راهنمای سفر دوروزه به مشهد
مشهد

راهنمای سفر دو روزه و به‌صرفه به مشهد

۱۶ مهر ۱۴۰۳ ۰17

اگر با وقت و بودجه‌ای محدود، قصد دارید در شهر مشهد گشت‌وگذار کنید، به مقاله درستی از مجله گردشگری اقامت۲۴ سر زده‌اید. در این راهنمای سفر مشهد به صورت مفید و مختصر به شما می‌گوییم که در سفر کوتاه خود به مشهد در کجا اقامت کنید، خرید کنید، گشت‌وگذار کنید و غذا بخورید تا هزینه‌ای به‌صرفه داشته باشد و از وقت خود بتوانید بهترین استفاده را ببرید.

 گشت‌وگذار در محدوده حرم امام‌رضا

اگر دوست دارید در نزدیکی حرم امام‌رضا باشید و گشت‌وگذار و اقامت شما هم در همین محدوده باشید، پیشنهادهای زیر را بخوانید:

از این جاهای دیدنی بازدید کنید

اگر می‌خواهید در مدت زمان کوتاهی بهترین جاهای تفریحی، مذهبی و تاریخی مشهد را ببینید، از رفتن به مکان‌های زیر غافل نشوید.

بنر تبلیغاتی رزرو هتل های مشهد با تخفیف

باغ‌موزه نادری

باغ موزه نادری مشهد

باغ موزه نادری در واقع همان آرامگاه شاه پرافتخار سرزمینمان، نادرشاه افشار است. این آرامگاه به دلیل فضای سرسبز و بزرگی که دارد، به نام باغ ملی مشهور شده و دارای تالارهای موزه‌ای و مقبره شاه است. مقبره نادرشاه را می‌توانید درست در وسط آرامگاه پیدا کنید. باغ‌‌موزه نادری کم‌تر از ده دقیقه تا حرم فاصله دارد و خطوط اتوبوس ۵۰ و ۱۲ در ایستگاه چهارراه شهدا، شما را تا نزدیکی این آرامگاه می‌برند.

آدرس: خیابان شیرازی، ضلع شمال غربی چهارراه شهدا

ساعت بازدید: ۹ صبح تا ۵ عصر

هزینه بازدید: ۵۰ هزار تومان

لوکیشن باغ‌موزه نادری روی نقشه

مسجد گوهرشاد

مسجد گوهرشاد

اگر در حرم هستید، فرصت را غنیمت بشمارید و از مسجد گوهرشاد دیدن کنید. مسجد گوهرشاد در صحن جنوبی حرم قرار گرفته و نمونه‌ای از شاهکارهای معماری اسلامی است. این مسجد، قدمت تاریخی ارزشمندی دارد و به دستور همسر یکی از پادشاهان تیموری به نام گوهرشاد بیگم ساخته شده است.

آدرس: صحن جنوبی حرم امام‌رضا

ساعت بازدید: شبانه‌روزی

هزینه بازدید: رایگان

لوکیشن مسجد گوهرشاد روی نقشه

خانه تاریخی توکلی 

خانه تاریخی توکلی مشهد

با طی‌کردن مسافتی در حد یک ربع از حرم امام‌رضا به خانه توکلی می‌رسید. قدمت این خانه تاریخی به دوران قاجار می‌رسد و عمر آن بیشتر از ۱۸۰ سال است. به خانه توکلی که رفتید، به جزء جزء آن که به زیبایی با آجر و کاشی‌ تزیین شده، دقت کنید و از معماری قدیمی آن لذت ببرید. 

آدرس: خیابان نواب صفوی، نواب صفوی ۷، کوچه عسگریه

ساعت بازدید: ۸ صبح تا ۷ عصر

هزینه بازدید: رایگان

لوکیشن خانه توکلی مشهد روی نقشه

پارک کوهسنگی

پارک کوهسنگی

کوهسنگی یکی از زیباترین و اصیل‌ترین پارک‌ های مشهد است که با حرم حدود ۲۰ دقیقه فاصله دارد. اگر طی‌کردن پله برای شما سخت و آسیب‌زننده نیست، حتما مسیر پلکانی پارک کوهسنگی را در شب طی کنید که بسیار دیدنی و زیبا می‌شود. پارک کوهسنگی انواع امکانات رفاهی مانند سرویس بهداشتی، آلاچیق، رستوران سنتی، سوپرمارکت و… دارد. از بازارهای اطراف کوهسنگی می‌توانید دیگ سنگی و ظروف سنتی را به عنوان سوغات بخرید. خط یک مترو در ایستگاه میدان شریعتی شما را تا چندقدمی پارک کوهسنگی می‌رساند. بد نیست بدانید که کوهسنگی یکی از شناخته شده‌ترین پارک های ایران است.

آدرس: بلوار کلانتری، انتهای خیابان کوهسنگی

لوکیشن پارک کوهسنگی روی نقشه

در این غذاخوری‌ها، غذا بخورید

غذاخوری‌هایی که در این قسمت معرفی می‌کنیم غذاهایی باکیفیت و به‌صرفه دارند و موقعیت مکانی آن‌ها در نزدیکی حرم است.

فست‌فودی‌های میدان ده دی

به میدان ده دی که می‌رسید با انواع فست‌فودی مواجه می‌شوید که ساندویچ‌های پروپیمان با قیمت اقتصادی دارند. البته چندین پیراشکی‌فروشی هم در همین محدوده قرار گرفته‌اند. ساندویچی‌های ده دی کم‌تر از یک ربع با حرم امام‌رضا فاصله دارند.

رستوران علی

رستوران علی یکی از قدیمی‌ترین رستوران‌های نزدیک حرم است که در خیابان امام‌رضا قرار دارد. در این رستوران می‌توانید انواع غذاهای چلویی و خورشتی را با قیمتی مناسب سفارش دهید.

آدرس: خیابان امام‌رضا، امام‌رضا ۴

ساعت کاری: ۱۲ ظهر تا ۱۲ شب

شماره‌تماس: ۰۵۱۳۸۵۱۰۰۹۷

لوکیشن رستوران علی روی نقشه

کباب و حلیم چهارفصل

کباب و حلیم چهارفصل مشهد

کباب و حلیم چهارفصل دو شعبه در مشهد دارد که شعبه چهارراه لشگر آن به حرم نزدیک است. از این غذاخوری می‌توانید کباب، حلیم و شله مشهدی را با کیفیتی عالی و قیمتی مناسب سفارش دهید.

آدرس: خیابان امام‌خمینی، نبش امام‌خمینی ۴۵

ساعت کاری: ۶ صبح تا ۹ شب

به این بازارها سر بزنید

در این قسمت با بازارهایی در نزدیکی حرم آشنا می‌شوید که انواع و اقسام پوشاک، کیف و کفش و سوغات مشهد را با قیمتی مناسب می‌فروشند.

بازار رضا

بازار رضا یکی از قدیمی‌ترین و اصیل‌ترین بازارهای مشهد است که از آن می‌توانید انواع پوشاک، بدلیجات، مهر و تسبیح، عطر، خشکبار و… را بفروشید. این بازار دارای دو طبقه است و با حرم کم‌تر از ده دقیقه فاصله دارد.

آدرس: مشهد، ضلع شرقی میدان آب

ساعت کاری: ۹ صبح تا ۱۰ شب

لوکیشن بازار رضا روی نقشه

بازار مرکزی

بازار بزرگ مرکزی مشهد

بازار مرکزی دارای دو فاز یا شعبه است که هر دو در نزدیکی حرم امام‌رضا قرار گرفته‌اند. از این بازار می‌توانید انواع پوشاک زنانه و مردانه، خشکبار، عطر، روسری و کیف و کفش را بخرید.

آدرس فاز یک: آیت‌الله شیرازی (بالا خیابان)، شیرازی ۴، نظام‌الملک

آدرس فاز دو: آیت‌الله شیرازی (بالا خیابان)، بین شیرازی ۴ و آیت‌الله بهجت

ساعت کاری: ۹ صبح تا ۱۰ شب

بازار جنت

در بازار جنت همه‌نوع لباس از راحتی گرفته تا مجلسی با قیمت‌های مناسب پیدا می‌شوید. از این بازار اصیل علاوه بر لباس می‌توانید کیف و کفش هم بخرید. بازار جنت تا حرم کم‌تر از یک ربع فاصله دارد و از طریق خطوط اتوبوس ۳۸.۱، ۲۲ . ۲۷ قابل دسترسی است.

آدرس: خیابان امام‌خمینی، جنت

ساعت کاری: ۸ صبح تا ۱۰ شب

لوکیشن بازار جنت روی نقشه

این هتل‌ها را برای اقامت در جوار حرم  انتخاب کنید

با اقامت در هتل‌های زیر خیالتان از نظر نزدیکی به حرم، امکانات رفاهی قابل قبول و قیمت مناسب راحت باشد.

  • هتل چهارستاره خورشید تابان
  • هتل سه‌ستاره آریو
  • هتل دوستاره کوثر
  • هتل‌ آپارتمان قصر آیدین
  • هتل‌ آپارتمان افرا

راهنمای سفر کوتاه به مشهد در محدوده وکیل‌آباد

اگر دوست دارید به دور از شلوغی‌ها در مشهد گشت‌وگذار کنید و اقامتی راحت داشته باشید، نکات زیر به خاطر بسپارید:         

  • برای اقامت راحت و به‌صرفه خود در محدوده وکیل‌آباد، سراغ هتل ۴ستاره آبان بروید. این هتل بین پیروزی ۶۲ و ۶۴ قرار گرفته و دارای انواع اتاق و سوئیت‌های یک تا سه نفره است.
  • اگر قصد گشت‌وگذار در جاهای تفریحی را دارید، به پارک‌های ملت، چهل‌بازه و وکیل‌آباد و هم‌چنین ییلاقات طرقبه و شاندیز بروید.
  • در محدوده وکیل‌آباد بهترین رستوران‌ها و فست‌فودی‌ها قرار گرفته‌اند که در میان آن‌ها، پیتزا خونه، ساندویچ صدف، رستوران ریخته‌گرزاده و کباب یادبود غذایی با کیفیت و قیمت مناسب را ارائه می‌دهند.
  • برای خرید در محدوده وکیل‌آباد پیشنهاد ما سرزدن به مراکز خرید زمرد، یاقوت و ستاسنتر است که در اوایل خیابان صیادشیرازی قرار گرفته است.
لطفا به این مقاله امتیاز دهید ..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×