی و هوای معتدلی که دارد، مقصدی بی‌نظیر برای مسافران در فصول پاییز و زمستان محسوب می‌شود. اما تجربه واقعی سفر به این بندر زیبا به اقامت در هتل‌های آن بستگی دارد. در چند سال اخیر با توجه به رشد گردشگران به این منطقه، هر هتل‌ چابهار با خدمات عالی و امکانات مدرن توانسته فضایی راحت و دلنشین را برای مسافران فراهم کند.

اگر بخواهیم نمایی از هتل‌های چابهار را برایتان بگوییم؛ کافیست تصور کنید صبح‌ها با صدای امواج دریا از خواب بیدار شده و از بالکن اتاق‌تان چشم‌انداز این خلیج زیبا را تماشا ‌کنید. در این میان از رستوران‌های هتل طعم‌های لذیذ غذاهای محلی را می‌چشید و بعد از یک روز پر از گشت‌وگذار، در استخر هتل استراحت می‌کنید. پس با انتخاب یکی از هتل‌های چابهار، سفر خود را به یک تجربه فراموش‌نشدنی تبدیل کرده و لحظات خوشی را در این بهشت جنوبی رقم بزنید!

هتل‌ لیپار چابهار در شب

جمع بندی مطالب

چابهار یا جنوبی‌ترین شهر سیستان و بلوچستان، زیبایی‌های طبیعی دارد که مشابهش در هیچ جای جهان یافت نمی‌شود. شب‌های این شهر با مناظر شگفت‌انگیز و جاذبه‌هایی همچون ساحل شب‌تاب، ساحل مکران و کوه گل افشان خاطره‌ای را در ذهنتان رقم می‌زند که محال است تا پایان عمر آن را فراموش کنید! از تماشای درخشش فیتوپلانکتون‌ها در ساحل شب‌تاب گرفته تا آرامش خلیج پزم، جاهای دیدنی چابهار در شب هر گوشه‌اش داستانی برای گفتن دارد.

به خاطر داشته باشید که با انتخاب چابهار به عنوان مقصد سفر در فصول سرما، لحظات شگفت‌انگیزی را در این بندر زیبا تجربه خواهید کرد که در هیچ شهر دیگری در کشور نخواهید داشت! در پایان باید بگوییم؛ چابهار مکانیست که هر بار که به آن بازمی‌گردید، دنیای جدیدی برای کشف کردن دارد.

سؤالات متداول

شب چابهار کجا بریم؟

ساحل شب‌تاب

بهترین دیدنی چابهار در شب با خانواده کدام است؟

ساحل مکران

کدام یک از سواحل چابهار را در شب ببینیم؟

 ساحل تیس

۳.۷/۵ - (۳ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×