مشهدگردی ارزان در مشهد
مشهد

چطور مشهدگردی کنیم تا ارزان دربیاید؟

۱۵ مهر ۱۴۰۳ ۰40

اگر فکر می‌کنید هزینه گشت‌وگذار در شهر مشهد زیاد است، احتمالا از خیلی از جاهای دیدنی این شهر خبر ندارید. مشهدگردی و سفر ارزان به مشهد به‌سادگی امکان‌پذیر است، البته درصورتی‌که بدانید به کدام جاذبه‌ سر بزنید. ما در این قسمت از مجله گردشگری اقامت۲۴، مکان‌هایی از مشهد را به شما معرفی می‌کنیم که هزینه بازدیدشان رایگان است یا هزینه‌ای اندک دارند.

به جاذبه‌های طبیعی و زیباترین پارک‌ها سر بزنید

بدون نیاز به پرداخت هیچ هزینه‌ای، می‌توانید به جاذبه‌های زیر سر بزنید و زیبایی‌های مشهد را راحت و رایگان ببینید.

پارک ملت

پارک ملت مشهد

پارک ملت یکی از معروف‌ترین و زیباترین پارک‌ های مشهد است که وسعتی به اندازه ۷۲ هکتار دارد. قدمت این پارک به دوران پهلوی می‌رسد و در گذر زمان، بخش‌های مختلفی به آن اضافه شده است. دریاچه مصنوعی، زمین‌های ورزشی و استخر، شهربازی، فضای بازی کودکان و… از بخش‌های مختلف پارک ملت هستند.

بنر تبلیغاتی رزرو هتل های مشهد با تخفیف

آدرس: وکیل‌آباد، ابتدای امامت

لوکیشن پارک ملت مشهد روی نقشه

پارک کوهسنگی

پارک کوهسنگی مشهد

در پارک کوهسنگی، اولین چیزی که به چشمتان می‌آید، دو کوه سنگی در دو طرف پارک است. اگر اهل پیاده‌روی‌های سخت هستید، در مسیر پلکانی این پارک قدم بگذارید و از تماشای منظره شهر در ارتفاع لذت ببرید. «جبل‌النور» یکی از بخش‌های آرامش‌بخش و معنوی پارک کوهسنگی است که در آن پیکر چند تن از شهدای گمنام دفن شده است. خط یک مترو در ایستگاه تقی‌آباد به‌راحتی شما را به پارک کوهسنگی می‌رساند و البته خطوط اتوبوس ۴۲، ۲۸.۱، ۳۷.۱، ۸۱ و… هم شما را تا نزدیکی پارک می‌برند.

آدرس: بلوار کلانتری، انتهای خیابان کوهسنگی

لوکیشن پارک کوهسنگی روی نقشه

پارک وکیل‌آباد

پارک وکیل‌آباد

پارک وکیل‌آباد مشهد یک باغ دل‌باز و باصفاست که هر چهار فصل سال، زیبایی‌های مخصوص به خودش را دارد. در این پارک می‌توانید ساعت‌ها میان درختان بلندقامت قدم بزنید و صدای آرامش‌بخش آب روان را بشنوید. بهترین راه دسترسی به پارک وکیل‌آباد این است که سوار خط یک مترو شوید و در ایستگاه وکیل‌آباد پیاده شوید. در پارک وکیل‌آباد امکانات مختلفی مانند آلاچیق، سوپرمارکت، سرویس بهداشتی و… وجود دارد.

آدرس: انتهای بزرگراه وکیل‌آباد

طرقبه

ییلاقات طرقبه مشهد

حدود نیم ساعت تا ۴۵ دقیقه که از مشهد دور می‌شوید، به ییلاقات خوش‌آب‌وهوای طرقبه می‌رسید. در این ییلاقات از هوای خوش و تمیز و طبیعتی زیبا لذت می‌برید و می‌توانید از بازارهای خشکبار و صنایع دستی آن دیدن و خرید کنید. به علاوه در قدم‌به‌قدم طرقبه، رستوران‌های کوچک و بزرگ به چشم می‌خورد که انواع غذاهای لذیذ ایرانی و سنتی را ارائه می‌دهند.

آدرس: ۲۰ کیلومتری مشهد، انتهای بلوار وکیل‌آباد، منطقه ییلاقی طرقبه

لوکیشن طرقبه روی نقشه

شاندیز

ییلاقات شاندیز در مشهد

شاندیز در نزدیکی طرقبه قرار گرفته و همان طبیعت خوش‌آب‌وهوا و زیبای طرقبه را دارد، با این تفاوت که خلوت‌تر است. این منطقه ییلاقی با رستوران‌های لوکسی مانند ارم، حاج‌حسن، ملل، پدیده و… پر شده که غذاهای نابی مثل شیشلیک و انواع کباب و چلوگوشت و… را طبخ می‌کنند. در شاندیز هم مانند طرقبه می‌توانید از بازارهای محلی، صنایع دستی و خشکبار بخرید و سری به مرکز خرید پدیده بزنید.

آدرس: حدود ۳۰ کیلومتری مشهد، انتهای بلوار وکیل‌آباد

لوکیشن شاندیز روی نقشه

پارک چهل بازه

پارک چهل‌بازه

چهل‌بازه یکی از پارک‌های تازه‌تاسیس در منطقه اصیل وکیل‌آباد است که بخش‌های مختلف آن با درختان و گیاهان خاص و دریاچه مصنوعی پر شده است. تابستان که می‌شود، کودکان می‌توانند در دریاچه پارک چهل‌بازه، آب‌تنی کنند و حسابی کیف کنند. چه روز به این پارک بروید و چه شب، از پیاده‌روی در فضای آن لذت خواهید برد. امکانات پارک چهل‌بازه شامل سرویس بهداشتی، سوپرمارکت، فضای بازی کودکان و… می‌شود. اگر دوست داشتید لذت گشت‌وگذار شما کامل شود، می‌توانید به باغ گل‌ها در نزدیکی این پارک سر بزنید.

آدرس: حاشیه بزرگراه امام‌علی، فارغ‌التحصیلان، بلوار معلم

لوکیشن پارک چهل‌بازه روی نقشه

بوستان هفت حوض

پارک هفت حوض

هفت‌ حوض یکی از پارک‌های خاص مشهد است که در کوه‌های خلج جا خوش کرده است. در این پارک یا بوستان، حوضچه‌های طبیعی و زیبایی را می‌بینید و می‌توانید عکس‌های یادگاری جذابی را ثبت کنید. بهترین زمان برای لذت‌بردن از طبیعت و هوای خوش پارک هفت‌ حوض مشهد، فصل بهار و تابستان است. اگر می‌خواهید به‌راحتی به پارک هفت‌حوض دسترسی پیدا کنید، بهتر است با ماشین شخصی خود به این پارک بروید. آلاچیق، سوپرمارکت، سرویس بهداشتی و پارکینگ از جمله امکانات پارک‌ هفت‌حوض است.

آدرس: شهرک سیدی، جاده خلج

از جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی و مذهبی بازدید کنید

خوشبختانه مشهد، جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی و مذهبی متنوعی دارد که بازدید از آن‌ها، قطعا تجربه ارزشمندی را برای شما رقم می‌زند. این جاذبه‌ها شما را به دنیای شگفت‌انگیز شاعران می‌برند و با تاریخ صدها سال پیش آشنا می‌کنند. در ادامه با معروف‌ترین جاذبه‌های فرهنگی، تاریخی و مذهبی مشهد آشنا می‌شوید که هزینه بازدید از آن‌ها بسیار کم است.

آرامگاه فردوسی

آرامگاه فردوسی

پیکر شاعر فرهیخته کشورمان «ابوالقاسم فردوسی» در آرامگاه فردوسی به خاک سپرده شده است. به فضای سرسبز و خوش‌آب‌وهوای آرامگاه که وارد می‌شوید، کتیبه‌های قدیمی شعر به چشمتان می‌خورد. به معماری آرامگاه فردوسی که خوب دقت کنید، سبک معماری دوران هخامنشی برای شما تداعی می‌شود. برای دسترسی به قسمت داخلی آرامگاه باید از ضلع غربی آن وارد شوید. جالب است بدانید که مزار استاد شجریان و شاعر بزرگ کشورمان «اخوان ثالث» در آرامگاه فردوسی قرار گرفته است.

آدرس: بخش توس، انتهای بلوار شاهنامه، بلوار بهارستان

ساعت بازدید: ۸ صبح تا ۵ عصر

هزینه بازدید: ۲۵ هزار تومان

لوکیشن آرامگاه فردوسی روی نقشه

خانه تاریخی ملک

خانه تاریخی ملک

خانه تاریخی ملک یکی از آثار ملی ایران است که در نزدیکی حرم امام‌رضا قرار گرفته است. قدمت این خانه تاریخی به دوران قاجار برمی‌گردد و دو طبقه دارد. در این خانه شومینه‌های گچ‌بری‌شده و سقف‌های منبت‌کاری زیبایی را می‌بینید و از حال‌وهوای تاریخی آن لذت خواهید برد. این روزها خانه تاریخی ملک به مرکز هنرهای دستی میراث فرهنگی و گردشگری تبدیل شده است.

آدرس: ضلع شرقی خیابان امام‌خمینی، مقابل ساختمان دارایی

ساعت بازدید: ۸ صبح تا ۲ ظهر

هزینه بازدید: رایگان

لوکیشن خانه ملک روی نقشه

باغ‌موزه نادری

با‌غ‌موزه نادری

باغ‌ موزه نادری، آرامگاه یکی از شاهان معروف ایران، نادرشاه افشار است که در طول حکومت خود با درایت و شجاعت خود توانست دست بیگانگان را از کشور کوتاه کرد و بسیاری از بخش‌های ازدست‌رفته را به ایران بازگرداند. این آرامگاه در باغی به وسعت ۱۴۴۰۰ مترمربع قرار گرفته، به همین دلیل به آن باغ‌موزه نادری می‌گویند. آنچه بیش از هر چیزی در آرامگاه نادرشاه افشار خودنمایی می‌کند، مجسمه برنزی نادرشاه است که بر اسب خود سوار شده و در حال تاخت‌وتاز است. مقبره نادرشاه در قسمت مرکزی آرامگاه قرار گرفته و سکویی دوازده پله‌ای دارد.

آدرس: خیابان شیرازی، ضلع شمال غربی چهارراه شهدا

ساعت بازدید: ۹ صبح تا ۵ عصر

هزینه بازدید: ۵۰ هزار تومان

لوکیشن باغ‌موزه نادری روی نقشه

مسجد گوهرشاد

مسجد گوهرشاد

در صحن جنوبی حرم امام‌رضا (ع)، مسجد تاریخی و باشکوه گوهرشاد قرار گرفته است. سال‌ها پیش، همسر یکی از شاهان تیموری (گوهرشاد بیگم) دستور ساخت این مسجد را داد. مسجد گوهرشاد علاوه‌بر فضای آرامش‌بخشی که دارد، به‌شکل هنرمندانه‌ای کاشی‌کاری شده و یکی از معروف‌ترین مساجد ایران به حساب می‌آید. صحن مسجد گوهرشاد، صحنی به وسعت ۲۸۰۰ مترمربع است و زیربنایی به اندازه ۹۴۰۰ مترمربع دارد.

آدرس: صحن جنوبی حرم امام‌رضا

ساعت بازدید: شبانه‌روزی

هزینه بازدید: رایگان

لوکیشن مسجد گوهرشاد روی نقشه

با وسایل حمل‌ونقل عمومی رفت‌وآمد کنید

هر جایی از مشهد که باشید، با وسایل حمل‌ونقل عمومی مثل مترو، اتوبوس و ون می‌توانید به مقصد مدنظر خود بروید. برای این کار فقط کافیست از باجه‌های مخصوص اتوبوس، «من‌کارت» تهیه کرده و آن را به مقدار کافی شارژ کنید. اگر می‌خواهید به‌صورت دقیق‌تر بدانید که چطور بدون ماشین می‌‌توانید به جاهای دیدنی مشهد رفت، مقاله «چطور بدون ماشین مشهدگردی کنیم؟» را از دست ندهید.

خوراکی‌های خوشمزه و ارزان‌ مشهد را نوش جان کنید

خوراکی‌های مشهدی

اگر در بین گشت‌وگذار خود در مشهد، هوس کردید خوراکی یا غذای خوشمزه‌ای را میل کنید که مخصوص مشهد باشد و هزینه‌ای به‌صرفه هم داشته باشد، حتما خوراکی‌های زیر را تست کنید:

  • شله مشهدی
  • بستنی طلاب
  • پادرازی
  • آبنبات زنجبیلی

اگر تجربه سفر و گشت‌وگذار در مشهد را داشته‌اید، برای ما از تجربه و خاطرات سفر خود بنویسید.

لطفا به این مقاله امتیاز دهید ..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×