اسکله کنارک
چابهار

اسکله کنارک چابهار و هر اطلاعاتی که باید بدانید!

۱۷ مهر ۱۴۰۳ ۰61

شهر چابهار یکی از مهم‌ترین و محبوب‌ترین شهرهای گردشگری ایران است که سالانه گردشگران زیادی از آن بازدید می‌کنند. اسکله کنارک نیز یکی از جاهای دیدنی چابهار است که نه‌تنها گردشگران ایرانی، بلکه گردشگران خارجی نیز به دیدن آن می‌روند. سواحل زیبا و جاذبه‌های طبیعی منحصربه‌فرد کنارک هر فردی را شیفته و مبهوت خود می‌کند.

به همین دلیل بسیاری از افراد تنها برای لذت‌بردن از مناظر و یافتن بهترین لوکیشن‌های عکاسی به اسکله کنارک چابهار سفر می‌کنند. این اسکله تاثیر بسزایی در اقتصاد استان سیستان و بلوچستان دارد. به‌طوری که معیشت بسیاری از خانواده‌ها به آن بستگی دارد. ما در مجله گردشگری اقامت ۲۴ توضیحات و عکس از اسکله کنارک ارائه خواهیم داد.

اسکله کنارک

اسکله کنارک کجاست؟

اگر از ماجراجویی و هیجان لذت می‌برید، سفر به چابهار را در لیست سفرهای خود قرار دهید. اسکله بندر کنارک در حقیقت بزرگترین اسکله صیادی کشور به حساب می‌آید. این اسکله در جنوبی‌ترین نقطه کشور در فاصله ۵۵ کیلومتری غرب چابهار واقع شده است.

جالب است بدانید که مسافت اسکله کنارک بیش از ۴ کیلومتر است. صیادان پس از یک صید بسیار طولانی در اقیانوس هند برای پهلوگیری قایق‌ها و لنج‌ها به اسکله شهر کنارک می‌آیند و بار خود را در سوله‌هایی خاص تخلیه می‌کنند. گاهی ظرفیت تخلیه آبزیان صیدشده در این اسکله به بیش از ۶۰ هزار تن در سال می‌رسد.

اسکله کنارک چابهار

آدرس دقیق اسکله کنارک: در فاصله ۵۵ کیلومتری غرب چابهار

لوکیشن اسکله کنارک روی نقشه

لوکیشن اسکله کنارک را می‌توانید از روی نقشه زیر مشاهده کنید.

 

ویژگی‌های اسکله کنارک

همانطور که در ابتدا اشاره شد، اسکله صیادی کنارک لقب بزرگ‌ترین اسکله ایران را یدک می‌کشد. اکنون این اسکله نه‌تنها از نظر اقتصادی، بلکه از نظر تفریحی هم اهمیت زیادی دارد. اسکله شهرستان کنارک به‌دلیل پهلوگیری کشتی‌ها و لنج‌های ماهیگیری و تردد قایق‌ها می‌تواند تصویر زیبایی را در ذهن شما حک کند.

جالب است بدانید که اسکله‌ های کنارک محل بسیار خوبی برای طبیعت‌گردی هستند. فعالیت‌های مختلفی همچون صیادی، چشم‌انداز طبیعی دریا و صدای دلنشین موج‌ها، این اسکله را تبدیل به مکان تفریحی و گردشگری کرده است.

گردشگری در ساحل اسکله کنارک

جاهای دیدنی اسکله سنگی کنارک

اسکله تفریحی کنارک جاذبه‌های منحصربه‌فردی دارد. در واقع همین جاذبه‌ها سبب محبوبیت این اسکله در میان گردشگران شده است. در ادامه به دو تا از جاذبه‌های مهم اسکله ماهیگیری کنارک اشاره خواهیم داشت.

مشاهده صیادی

از جاذبه‌های مهم و اساسی اسکله شهرستان کنارک می‌توان به تماشای فعالیت‌های روزانه صیادان محلی اشاره کرد. صیادان با استفاده از لنج‌ها و قایق‌های خود به دریا می‌روند و پس از صید، ماهی‌های تازه را به اسکله می‌آورند. گردشگران با مشاهده این پروسه می‌توانند با نحوه زندگی و فرهنگ محلی این منطقه آشنا شوند.

بدون شک مشاهده صیادی و فعالیت‌های مردم محلی می‌تواند تجربه شیرین و خاطره‌انگیزی را برای شما به ارمغان بیاورد.

اسکله کنارک

تماشای جاذبه‌های طبیعی کنارک

سواحل اسکله کنارک به‌دلیل موقعیت جغرافیایی خود دارای مناظر طبیعی بسیار زیبا و دلنشینی دارد. تماشای موج دریا، لنج‌ها و قایق‌ها در کنار ساحل و صیادانی که صید روزانه خود را تخلیه می‌کنند، همه و همه می‌توانند خاطرات شیرینی از زندگی دریایی را برای شما به ارمغان بیاورند. همچنین با غروب خورشید، اسکله لنج کنارک به یکی از بهترین و زیباترین لوکیشن‌های عکاسی تبدیل می‌شود.

اثرات اسکله صیادی کنارک بر زندگی مردم محلی

اسکله کنارک چابهار تاثیرات زیادی روی زندگی مردم محلی گذاشته است که در ادامه به دو مورد از مهم‌ترین آن‌ها اشاره خواهیم داشت:

بالا بردن فرصت‌های شغلی

اسکله کنارک در واقع مرکز فعالیت‌های اقتصادی و صیادی چابهار است. به همین دلیل این اسکله تاثیر بسزایی در افزایش فرصت‌های شغلی منطقه دارد. اغلب مردم محلی در شغل‌های صیادی، ماهی‌فروشی و کارگران اسکله مشغول هستند. همین مسئله سبب کاهش نرخ بیکاری و بهبود وضعیت معیشت خانواده‌ها شده است.

قایق های ماهیگیری در کنار اسکله

افزایش تقویت تجارت محلی و منطقه

اسکله کنارک نقش پررنگ و اساسی در تقویت و بهبود تجارت محلی و منطقه‌ای دارد. جالب است بدانید که بسیاری از محصولات دریایی تازه موجود در این اسکله به سایر نقاط کشور و حتی بازارهای بین‌المللی صادر می‌شوند. به این ترتیب جایگاه استان سیستان و بلوچستان در زمینه تجارت محصولات دریایی به‌طور چشمگیری ارتقاء می‌یابد.

بدون شک، صادرات ماهی و دیگر محصولات دریایی در اسکله کنارک در تامین نیازهای غذایی و اقتصادی نقش کلیدی ایفا می‌کند.

اثرات اسکله صیادی کنارک بر زندگی مردم محلی

چطور به چابهار برویم؟

اگر برای اولین بار قصد سفر به چابهار را دارید، بهترین گزینه برای شما رزرو تور خواهد بود. تیم حرفه‌ای اقامت ۲۴ با سال‌ها تجربه می‌توانند بهترین تور چابهار، متناسب با شرایط و بودجه شما پیشنهاد دهند. با رزرو تور دیگر دغدغه اقامت، صبحانه و نهار و شام را نخواهید داشت. به این صورت که همه چیز مطابق با شرایط و میل شما مهیا خواهد بود. در نتیجه با آرامش‌خاطر می‌توانید از سفر خود لذت ببرید.

در چابهار کجا اقامت کنیم؟

برای اقامت در چابهار گزینه‌های مختلفی پیش‌ روی شما است که بهترین آن‌ها، رزرو هتل چابهار است. در چابهار هتل‌های مختلفی وجود دارد که شما می‌توانید مطابق با امکانات و بودجه مورد نظر از بین آن ها انتخاب کنید. اگر برای رزرو هتل چابهار سردرگم شده‌اید، می‌توانید از طریق شماره درج شده در وب سایت اقامت ۲۴ با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

جمع بندی مطالب

در این مقاله مهم‌ترین توضیحات اسکله کنارک را در اختیار شما عزیزان قرار داده‌ایم. در نزدیکی اسکله کنارک جاهای دیدنی مختلفی نظیر: چشمه‌ها، غارها، سواحل و طبیعت فوق‌العاده‌ای وجود دارد که می‌توانید پس از بازدید از اسکله، از آن‌ها نیز سر بزنید. در ۲۰ کیلومتری این اسکله در کهیر زرآباد، گل فشان‌هایی (ناپگ) وجود دارد که منحصربه‌فردترین دیدنی سیستان و بلوچستان محسوب می‌شوند.

گل فشان‌هایی (ناپگ)

این پدیده در زمین صاف نزدیک به ساحل مشاهده می‌شود که با جوشش گلی خود که ناشی از فعالیت‌های زمین شناسی است، تپه‌هایی کوچکی به ارتفاع ۵ تا ۱۰ متر به وجود می‌آورد. لذا توصیه می‌کنیم لیستی از دیدنی‌های این منطقه تهیه کنید و از سفر خود نهایت استفاده را ببرید. علاوه‌بر آن، با خوردن میوه‌ها و غذاهای خوشمزه محلی نظیر: بریانی، تباهگ، ماشینگ، شودوده، ناروش و … لذت سفر خود را دو چندان کنید.

جالب است بدانید که اغلب گردشگران ایرانی و خارجی، اوقات فراغت خود را در ساحل اسکله کنارک می‌گذرانند. اگر شما هم تجربه سفر به این منطقه زیبا را دارید، می‌توانید تجربیات خود را از طریق بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

سؤالات متداول

بزرگترین اسکله صیادی کشور کجاست؟

اسکله صیادی کنارک بزرگترین اسکله صیادی کشور است که در چابهار قرار دارد.

فاصله اسکله سنگی صیادی تا چابهار چقدر است؟

حدود ۵۷ کیلومتر

لطفا به این مقاله امتیاز دهید ..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×