اسکله رمین چابهار
چابهار

اسکله رمین چابهار؛ تفریحات و جاهای دیدنی

۱۷ مهر ۱۴۰۳ ۲249

آیا تاکنون به اسکله رمین چابهار سفر کرده‌اید؟ می‌خواهید بدانید بهترین زمان سفر به اسکله رمین شهر چابهار چه فصلی است؟

شهر چابهار یکی از خوش آب و هواترین و باصفاترین شهرها در جنوب شرقی ایران واقع در استان سیستان و بلوچستان است که یک اسکله بسیار معروف و دیدنی دارد و با وجود موقعیت جغرافیایی بسیار خاص خود، به یکی از محبوب‌ترین مناطق دریایی برای علاقه مندان دریا و صیادی تبدیل شده است.

امروز در ادامه این مقاله از مجله گردشگری اقامت ۲۴ با ما همراه باشید تا اسکله رمین چابهار، یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی چابهار را به شما معرفی کنیم.

اسکله رمین چابهار

معرفی اسکله رمین چابهار

اسکله صیادی رمین چابهار از جمله جاهای دیدنی و گردشگری شهر چابهار است که دلیل انتخاب اسم این جاذبه، به علت آب و هوای همیشه معتدل این شهر است که با تماشای آن، می‌توانید شاهد قدمت بسیار کهن این اسکله تفریحی باشید.

اسکله رمین چابهار به وسیله کشتی‌های تجاری و تفریحی، قایق‌های صیادی، صیادان، صید انواع ماهی و شاه میگوها، توانسته است گردشگران بسیار زیادی را از ایران و جهان به خود جذب کند. روزانه بیشتر از ده کشتی در این اسکله لنگر می‌اندازند که تعدادی از آن‌ها برای تفریح و برخی دیگر هم برای صید انواع ماهی به تجارت می‌پردازند.

از آنجایی که اسکله رمین چابهار یکی از بزرگ‌ترین بندرهای صیادی ایران محسوب می‌شود،  می‌توان انواع ماهی‌ها را از جمله حلوای سفید و سیاه، ماهی شوریده، ماهی شیر و … را در آن صید کرد.

همچنین این اسکله با شکل ال مانند خود، توانسته است یک خلیج امن را برای قایق‌ها و لنج‌های ماهیگیری فراهم کند چرا که لنج‌ها به‌شدت در این اسکله تراکم داشته و با فاصله بسیار کم کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند.

صیادان در اسکله رمین

اسکله رمین کجاست؟ 

اسکله صیادی رمین چابهار واقع در روستای رمین، در بخش مرکزی شهر چابهار قرار دارد که این روستا، واقع در هفت کیلومتری بندر چابهار بوده و از قسمت غرب به چابهار، از سمت جنوب به دریای عمان و از شمال به کوه‌های روستای تیس کوپال محدود می‌‌شود. 

در سفر به چابهار حین بازدید از اسکله رمین، می‌توانید از کوه‌های مینیاتوری در کنار روستای کمیل سلیمان هم بازدید کنید که جلوه بسیار زیبایی به این منطقه داده‌اند و شما را محو تماشای خود می‌کنند. 

یکی از خاص‌ترین تجربه‌هایی که می‌توانید در این اسکله کسب کنید، تماشای چهار نوع موج آب است که در خاورمیانه فقط اسکله رمین این ویژگی بسیار زیبا و دیدنی را دارد.

لوکیشن اسکله رمین روی نقشه

بهترین زمان سفر به اسکله رمین 

شهر چابهار و همه شهرهای جنوبی واقع در استان سیستان و بلوچستان، تقریبا در همه فصل‌ها دارای آب و هوایی گرم و شرجی با رطوبت بسیار بالا  هستند که بهترین زمان برای اینکه بتوانید به اسکله رمین در شهر چابهار سفر کنید، فصل پاییز و زمستان است. چون در این دو فصل میزان رطوبت و دما در کمترین مقدار خود بوده و شما می‌توانید از زیبایی‌ها و جاذبه‌های دیدنی این منطقه بیشتر لذت ببرید چون در فصل بهار و تابستان، میزان رطوبت و گرما بیشتر از حد نصاب خود بوده و ممکن است شرایط آب و هوایی برایتان قابل تحمل نباشد و نتوانید از سفر خود نهایت لذت را ببرید.

بهترین زمان سفر به اسکله رمین 

تفریحات اسکله رمین

اسکله صیادی رمین چابهار در دل خود تفریحاتی را جای داده است که در طول سفر خود به این اسکله زیبا و صیادی، می‌توانید از این تفریحات بهره‌مند شوید. در ادامه به بررسی سه مورد از تفریحات رایج و جذاب اسکله رمین چابهار می‌پردازیم و در مورد هر کدام به اختصار توضیح خواهیم داد.

عکاسی از سوله ماهی

یکی از تفریحات بسیار لذت بخش در اسکله صیادی رمین، عکاسی از سوله ماهی است که می‌توانید انواع ماهی‌ شیر، شاه میگو، ماهی حلوا، ماهی شوریده و موارد بسیار زیاد دیگر را حین تخلیه سوله و بارگیری صیادان ببینید و از آن‌ها عکس‌های زیبا ثبت کنید.

سوله ماهی

موج سواری

همانطور که اشاره کردیم، در اسکله رمین چابهار می‌توان شاهد چهار نوع موج در دریا بود که به این منظور موج سواری در این موج‌ها هم یکی از تفریحات بسیار عالی در این اسکله است. موج سواری در این اسکله با موج‌های بزرگ و متنوع در کمتر جایی از جهان پیدا می‌شود که به این طریق سالانه جشنواره‌های بسیار زیادی برای موج سواری در این اسکله برگزار شده و افراد زیادی به منظور تفریح در آن شرکت می‌کنند.

موج سواری در اسکله رمین

تماشای لنج

لنج‌های اسکله رمین بسیار زیبا و دیدنی هستند که می‌توانید حین بازدید از اسکله، برای تماشای لنج‌ها بروید و آن‌ها را از نزدیک تماشا کنید و حتی از آن‌ها عکس بگیرید چون افرادی که در این اسکله هستند،  بسیار خون گرم و خوش اخلاق هستند و این اجازه را به شما می‌دهند.

نکات بازدید از اسکله رمین در چابهار 

برای بازدید از اسکله رمین چابهار در شهر زیبای چابهار، هیچ نیازی به پرداخت هزینه برای ورود و تماشای آن نیست و شما و خانواده‌تان می‌توانید به صورت کاملا رایگان به تماشای این اسکله بسیار زیبا و دیدنی بروید.

شما تنها با در دست داشتن آدرس این اسکله، می‌توانید با ماشین به راحتی به آنجا بروید و ساعت‌ها از تماشای کشتی‌ها، صیادان و فروش انواع ماهی‌ها باشید. توجه داشته باشید که برای ورود به اسکله رمین، باید از ایست و بازرسی عبور کنید. از طرفی هم حق عکاسی از سمت غرب اسکله را نخواهید داشت و طبق قانونی که تعیین شده است، بنا به دلایلی  کاملا ممنوع است. پس حواستان به این نکات باشد.

همچنین می‌توانید حین طلوع آفتاب بروید و هم طلوع بسیار زیبا و بکر خورشید را در کنار دریا تماشا کنید و هم شاهد خالی کردن بار سوله ماهی و میگوها باشید و در صورت تمایل، ماهی کبابی تازه را در همان‌جا میل کنید و لذت ببرید.

مسیر اسکله صیادی رمین چابهار

جاهای دیدنی نزدیک اسکله صیادی رمین چابهار 

حوالی اسکله رمین چابهار جاهای دیدنی بسیاری وجود دارد که در طول سفر خود به این منطقه، می‌توانید از جاهای دیدنی نزدیک اسکله صیادی رمین چابهار دیدن کنید. در ادامه به معرفی و بررسی این جاهای دیدنی می‌پردازیم.

سواحل مکران

سواحل مکران یا مکوران از جمله سواحل جنوب شرقی ایران است که در امتداد دریای عمان قرار گرفته است و جزو جاذبه‌های بسیار دیدنی استان سیستان و بلوچستان محسوب می‎شود.

این منطقه از استان سیستان و بلوچستان، دارای سواحل صخره‌ای و مرجانی بسیار زیبا است که می‌تواند به عنوان یک جاذبه گردشگری، برای بازی‌های آبی و ساحلی بسیار مهیج باشد.

سواحل مکران

مسجد حضرت طلحه (رض)

مسجد حضرت طلحه (رض) از دیگر جاهای دیدنی نزدیک اسکله صیادی رمین چابهار است که با خود این اسکله حدود ۲.۵ کیلومتر و ۶ دقیقه فاصله دارد. این مسجد محل عبادت و انجام فرایض روزانه اهل تسنن است و به واسطه زیبایی و معماری خود، به یکی از جاهای دیدنی اسکله رمین چابهار تبدیل شده است.

مسجد حضرت طلحه (رض)

مسجد رحمانی

از دیگر جاهای دیدنی نزدیک اسکله صیادی رمین چابهار که مکانی مذهبی هم هست و محل عبادت و انجام فرایض روزانه اهالی این منطقه است، مسجد رحمانی است. این مسجد با ساحل اسکله رمین حدود ۲ کیلومتر فاصله دارد و با خودرو تنها ۶ دقیقه زمان نیاز دارید تا از ساحل به این مسجد برسید یا از این مسجد به ساحل اسکله رمین بروید.

ساحل کمب

ساحل کمب یا تراس یکی از جاذبه‌های دیدنی و بکر شرق چابهار است که ارتفاع بسیار زیادی تا خود ساحل دارد و باید از بالای همان صخره  منظره دریا، آسمان و ساحل را تماشا کرد. صخره‌های این ساحل به دماغ شباهت دارند و به همین دلیل اسم دیگر این ساحل، ساحل دماغه است. در بالای صخره‌های این ساحل تا چشم‌ها کار می‌کنند، آب و آسمان است و به همین دلیل از جاذبه‌های هیجان انگیز چابهار محسوب می‌شود.

ساحل کمب یا تراس

کوه های مریخی چابهار

کوه‌های مریخی چابهار یکی از جاذبه‌های بسیار دیدنی در نزدیکی اسکله رمین است که با چشم انداز بسیار زیبای خود، هر بیننده‌ای را محو تماشای خود می‌کنند. این کوه‌های مریخی با شکل مینیاتوری بزرگ و کوچک طوری که اشکال خارق‌العاده‌ای دارند، می‌توانند برای لحظاتی کوتاه شما را به مریخ ببرند.

کوه های مریخی چابهار

تور چابهار و بازدید از اسکله رمین چابهار

امروزه با وجود هزینه‌های بسیار بالا در سفر به هر جای ایران و جهان، تورهای سفر و تفریحی بسیار زیادی با اسپانسری شرکت‌ها و آژانس‌های مسافربری بزرگی شکل گرفته‌اند که تور چابهار هم یکی از جمله این تورها است.

سفر با تورهای مسافرتی، می‌تواند بسیاری از هزینه‌های سفر را برایتان کمتر کند و با هزینه‌ای کمتر، به شهرهای مختلف ایران و حتی کشورهای مختلف سفر کنید و از جاذبه‌های گردشگری مختلف لذت ببرید.

اگر می‌خواهید تورهای مسافرتی از جمله تور سفر به چابهار را با هزینه بسیار مناسب برای خود، دوستان و یا خانواده تهیه کنید و یک مسافرت بسیار عالی داشته باشید، می‌توانید در یکی از تورهای اقامت ۲۴ رزرو خود را انجام دهید.

تور سفر به چابهار

اقامت در چابهار 

از آنجایی که چابهار یکی از شهرهای دیرینه جنوب ایران با جاذبه‌های گردشگری بسیار زیبا و دیدنی است، نمی‌توان یک روز و دوروز را برای گردش در آن سپری کرد. این شهر با جاذبه‌ها و مکان‌های بسیار باصفا و بکری که دارد، نیاز دارد که شما چندین روز را در آن اقامت داشته باشید و با کمال آرامش تمام مکان‌های دیدنی آن را بگردید و لذت ببرید.

برای اقامت در شهر بسیار زیبای چابهار، هتل‌هایی با امکانات پیشرفته و لوکس آن هم با قیمت مناسب پیشنهاد می‌شود که می‌توانید استراحت کافی، تغذیه‌ای کامل را در مکانی تمیز و دنج تجربه کنید. از جمله بهترین اقامتگاه‌ها و هتل‌ چابهار می‌توان به هتل سنتی در بلوچ، هتل بین المللی چابهار، اقامتگاه بوم گردی بلوچ زاده، هتل لیپار، هتل فردوس و هتل رز مکران اشاره کرد که امکانات بسیار ویژه‌ای را در اختیار گردشگران و مسافران عزیز قرار می‌دهند.

اقامتگاه بوم گردی بلوچ زاده

جمع بندی مطالب

سفر به جنوب ایران آن هم چابهار در استان سیستان و بلوچستان، می‌تواند پس از سفر به شمال ایران یکی از تجربه‌های لذت بخش و به یادماندنی باشد که می‌توانید تجربه کنید و هر روز را برای گردش در یکی از مکان‌های آن سپری کنید.

اسکله رمین چابهار تنها یکی از بزرگ‌ترین و باصفا ترین جاذبه‌های گردشگری این شهر در جنوب ایران است که می‌توان به صورت کاملا رایگان ساعت‌ها در آنجا بود و از تماشای دریا و موج‌های آن لذت برد.

خوشحالیم که تا انتهای این مقاله از وبلاگ اقامت ۲۴ با ما همراه بودید. با سفر به شهر چابهار و اسکله رمین، می‌توانید لحظات خوبی را با خانواده و دوستان خود ثبت کنید.

سؤالات متداول

بهترین تفریح اسکله رمین چیست؟

قایقرانی، غواصی، صید انواع ماهی‌ها و تماشای لنگر اندازی کشتی‌های تجاری و تفریحی از جمله بهترین تفریحات اسکله رمین هستند.

چه موقعی را برای اسکله رمین پیشنهاد می‌کنید؟

فصل پاییز و زمستان یکی از بهترین زمان‌ها برای سفر به چابهار و اسکله رمین است چون دمای هوا و رطوبت بسیار کم است.

دلیل معروف بودن و شهرت بالای اسکله رمین چابهار چیست؟

تمیزی، سکوت و آرامش، رفت و آمد لنج‌های ماهیگیری و تماشای لذت بخش آن‌ها از جمله مواردی است که موجب شده‌اند اسکله رمین چابهار به محبوبیت زیادی برسد.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

تعداد دیدگاهها: ۲

  1. احمد

    سلام.
    بنظرم شما روی رمین شناخت کامل ندارید.
    جذابیت های رمین را خوب نمی‌شناسید.
    رمین داری بزرگترین مرکز فرهنگی و هنری است که جناب بهار خیلی سال پیش آن را را راه انداخته و امروز آوازه ای جهانی به خود گرفته.شناخته شده ترین شناسنامه این روستا کتابخانه آن است که امروز همه جای دنیا آن را می شناسند.
    از موج سواری هم خبر ندارید گویا که سالهاست قطب ورزشی دریا و آب بشمار می رود که در ایران تنها نقطه آموزش آن در رمین است و شما از أن خبر ندارید و یکی دو تا ساحل هستند که معرف اند یه سواحل صخره ای و ماسه ای رمین که هنوز بکر دست نخورده مانده اند همان بهتر که شما آنها را نمی شناسند و نمی دانید کجایند چون اگه پای شما آنجا باز شود آن سواحل می شوند زباله دانی هایی شما و گردشگران تان آن را به این روزگار می اندازند

    • علیرضا قانع

      سلام وقتتون بخیر
      اطلاعات در خصوص جاذبه ها و مناطق مختلف ایران به همین شکلی که شما کامنت می گذارید و از زبان مردم محلی تکمیل می شود در غیر این صورت همه مجبور هستند از اطلاعات موجود استفاده کنند. ما از همین مواردی که شما گفتید در مقاله استفاده خواهیم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×