سوغات کیش
کیش

سوغات کیش چیست و از کجا بخریم؟

۱۴ شهریور ۱۴۰۳ ۰138

جزیره کیش با جاذبه‌های بی‌نظیر خود، تنها به‌ خاطر تفریحات و مناظر طبیعی‌اش مشهور نیست. این جزیره به ‌عنوان مقصدی ایده‌آل برای خرید سوغاتی‌های خاص و اصیل نیز شناخته می‌شود. با خرید سوغاتی‌‌های متنوع از کیش، شما می‌توانید به‌ راحتی یادگاری‌های خاص خوردنی و غیر خوردنی از جاهای دیدنی کیش را به خانه ببرید. اگر می‌خواهید بدانید که باید سوغات کیش از کجا بخریم، پس با ما همراه باشید.

سوغات خوراکی کیش

از سوغات خوراکی کیش می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

خرما و مرکبات

خرما و مرکبات از محصولاتی هستند که در مناطق جنوبی کشور به وفور یافت می‌شوند و کیش نیز به دلیل آب‌وهوای گرم خود نخلستان‌های وسیعی دارد. از محصولات کشاورزی کیش می‌توان به رطب، خارک، خرمای خشک، چیپس خرما، شیره خرما، پرتقال و لیمو اشاره کرد که همگی به عنوان سوغات مناسب شناخته می‌شوند. این محصولات نه تنها طعم بی‌نظیری دارند، بلکه یادآور طبیعت و فرهنگ خاص جنوب ایران هستند و می‌توانند به عنوان یک هدیه خوشمزه و سالم از سفر به کیش انتخاب شوند.

خرمای کیش

ماهی و میگو و لابستر

سوغاتی‌های دریایی از محبوب‌ترین انتخاب‌ها در بین مسافران کیش هستند. صید ماهی، میگو و لابستر در پهنه خلیج فارس از فعالیت‌های مهم مردم محلی این منطقه به شمار می‌رود. خلیج فارس میزبان ۱۰ گونه مختلف میگو است که می‌توانید طعم‌های متنوع و لذیذ آن‌ها را تجربه کنید. این محصولات دریایی نه تنها یادگاری خوشمزه از سفر به کیش هستند، بلکه خاطره‌ای از یک غذای بی‌نظیر را برایتان به ارمغان می‌آورند.

ماهی کیش

ادویه

ادویه‌های متنوع و معطر کیش راز خوش‌طعمی غذاهای جنوبی هستند. اگر به عطر و طعم غذاهای کیش علاقه دارید، خرید ادویه‌های این جزیره به عنوان سوغاتی کیش را از دست ندهید. در بازارهای کیش می‌توانید ادویه‌هایی مانند جوز هندی، زیره، دارچین، بادیان، زردچوبه، میخک و تخم گشنیز را به ‌صورت تکی یا ترکیبی تهیه کنید. این ادویه‌ها طعم بی‌نظیری به پلوها، خورشت‌ها و غذاهای دریایی شما می‌بخشند و خاطرات سفر به کیش را در آشپزخانه‌تان زنده می‌کنند.

ادویه های کیش

عسل

عسل مرغوب یکی از بهترین و محبوب‌ترین سوغاتی‌ها در سفر به کیش است. این خوراکی طبیعی با خواص درمانی بی‌نظیرش از دیرباز مورد توجه ایرانیان بوده. میزان خلوص عسل تأثیر زیادی بر فواید آن برای سلامتی دارد و عسل کیش به دلیل کیفیت و مرغوبیت بالا، گزینه‌ای ایده‌آل به عنوان سوغات جزیره کیش محسوب می‌شود. برخی از خواص درمانی این عسل شامل تقویت قلب و عروق، کاهش علائم پیری، بهبود سلامت پوست، افزایش اشتها و پاک‌سازی دستگاه گوارش است.

عسل کیش

قهوه

قهوه یکی از پرطرفدارترین سوغات مخصوص کیش به شمار می‌رود. به دلیل آزاد بودن منطقه کیش، قیمت قهوه در این جزیره مناسب است. اگر عاشق قهوه هستید این سوغاتی خوشمزه را از دست ندهید. در کیش فروشگاه‌های متنوعی وجود دارد که انواع مختلف قهوه مانند قهوه سبز، ترک، اسپرسو، نسکافه و کاپوچینو را با برندهای مختلف عرضه می‌کند. این محصولات می‌توانند یک یادگار دلچسب از سفر به جزیره باشند.

قهوه کیش از سوغات خاص

شکلات

شکلات از سوغات خوردنی کیش است که کودکان عاشق آن هستند. برخلاف خوراکی‌های دیگر، شکلات با طعم شیرین و دلپذیرش همیشه برای بچه‌ها جذابیت دارد. برندهای مختلفی از شکلات ازجمله الیت، نسکوئیک، نستله و نوتلا در فروشگاه‌های کیش عرضه می‌شوند. نوتلا یکی از معروف‌ترین شکلات‌ها در ایران بوده که معمولا برای صبحانه یا میان‌وعده استفاده می‌شود. شکلات‌ها گزینه‌ ارزان و خوشمزه‌ای هستند که می‌توانید با هر بودجه‌ای آنرا برای کودکان تهیه کنید.

شکلات از سوغاتی کیش

خبیصه

از سوغات کیش شیرینی‌ را می‌توان نام برد. خبیصه یکی از شیرینی‌های سنتی حلوا مانند و پرطرفدار کیش است که در جشن‌ها و مراسم مذهبی تهیه می‌شود. این دسر نرم و لطیف که با آرد، روغن و شیره درست می‌شود، علاوه‌بر طعم عالی، خواص زیادی نیز دارد. شما می‌توانید خبیصه را به عنوان سوغات کیش در بسته‌بندی‌های زیبا تهیه کرده و به عنوان یک میان‌وعده یا دسر لذت‌بخش از آن بهره ببرید.

خبیصه از سوغات خوراکی کیش، نوعی حلوا

رنگینک

رنگینک یکی از شیرینی‌های سنتی و محبوب کیش است که از خرما تهیه می‌شود. این دسر خوشمزه با خرماهای بدون هسته و لایه‌ای از آرد سرخ شده و روغن تهیه می‌شود. خرما به عنوان یکی از میوه‌های فراوان و موردعلاقه در کیش، در بسیاری از خوراکی‌های جزیره استفاده می‌شود. شما می‌توانید این شیرینی لذیذ را به صورت آماده از سوغات فروشی‌های کیش تهیه کرده و به عنوان یک یادگار خوش‌طعم از سفر خود با خود به شهرتان ببرید.

رنگینک از سوغات خوراکی کیش

لگیمات

لگیمات یکی از شیرینی‌های معروف و پرطرفدار کیش است که بیشتر در جشن‌های مذهبی و ماه رمضان تهیه می‌شود؛ اما این روزها می‌توانید این شیرینی خوشمزه را به عنوان سوغات کیش از شیرینی‌فروشی‌ها و سوغات فروشی‌های کیش تهیه کنید. برای تهیه لگیمات، خمیر تشکیل شده از آب، آرد و شیره خرما را پس از استراحت، با پودر نشاسته و تخم‌مرغ مخلوط کرده و در روغن داغ سرخ و سپس آن‌ها را در شهد غلیظ غوطه‌ور می‌کنند. حتما این شیرینی خوشمزه را در سفر به کیش امتحان کنید.

لگیمات سوغات پرطرفدار کیش

سوغات غیر خوراکی کیش

شما می‌توانید لیست سوغات کیش را در پایین مشاهده کرده و در سفرتان آنها را تهیه کنید:

حنا

حنا یکی از سوغات شهر کیش است که جایگاه ویژه‌ای در بین خانم‌ها دارد. در جنوب کشور مراسم حنابندان از سنت‌های مرسوم بوده و بسیاری از زنان با دستانی آراسته به حنا در این مراسم شرکت می‌کنند. به همین دلیل حنا به عنوان سوغاتی محبوب در کیش شناخته می‌شود. در این جزیره می‌توانید انواع حنای آماده و نیمه‌آماده را برای دوستان و عزیزانتان خریداری کرده و یادگاری ارزشمندی را به آنها هدیه دهید.

حنا سوغات غیر خوراکی کیش

لباس و پوشاک

لباس و پوشاک از سوغات مهم کیش هستند که همیشه مورد توجه مسافران قرار می‌گیرند. جزیره کیش با داشتن مراکز خرید مدرن و متنوع، امکان خرید از برندهای معتبر داخلی و خارجی را فراهم کرده است. این جزیره به دلیل موقعیت مناسب و دسترسی آسان، گزینه‌ای ایده‌آل برای خرید انواع پوشاک با کیفیت محسوب می‌شود. در سفر به کیش می‌توانید به راحتی از این مراکز خرید دیدن کرده و سوغاتی کیش یعنی لباس و پوشاک را برای خود یا عزیزانتان تهیه کنید.

زنی با لباس محلی در کیش

صنایع دستی

صنایع دستی از زیباترین و جذاب‌ترین سوغاتی های کیش هستند که به دلیل تنوع و اصالت، مورد توجه هنردوستان قرار می‌گیرند. جزیره کیش با هنرپروری جنوب، مجموعه‌ای از صنایع دستی مانند مرجان‌ها، گوش‌ماهی‌ها، گلیم سوزنی، حصیر و کوزه‌های رنگارنگ را ارائه می‌دهد. همچنین زیورآلات دست‌ساز، ظروف دکوری تزیین شده با صدف و سبدهای چوبی متنوع ازجمله آثار هنری دیگری هستند که به عنوان سوغاتی کیش می‌توانید تهیه کنید. این صنایع دستی نه تنها یادگاری‌های ماندگار از سفر شما به کیش هستند، بلکه جلوه‌ای از فرهنگ و هنر جنوب ایران را نیز به نمایش می‌گذارند.

صنایع دستی جزیره کیش

لوازم آرایشی

لوازم آرایش اصل یکی از جذاب‌ترین کالاهایی است که می‌توانید از کیش تهیه کنید. اگر قصد خرید لوازم آرایش باکیفیتی دارید، سفر به کیش را به تعویق نیندازید. در این جزیره آزاد می‌توانید به بهترین برندهای لوازم آرایشی دسترسی داشته باشید و محصولات موردنیاز خود را با خیالی آسوده خریداری کنید. قیمت این محصولات بسته به نوع و برند متفاوت است و از حدود ۵۰ هزار تومان شروع می‌شود، بنابراین با هر بودجه‌ای می‌توانید کالای دلخواه خود را پیدا کنید.

لوازم آرایشی کیش

زیورآلات و تزئینات صدفی

زیورآلات و تزئینات صدفی نیز از سوغات کیش هستند و به دلیل زیبایی خود، محبوبیت زیادی دارند. هنرمندان محلی با استفاده از صدف‌ها، گوش‌ماهی‌ها و مرجان‌های موجود در سواحل کیش، زیورآلات دست‌ساز منحصربه‌فردی مانند گردنبند، گوشواره و دستبند می‌سازند. این زیورآلات نه تنها به عنوان یادگاری ماندگار از سفر به کیش محبوب هستند، بلکه جزو زیباترین صنایع دستی این جزیره محسوب می‌شوند. علاوه‌بر زیورآلات، انواع صدف‌ها و گوش‌ماهی‌ها نیز به عنوان وسایل دکوری جذاب در فروشگاه‌های صنایع دستی کیش به فروش می‌رسند.

زیورآلات و تزئینات صدفی جزیره کیش

سوغات کیش از کجا بخریم؟

شما می‌توانید سوغاتی‌های مختلفی را از بهترین مراکز خرید کیش تهیه کنید که این مراکز عبارتند از:

مرکز خرید لاریسا مال

مرکز خرید لاریسا مال در کیش دارای ۸ طبقه است و شامل ۵ طبقه برای مراکز خرید، سینما، شهربازی، سالن همایش و رستوران می‌شود. این مرکز مجموعه‌ای از کالاها مانند لوازم آرایشی، کیف و کفش، پوشاک زنانه، مردانه و بچگانه را ارائه می‌دهد. ساعات کاری لاریسا مال از ۱۰ صبح تا ۱۰ شب است.

آدرس: استان هرمزگان، کیش، میدان امیر کبیر، خیابان دانش

شماره تلفن: ۰۷۶۴۴۴۲۲۵۵۹

بازار پانیذ

بازار پانیذ یکی از محبوب‌ترین مراکز خرید سوغاتی کیش است که در دو طبقه انواع پوشاک، لوازم آرایشی، وسایل دیجیتالی، لوازم دکوری و خانگی را ارائه می‌دهد. همچنین، سوغاتی‌هایی مانند شکلات و قهوه نیز در این بازار موجود است. این بازار به دلیل قیمت‌های مناسب، مورد توجه مشتریان قرار گرفته و از ۹ صبح تا ۱۳:۳۰ و از ۵ تا ۱۱ شب باز است.

آدرس: هرمزگان، کیش، خیابان فردوسی

شماره تلفن: ۰۹۷۶۴۴۴۲۰۰۲۵

مرکز خرید هایپر مارکت

مرکز خرید هایپر مارکت کیش یکی از محبوب‌ترین مراکز خرید در جزیره است که انواع پوشاک، کیف و کفش، لوازم آرایشی و لوازم خانگی را ارائه می‌دهد. همچنین می‌توانید محصولات غذایی مانند لبنیات و گوشت را در اینجا تهیه کنید. هایپر مارکت کیش به صورت روزانه از ساعت ۹ صبح تا ۱ بامداد باز است.

آدرس: کیش، خیابان فردوسی، نزدیک بازار چینی‌ها

شماره تلفن: ۰۷۶۴۴۴۵۹۷۷۶

بازار عرب ها یا ته لنجی 

بازار عرب‌‌ها ازجمله مکان‌های سنتی و محبوب برای خرید سوغات از کیش است. این بازار با بیش از ۷۰ غرفه، انواع پوشاک، لوازم‌آرایشی، زیورآلات و محصولات تزئینی و خوراکی را ارائه می‌دهد. شما می‌توانید برای خرید به این بازار از ساعت ۹ صبح تا ۱۴ بعد از ظهر و همچنین از ۱۷ بعد از ظهر تا ۲۳ شب مراجعه کنید.

آدرس: استان هرمزگان، جزیره کیش، شهرک صفین

شماره تماس: ۰۷۶۴۴۴۳۲۱۲۰

بازار زیتون کیش

بازار زیتون کیش یکی از قدیمی‌ترین مراکز خرید جزیره در دو طبقه بوده و انواع لباس، اسباب بازی و لوازم خانگی ارائه می‌دهد. این بازار با امکانات رفاهی مانند رستوران و کافی‌شاپ، به مسافران این امکان را می‌دهد که علاوه‌بر خرید بهترین سوغات کیش، در محیطی راحت استراحت کنند. ساعات کاری بازار زیتون همه روزه از ۹:۰۰ تا ۲۳:۰۰ است.

آدرس: استان هرمزگان، جزیره کیش، بلوار ساحل

شماره تماس: ۰۷۶۴۴۴۲۴۱۶۰

بازار زیتون جزیره کیش

بازار چینی

بازار چینی یکی از جذاب‌ترین مقاصد خرید در کیش، به شما حس سفر به چین را می‌دهد. فروشندگان و محصولات این بازار چینی هستند و تنوعی از لباس‌ها، لوازم آرایشی، اسباب‌بازی‌ها و دیگر اجناس را ارائه می‌دهند. ساعات کاری بازار چینی همه روزه از ۹:۰۰ تا ۲۳:۰۰ است.

آدرس: استان هرمزگان، جزیره کیش، خیابان فردوسی، بازار پانیذ

شماره تماس: ۰۷۶۴۴۴۲۰۰۲۵

بازار ونوس

بازار ونوس کیش، یکی از بازارهای قدیمی و محبوب جزیره، مکانی مناسب برای خرید انواع لباس، لوازم خانگی و اسباب‌بازی‌ است. با وجود رستوران، کافی‌شاپ و محوطه بازی کودکان، خانواده‌ها می‌توانند از خرید سوغات معروف کیش و وقت‌گذرانی در این بازار لذت ببرند. بازار ونوس همه روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱ بعدازظهر و از ۴ بعدازظهر تا ۱۰ شب باز است.

آدرس: استان هرمزگان، جزیره کیش، خیابان سنایی

شماره تماس: ۰۷۶۴۴۴۶۳۶۷۴

بازار پردیس ۱ و ۲

بازار پردیس ۱ و ۲ کیش، با ارائه محصولات متنوعی شامل پارچه‌ها، صنایع دستی و غذاهای محلی، مقصد مناسبی برای خرید سوغات است. این بازارها از ۹:۰۰ تا ۱۳:۳۰ و ۱۷:۰۰ تا ۲۲:۳۰ باز هستند.

آدرس: جزیره کیش، بلوار خیام، میدان پردیس

شماره تماس: ۰۷۶۴۴۴۵۶۲۲۰

بازار سارینا

بازار سارینا گزینه‌ای عالی برای خرید سوغاتی‌های باکیفیت و هنرهای دستی با ترکیبی از فروشگاه‌های برند و محصولات محلی بوده. ساعات کاری این بازار از ۹:۰۰ تا ۱۳:۳۰ و ۱۶:۳۰ تا ۲۲:۳۰ است.

آدرس: استان هرمزگان، کیش، بلوار خیام

شماره تماس: ۰۷۶۴۴۴۶۸۱۵۱

بازار مرجان

بازار مرجان به خاطر عرضه مرجان‌ها و جواهرات دریایی که از سوغات محبوب کیش هستند، شناخته شده است. این بازار از ۹:۳۰ تا ۲۳:۰۰ باز بوده و فرصت مناسبی را برای خرید محصولات سوغات کیش فراهم می‌کند.

آدرس: جزیره کیش، جاده جهان

شماره تماس: ۰۹۱۶۰۷۸۴۰۳۶

بازار و مرکز خرید مرجان کیش

مرکز خرید رویا مال

مرکز خرید رویا مال کیش با ارائه برترین برندهای جهانی و امکانات رفاهی ویژه، یک مقصد خرید لوکس به حساب می‌آید. این مرکز از شنبه تا جمعه از ۹:۳۰ تا ۲۲:۳۰ پذیرای مشتریان است.

آدرس: کیش، خیابان رودکی، میدان پردیس، جنب هتل پارمیس

شماره تماس: ۰۷۶۴۴۴۸۱۰۵۷

چطور به کیش برویم؟

برای سفر به کیش می‌شود از چندین روش مانند روش‌های زمینی و هوایی استفاده کرد. در سفر زمینی می‌توانید با اتومبیل شخصی، قطار یا اتوبوس به بندرعباس بروید و از آنجا با قایق‌های مسافری از بنادر آفتاب، چارک یا لنگه به کیش سفر کنید. همچنین، برای سفر هوایی هم می‌توانید با هواپیما به فرودگاه بین‌المللی کیش پرواز کنید که سریع‌ترین و راحت‌ترین گزینه بین روش‌های دیگر است.

اگر می‌خواهید تجربه‌ای متفاوت و جالبی داشته باشید، می‌توانید از تور کیش استفاده کنید که تمامی جزئیات سفر و اقامت در این جزیره زیبا را شامل می‌شود. درواقع سفر با تور به دلیل امنیت و گروهی بودنش محبوب است.

در کیش کجا بمانیم؟

برای اقامت در کیش، هتل‌های این جزیره یکی از بهترین گزینه‌ها هستند. درواقع، هتل‌ کیش با ارائه خدمات متنوع و امکانات رفاهی درجه یک، تجربه‌ای راحت و لوکسی را برای مسافران فراهم می‌آورد. از هتل‌های پنج‌ستاره با امکانات مدرن گرفته تا هتل‌های چهار و یا سه‌ستاره با قیمت مناسب‌تر، هر نوع سلیقه و بودجه‌ای را پوشش می‌دهند.

همچنین، بسیاری از این هتل‌ها در نزدیکی جاذبه‌های گردشگری و مراکز خرید قرار دارند که دسترسی به تفریحات و خرید را تسهیل می‌کنند. برای اقامت در کیش، انتخاب هتل‌های معتبر و باکیفیت می‌تواند سفر شما را به یادماندنی‌تر کند.

انتخاب بهترین سوغاتی از جزیره زیبای کیش!

سوغات کیش مجموعه‌ای از تجربه‌های خاص و منحصربه‌فردی است که هر مسافر می‌تواند با خود به یادگار ببرد. از صنایع‌دستی و زیورآلات تا خوراکی‌های خوشمزه، هرکدام داستانی از فرهنگ و زیبایی‌های این جزیره زیبا را به همراه دارند. اگر به دنبال پاسخ به این سؤال هستید که سوغات کیش چیست؟! بهتر است خودتان به این جزیره سفر کرده و این تنوع بی‌نظیر را از نزدیک تجربه کنید. برای رزرو هتل در کیش و اقامتی راحت، از سایت اقامت ۲۴ کمک بگیرید تا سفر شما به کیش بی‌دغدغه و لذت‌بخش‌تر باشد.

سؤالات متداول

سوغات از کیش چی بخرم؟

شما می‌توانید انواع سوغات کیش را که شامل سوغاتی‌های خوراکی و غیر خوراکی هستند، بخرید.

سوغاتی های خوراکی کیش کدامند؟

سوغاتی‌های خوراکی کیش شامل خرما، ماهی، میگو، لابستر، قهوه، شکلات، ادویه‌های محلی، عسل، حلوا و شیره خرما، انواع شیرینی‌های محلی و خشکبار هستند.

سوغاتی های غیر خوراکی کیش کدامند؟

در خرید سوغات کیش می‌توانید حنا، لباس و پوشاک، صنایع دستی، لوازم آرایشی، زیورآلات و تزئینات صدفی را به عنوان سوغاتی‌های غیر خوراکی انتخاب کنید.

مهمترین سوغاتی کیش چیست؟

همه سوغاتی‌های کیش ارزشمند و مناسبند، اما مهم‌ترینشان پوشاک و لباس هستند که به دلیل تنوع و قیمت مناسب، موردتوجه قرار می‌گیرند. از سوغاتی‌های خوراکی، ماهی و میگو نیز محبوبیت زیادی دارند.

سوغاتی ارزان کیش کدام است؟

ارزان‌ترین سوغاتی خرما است! این محصول در انواع خشک و تازه موجود بوده و فرآورده‌های متنوعی هم دارد. برای خرید سوغات کیش، خرما گزینه‌ مناسبی است.

لطفا به این مقاله امتیاز دهید ..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×