باغ وحش صفادشت
تهران

باغ وحش صفادشت کجاست؟ اطلاعات بازدید و تصویر حیوانات

۱۶ شهریور ۱۴۰۳ ۰251

بدون شک، باغ وحش‌ها از جمله جاذبه‌های گردشگری جذاب و محبوب به حساب می‌آیند که افراد با بازدید از آن‌ها می‌توانند با حیوانات مختلف و خصوصیات آن‌ها از نزدیک آشنا شوند. باغ وحش صفادشت نیز جزء بزرگترین باغ وحش‌های موجود در ایران است. این باغ وحش در شهر تهران، شهرستان ملارد واقع شده است.

تنوع گونه‌های جانوری در باغ وحش صفادشت زیاد است. به طوری که در آن می‌توانید گونه‌های کمیاب یا در حال انقراض را از نزدیک مشاهده کنید. علاوه بر آن، امکانات تفریحی و رفاهی مختلفی در این مجموعه برای گردشگران در نظر گرفته شده است که می‌تواند بازدید از باغ وحش را به مراتب برای خانواده‌ها و کودکان جذاب‌تر کند.

اگر شما هم قصد بازدید از باغ وحش صفادشت را دارید، با ما همراه باشید تا در ادامه توضیحاتی در خصوص آدرس دقیق، ساعات کاری، گونه‌های جانوری و امکانات رفاهی و تفریحی آن ارائه دهیم.

بنر تبلیغاتی رزرو هتل های تهران با تخفیف

معرفی باغ وحش صفادشت

باغ وحش صفادشت یکی از جاهای دیدنی تهران به شمار می‌رود که سالانه میزبان گردشگران زیادی است. این باغ وحش با وسعت ۵ هکتار در لیست بزرگترین باغ وحش‌های کشور قرار دارد. در این باغ وحش می‌توانید گونه‌های جانوری مختلف را ببینید و در مورد آن‌ها اطلاعات مختلفی کسب کنید. تماشای بازی، غذا خوردن و خوابیدن این حیوانات و پرندگان می‌تواند برای بازدیدکنندگان، به ویژه کودکان جذاب باشد.

در حال حاضر از حدود ۸۰۰ جاندار از ۱۰۰ گونه مختلف (گوشت‌خواران، علف‌خواران، خزندگان، پرندگان و آبزیان) در این مجموعه نگهداری می‌شود. در باغ وحش صفادشت بخش دیگری نیز وجود دارد که در آن می‌توانید گونه‌های جانوری کمیاب و حیوانات تاکسیدرمی شده را مشاهده کنید و در مورد خصوصیات هر یک از آن‌ها اطلاعات مفیدی به دست آورید.

دقت داشته باشید که نگهداری موجودات زنده در این مجموعه زیر نظر مستقیم کارشناسان محیط زیست است، به طوری که حیوانات شرایط تولید مثل را نیز دارند.

به طور کلی، مجموعه باغ وحش صفادشت به دلیل تنوع گونه‌های جانوری، ایجاد محیطی امن و آرام با امکانات رفاهی مناسب از محبوبیت زیادی برخوردار است. اگر می خواهید در کنار آشنایی با گونه‌های جانوری مختلف، اوقات خوشی را در کنار دوستان و خانواده سپری کنید، بازدید از باغ وحش صفادشت را از دست ندهید.

باغ وحش صفادشت و بازدید مردم

تصاویر باغ وحش صفادشت

همانطور که اشاره شد، باغ وحش صفادشت از بخش‌های مختلفی تشکیل شده است که هر یک از آن‌ها متعلق به گونه‌های جانوری خاصی است. در ادامه تصاویر باغ وحش صفادشت را مشاهده می‌کنید:

تصویری از حیوانات باغ وحش صفادشت

زرافه باغ وحش صفادشت

مرغابی های باغ وحش صفادشت

خرس باغ وحش صفادشت

گورخر باغ وحش صفادشت

باغ وحش صفادشت کجاست؟

و اما آدرس باغ وحش صفادشت کرج کجاست؟ قیمت بلیط باغ وحش صفادشت چقدر است؟ آیا امکان دسترسی به باغ وحش صفادشت با مترو وجود دارد؟

برای دسترسی به این مجموعه با خودروی شخصی ابتدا باید وارد جاده شهریار شوید؛ سپس مسیر را در بلوار امام خمینی ادامه دهید تا به میدان نبی اکرم برسید. پس از آن باید وارد بلوار فولادسازان شوید. در این خیابان، جنب دانشگاه آزاد اسلامی می‌توانید باغ وحش صفادشت را مشاهده کنید. دقت داشته باشید که در نزدیکی این باغ وحش ایستگاه مترو و اتوبوس وجود ندارد.

به همین دلیل تنها با خودروی شخصی یا تاکسی قادر به دسترسی به آن خواهید بود.

لوکیشن باغ وحش صفادشت: تهران، ملارد، صفادشت، میدان نبی اکرم، بلوار الغدیر

اطلاعات بازدید از باغ وحش صفادشت تهران

ساعت کاری: ۳۶۵ روز سال از ۱۰ صبح تا غروب آفتاب

شماره تلفن باغ وحش صفادشت: ۰۹۱۲۶۴۴۴۴۶۰

قیمت بلیط باغ وحش صفادشت ۱۴۰۳: ۱۰۰ هزار تومان که برای کودکان زیر ۵ سال و معلولین رایگان است و برای کودکانی که با اردو و مهدکودک بازدید دارند هزینه بلیط نصف خواهد شد.

لیست حیوانات باغ وحش صفادشت

 دراین باغ وحش از گونه‌های جانوری متنوع و زیادی نگهداری می‌شود که برخی از آن‌ها را نمی‌توانید در بقیه باغ وحش‌های ایران مشاهده کنید. لیست حیوانات باغ وحش صفادشت به شرح زیر است:

  • شیر آفریقایی
  • شیر سفید
  • ببر بنگال
  • جگوار
  • خرس
  • زرافه آفریقایی
  • اسب فلابلا
  • گورخر
  • لاما
  • قوچ و میش
  • آهو
  • میمون
  • راکون
  • شاه بوف

پرندگان موجود در مجموعه باغ وحش صفادشت شامل: قرقاول طلایی بلژیکی، قرقاول نر امریکایی، طاووس، لاری، قوی اشکی و مرغ و خروس لهستانی و خزندگان و آبزیان این مجموعه شامل: آناکوندای زرد (گونه‌ای از بزرگترین مار جهان)، کوسه ماهی، کلمبین رنبو بوآ، مارمولک مانیتور سیاه، لئوپارد گکو، دراگون، تگوی آرژانتینی و مار پیتون می‌شود.

سواری گرفتن از حیوانات

قسمت‌های مختلف باغ وحش صفادشت

باغ وحش بزرگ صفادشت دارای بخش‌های مختلفی است که هر یک از آن‌ها متعلق به گونه‌های مختلف جانوری است. در ادامه توضیحات مختصری در مورد هر یک از این بخش‌های جذاب ارائه خواهیم داد.

بخش حیوانات و گونه کمیاب

حیوانات و گونه‌های جانوری کمیاب باغ وحش صفادشت شامل: شیر آفریقایی، شیر سفید، ببر بنگال، جگوار سیاه، اسب فلابلا، زرافه آفریقایی، کوسه ماهی، مار آناکوندا، مار پیتون و گونه‌هایی از خزندگان می‌شود. دقت داشته باشید که هر یک از این حیوانات و گونه‌های جانوری بر اساس استانداردهای بین‌المللی نگهداری می‌شوند.

بخش پرندگان

در باغ وحش صفادشت می‌توانید گونه‌های مختلفی از پرندگان کم نظیر و بسیار زیبا مانند: فلامینگو، بوتیمار، قرقاول طلایی بلژیکی، قرقاول نر آمریکایی، طاووس، قوی‌ اشکی، مرغ و خروس لهستانی و لاری را مشاهده کنید. این بخش از باغ وحش می‌تواند برای علاقه‌مندان و دوستداران پرندگان جذاب باشد.

آکواریوم

در آکواریوم باغ وحش صفادشت تنوع بالایی از آبزیان وجود دارد که برخی از آن‌ها شامل: بلک مانیتور، دراگون، آرژانتین تگو، مار پیتون، کلمبین رنبو بوآ، لئوپارد گکو، یلو آناکوندا و … می‌شود. شما می‌توانید اطلاعات مورد نیاز در زمینه زیستگاه، دما، طول عمر و تغذیه جانداران را بر روی شیشه آکواریوم مشاهده کنید.

بخش حیوانات تاکسیدرمی شده

تاکسیدرمی در واقع یک واژه یونانی به معنای آراستن است. این هنر و مهارت در زمینه پوست آرایی و مجسمه‌سازی بر روی حیوانات مرده پیاده‌سازی می‌شود. در باغ وحش صفادشت علاوه‌بر نگهداری و حفاظت از جانوران زنده، می‌توانید از پرندگان و حیوانات تاکسیدرمی شده بازدید کنید.

کلکسیون پرندگان و حیوانات تاکسیدرمی شده شامل: شاه طوطی، پرستوی دریایی، دراج، جغد، عقاب، خرس، پلنگ، طاووس، کله شوکاء، پرستوی دریایی، سگ آبی، کاسکو، دلیجه و باقرقره و انواع پروانه می‌شود.

مرغابی و دریاچه

امکانات باغ وحش صفادشت

در باغ وحش صفادشت امکانات متنوعی برای سرگرمی و رفاه بازدیدکنندگان فراهم شده است که از مهم‌ترین و جذاب‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • رستوران و کافی‌شاپ
  • ماهیگیری در دریاچه مجموعه باغ وحش صفادشت
  • شترسواری
  • سوارکاری کودکان با پونی
  • عکاسی و ارتباط نزدیک با مارهای سمی، غیرسمی و برخی از خزندگان در آکواریوم مجموعه
  • پارکینگ اختصاصی

در ادامه توضیحاتی در خصوص برخی از امکانات جذاب این مجموعه ارائه می‌دهیم.

ماهیگیری

در استان البرز رودخانه‌های متعدد زیادی وجود دارد. به همین دلیل این استان می‌تواند از ایده‌آل‌ترین گزینه‌ها برای دوستداران ماهیگیری باشد. در باغ وحش صفادشت کرج نیز امکان ماهیگیری در محیط متفاوت و زیبایی (دریاچه باغ وحش) برای تمامی بازدیدکنندگان فراهم شده است. پس از این فرصت نهایت استفاده را ببرید و خاطرات خوشی را برای خود و خانواده‌تان رقم بزنید.

شترسواری

زمانی که حرف از شترسواری به میان می‌آید، همه ما به هزاران سال پیش برمی‌گردیم و صحرانشین‌ها را در ذهن خود مجسم می‌کنیم. بدون شک، شترسواری از جمله تفریحاتی است که تجربه آن می‌تواند تا ابد در ذهن ما حک شود. در باغ وحش صفادشت نیز امکان شترسواری برای تمامی بازدیدکنندگان فراهم شده است.

سوارکاری کودکان با پونی

در این مجموعه تفریحاتی برای کودکان نیز در نظر گرفته شده است که یکی از آن‌ها سوارکاری با پونی است. شما می‌توانید با گرفتن عکس و فیلم در زمان سوارکاری کودکان خود با پونی، خاطرات خود را برای همیشه ماندگار کنید.

امکانات باغ وحش صفادشت

جاهای دیدنی نزدیک باغ وحش صفادشت

بعد از بازدید باغ وحش صفادشت می‌توانید بازدید از جاذبه‌های نزدیک را هم در برنامه خودتان قرار دهید. با توجه به اینکه بازدید از این باغ وحش زمان زیادی نیاز ندارد بنابراین بازدید از جاهای دیدنی نزدیک به آن را توصیه می‌کنیم:

در تهران کجا اقامت کنیم؟

گردشگرانی که برای بازدید از باغ وحش صفادشت و سایر جاذبه‌های دیدنی اطراف آن قصد سفر به تهران را دارند، برای اقامت می‌توانند گزینه‌های مختلفی را در نظر بگیرند. هر یک از این اقامتگاه‌ها و هتل‌ها دارای ویژگی‌های خاص خود هستند که هر فردی باید مطابق با شرایط و امکانات مورد نیاز خود از بین آن‌ها انتخاب کند.

اقامت ۲۴ یکی از مجموعه‌های فعال در زمینه رزرو هتل و اقامتگاه و همچنین برگزاری تورهای گردشگری در کشور به حساب می‌آید. اگر شما هم تمایل به رزرو هتل تهران دارید، می‌توانید با کارشناسان حرفه‌ای و با تجربه اقامت ۲۴ در ارتباط باشید. این کارشناسان با توجه به شرایط و امکانات مورد نیاز شما، بهترین گزینه‌ها را برای اقامت ارائه خواهند داد.

جمع بندی مطالب

همانطور که اشاره شد، باغ وحش صفادشت در ۵۰ کیلومتری غرب استان تهران، شهرستان ملارد واقع شده است. این باغ وحش با وسعت ۵ هکتاری خود از بزرگترین باغ وحش‌های کشور به حساب می‌آید. از مزایای باغ وحش صفادشت کرج می‌توان به تنوع گونه‌های جانوری آن اشاره داشت. جالب است بدانید که در حال حاضر حدود ۸۰۰ جانور از ۱۰۰ گونه مختلف در این باغ وحش نگهداری می‌شوند.

گونه‌های جانوری باغ وحش صفادشت شامل: خزندگان، پرندگان، آبزیان، پرندگان، گوشت‌خوار و علف‌خوار می‌شوند. از گونه‌های کمیاب و نادر حیوانی این باغ وحش می‌توان به شیر ‌سفید، شیر‌ آفریقایی، مار‌ آناکوندا، کوسه‌ ماهی، زرافه ‌آفریقایی، مار ‌پیتون، ببر ‌بنگال و اسب فلابلا اشاره داشت.

دقت داشته باشید که قیمت بلیط باغ وحش صفادشت ۱۴۰۳، ۱۰۰.۰۰۰ تومان بوده و هزینه ورودی برای کودکان زیر ۵ سال و معلولین رایگان است. اگر از باغ وحش صفادشت بازدید کرده‌اید، می‌توانید تجربیات خود را از طریق بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

سؤالات متداول

ساعت کاری باغ وحش صفادشت چگونه است؟

ساعت کار باغ وحش صفا دشت در نیمه اول سال از ساعت ۱۰:۰۰ تا ۲۰:۰۰ و در نیمه دوم سال از ساعت ‏‏۱۰:۰۰ تا ۱۸:۰۰ است. ‏

باغ وحش صفادشت چه حیواناتی دارد؟

باغ وحش صفادشت کرج حیوانات گوناگون زیادی نظیر: شیر آفریقایی، خرس، زرافه، آهو ، اسب فلابلا، لاما، ‏شاه بوف، قوچ و میش، میمون، راکون، ببر بنگال و آبزیانی همچون کلمبین رینبو بوآ، لئوپارد گکو، یلو آناکوندا، ‏بلک مانیتور، دراگون، آرژانتین تگو و مار پیتون و گونه های کمیابی مثل: کوسه ماهی، اسب فلابلا، زرافه ‏آفریقایی، مار پیتون، مار آناکوندا، شیر آفریقایی و ببر بنگال را دارد. ‏

لوکیشن آدرس باغ وحش صفادشت کجاست؟

باغ وحش صفا دشت در استان تهران، شهرستان ملارد «صفادشت»، میدان نبی اکرم، بلوار الغدیر، جنب دانشگاه ‏آزاد واقع شده است. ‏

۱/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×