بافت تاریخی یزد
اخبار گردشگری

موزه فوتبال یزد در بافت تاریخی ساخته می‌شود

۱۵ مهر ۱۴۰۳ ۰9

رئیس هیئت فوتبال یزد از راه‌اندازی موزه فوتبالی در بافت تاریخی یزد خبر داد.

امیر فرشاد تفکری اعلام کرد: پس از دیدار با مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد قرار شد تا مکانی در بافت تاریخی یزد به هیئت فوتبال واگذار شود و آن را به موزه فوتبال یزد تبدیل کنیم. پس از طی مراحل قانونی، این مکان با تامین اعتبار از محل مسئولیت اجتماعی بخش خصوصی، مرمت و تجهیز می‌شود.

تفکری در ادامه گفت: هر چیزی که بیانگر تاریخ فوتبال یزد باشد، از جمله آثار ورزشی به جا مانده از تیم‌های ورزشی دهه ۴۰ یزد، نمادهایی از شهدای ورزشی استان، تصاویر و پوسترهایی از مربیان، بازیکنان و پیشکسوتان فوتبال یزد در این موزه قرار می‌گیرد. با استفاده از این موزه می‌توانیم یاد و خاطره بسیاری از چهره‌های فوتبالی فراموش‌شده را زنده نگه داریم.

هدف از این کار، توسعه گردشگری شهر جهانی یزد با بهره‌گیری از ظرفیت بافت تاریخی و نشان‌دادن دستاوردهای تاریخی ورزشی استان است. با توجه به حضور چادرملو اردکان در لیگ برتر و میزبانی از تیم‌های بزرگ در ورزشگاه نصیری یزد، بازدید بازیکنان مطرح از بافت تاریخی و موزه فوتبال می‌تواند منجر به دیده‌شدن بیشتر جاذبه‌های این شهر شود.

رئیس هیئت فوتبال اظهار داشت: سعید مظفری‌زاده، از داوران یزدی و پیشکسوت فوتبال، این حرکت را مفید دانسته و اعلام کرده در صورت راه‌اندازه موزه، تمامی مدال‌ها و جوایز داوری خود را به آن اهدا خواهد کرد.

منبع

لطفا به این مقاله امتیاز دهید ..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×