زیباترین شهرهای ایران
راهنمای سفر به ایران

۱۶ تا از زیباترین شهرهای ایران که قبل از سفر باید بشناسید!

۱۴ مرداد ۱۴۰۳ ۰285

برای سفر داخلی و تجربه ایرانگردی گزینه‌های بی‌شماری پیش‌رویتان قرار دارد که هرکدام با جذابیت‌ها و تجربیات جدیدی همراه است. انتخاب زیباترین شهر ایران، کار نسبتا دشواری است؛ چراکه تمام استان‌ها و شهرهای ایران جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و گردشگری فراوانی را در دل خود جای داده‌اند. بازدید از جاهای دیدنی ایران به‌قدری متنوع و هیجان‌انگیز است که می‌توانید برای هر تعطیلاتتان یکی از زیباترین شهرها را درنظر داشته باشید. در این میان، سفر با تور مسافرتی به‌دلیل امکانات و خدمات فوق‌العاده، با استقبال زیادی در بین گردشگران روبه‌رو شده است. برای این کار فقط کافی است مقصد سفرتان را مشخص کرده و در بین تورهای گردشگری متنوع، بهترین و حرفه‌ای‌ترین گزینه را انتخاب کنید. اما اگر جزو کسانی هستید که سفر شخصی را ترجیح می‌دهید، پیش از رزرو هتل، بهتر است با زیباترین و دیدنی ترین شهر ایران که در ادامه معرفی خواهد شد، آشنا شوید.

اصفهان؛ سفر به نصف جهان

نام شهر اصفهان، در لیست اصلی‌ترین و پرطرفدارترین شهرهای گردشگری و توریستی ایران به‌چشم می‌خورد. تماشای جاذبه‌های تاریخی و دیدنی اصفهان که هرکدام یادگاری از دوره‌های مختلف تاریخی است، بسیار شگفت‌انگیز است. سفر به اصفهان در هر فصلی از سال، جذابیت‌های خاص خودش را دارد؛ اما نمی‌توان از زیبایی این شهر در فصل پاییز غافل شد. خنک و لطیف بودن هوا، گشت‌وگذار در خیابان‌های پر از درخت‌هایی با برگ‌های زرد و نارنجی و رفت‌وآمد توریست‌های شاد، پاییز را به بهترین فصل برای سفر به اصفهان زیبا تبدیل کرده است.

از آنجایی که اصفهان در دوران صفویه به‌عنوان پایتخت کشور بوده است، قرار است در بین جاهای دیدنی اصفهان از بناها و کاخ‌های تاریخی باشکوه و باغ‌های سرسبز فراوانی بازدید کنید. اگر قرار است تعطیلاتتان را در شهر تاریخی و شگفت‌انگیز اصفهان سپری کنید، در لیست گردشگری خود بازار اصفهان، میدان نقش جهان، سی‌وسه پل، پل خواجو، آتشکده اصفهان و کلیسای وانک را فراموش نکنید.

چطور به اصفهان برویم؟

برای رفتن به اصفهان روش‌های مختلفی مانند سفر با ماشین شخصی، اتوبوس، هواپیما و قطار وجود دارد که می‌توانید با توجه به بودجه، روحیه و شرایطی که دارید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. اما اگر به‌دنبال راحتی و تجربه سفری بی‌دغدغه و با امکانات عالی هستید، می‌توانید برای رزرو تور اصفهان اقدام کنید. خبر خوب این است که به‌دلیل استقبال چشم‌گیر توریست‌ها، تورهای تفریحی فراوانی به این مقصد گردشگری بی‌نظیر برگزار می‌شود.

در اصفهان کجا اقامت کنیم؟

برای رزرو هتل اصفهان، گزینه‌های متعدد و بی‌شماری پیش‌رویتان قرار دارد. از هتل‌ها و اقامتگاه‌های ارزان و معمولی تا هتل‌های لوکس و گران، همگی برای میزبانی از گردشگران درحال فعالیت هستند. همچنین در برخی بناهای تاریخی اصفهان، هتل‌ها و اقامتگاه‌های سنتی راه‌اندازی شده است که فرصت تجربه اقامتی متفاوت و منحصربه‌فرد را در اختیارتان قرار می‌دهند.

شهر اصفهان، نصف جهان

شیراز؛ شهر عشق و ادب

شهر شیراز، زیباترین شهر ایران برای مسافرت به‌شمار می‌رود که با سفر به آن با گوشه‌هایی از تاریخ، فرهنگ و ادب ایران آشنا می‌شوید. سفر به شیراز در تمام فصل‌های سال جذاب و دلچسب است؛ اما نمی‌توان زیبایی این شهر را در فصل بهار با عطر گل‌های بهارنارنج نادیده گرفت. شهر شیراز به‌ویژه در ایام تعطیلات نوروز میزبان توریست‌های داخلی و خارجی فراوانی است که زیباترین شهر ایران را برای تفریح و خوش‌گذرانی انتخاب کرده‌اند. برای بازدید از جاهای دیدنی شیراز می‌توانید گزینه‌های مختلفی مانند حرم شاهچراغ، باغ جهان‌نما، مسجد و بازار وکیل، آرامگاه حافظ و سعدی، نارنجستان قوام، باغ عفیف آباد، تخت جمشید، پاسارگاد و.. را انتخاب کنید. تمام آن چیزی که در شهر شعر و ادب تجربه خواهید کرد، با شگفتی و خاطرات خوب همراه خواهد بود.

چطور به شیراز برویم؟

برای سفر به شهر زیبا و تماشایی شیراز می‌توانید همراهی تورهای گردشگری را درنظر داشته باشید. تور شیراز با امکانات عالی و خدمات بی‌نظیری برگزار می‌شود تا کسانی که به‌دنبال سفری امن و راحت هستند، بتوانند بهترین سفر عمرشان را تجربه کنند. البته لازم به ذکر است که از هرکجای کشور می‌توانید با ماشین شخصی و یا وسایل نقلیه عمومی و بین شهری برای سفر به شیراز اقدام کنید.

در شیراز کجا اقامت کنیم؟

برای ررزو بهترین هتل شیراز به کمی وقت و حوصله نیاز است؛ چراکه با گزینه‌های متعدد و متنوعی روبه‌رو خواهید شد. برای تجربه اقامتی دلچسب و دوست‌داشتنی در زیباترین و تاریخی‌ترین شهر ایران، ابتدا الویت‌های خود را مشخص کرده و سپس به‌دنبال هتلی ایده‌آل باشید.

دروازه قرآن شهر شیراز

تبریز؛ شهر مهر و محبت

شهر تبریز با قدمتی بالغ بر ۵۰۰۰ سال، زیباترین شهر ایران برای سفر محسوب می‌شود. سفر به تبریز، سفر به قطب فرهنگی، علمی و پایتخت فرش ایران است که جاذبه‌های طبیعی شگفت‌انگیزی را نیز در خود نهفته دارد. جالب است بدانید که بازار سنتی تبریز به‌عنوان بزرگ‌ترین بازار سرپوشیده دنیا در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. جاهای دیدنی تبریز همانند نقش و تاروپود فرش‌هایش، متنوع و رنگارنگ است. بازدید از ارگ علیشاه، مسجد کبود، موزه قاجار، کلیسای سنت استپانوس، بازار تبریز، خانه سفال، آبشار آسیاب خانه و … سفری خوش و خاطره‌انگیزی را به‌ارمغان می‌آورد.

اگر قصد دارید تعطیلاتتان را در تبریز سپری کنید، بهتر است فکر سفر در فصل‌های زمستان و پاییز را از سر خود بیرون کنید؛ چراکه این شهر در این فصل‌ها، بسیار سرد و پربارش است. تبریز در ماه‌های آخر فصل بهار و فصل تابستان، بهترین و جذاب‌ترین میزبانی را از مهمانان خود انجام می‌دهد.

چطور به تبریز برویم؟

از آنجایی که سفر به شهر تبریز با استقبال و توجه زیادی روبه‌رو است، می‌توانید هر طریقی مانند سفر با تور تبریز، سفر با ماشین شخصی، سفر با اتوبوس، هواپیما یا قطار را با توجه به آنچه که می‌پسندید، انتخاب کنید.

در تبریز کجا اقامت کنیم؟

اقامت در تبریز شامل رزرو هتل‌های معمولی تا لوکس و سوئیت آپارتمان‌های مختلف است. برای انتخاب هتل تبریز ابتدا باید بودجه، تعداد نفرات و الویت‌هایتان را بررسی کنید و سپس با توجه به شرایط موردنظرتان، اقامتی دلچسب و ایده‌آل را تجربه کنید.

شهر تبریز و نمای زیبا از کل شهر

جزیره قشم؛ شهر شگفتی‌ها و عجایب طبیعت

جزیره قشم، زیباترین شهر در ایران است که پدیده‌های طبیعی شگفت‌انگیزی را در دل خود جای داده است. تمام آن چیزی که در سفر به قشم تجربه خواهید کرد، خاص و اسرارآمیز خواهد بود. جنگل‌های حرا، تماشای کوچ پرندگان مهاجر، بازدید از دره ستارگان و غار نمکدان از جذاب‌ترین جاهای دیدنی قشم به‌شمار می‌رود. با سفر به این جزیره رویایی و زیبا در بهار، نیمه دوم شهریور و اواخر آبان ماه، درکنار لذت بردن از هوایی لطیف و دلچسب می‌توانید در رویدادها و جشنواره‌هایی مانند جشن میگو، جشن نخل و خرما و جشن نوروز صیاد شرکت کنید.

قدمت جزیره تماشایی قشم به دوره ساسانیان بازمی‌گردد و مردمان این منطقه نیز به لهجه بندری با یکدیگر صحبت می‌کنند. در کنار جاذبه‌های گردشگری قشم، ساعاتی را به قدم زدن در سواحل سنگی و شنی آن اختصاص دهید و از دیدن مناظر باشکوه دریای خلیج فارس لذت ببرید.

چطور به قشم برویم؟

سفر به قشم با ماشین شخصی کمی سخت و طولانی است. به‌همین دلیل اکثر گردشگران با همراهی تور قشم به این منطقه زیبا و توریستی سفر می‌کنند. به‌طور کلی، سفر هوایی راحت‌ترین، سریع‌ترین و بی‌دردسرترین گزینه برای رفتن به جزیره زیبای قشم محسوب می‌شود.

در قشم کجا اقامت کنیم؟

برای رزرو هتل قشم گزینه‌های زیادی از گران تا اقتصادی وجود دارد که با توجه به هدف سفرتان و بودجه‌ای که درنظر دارید، می‌توانید اقامتی مناسب را تجربه کنید. یکی از جذاب‌ترین و خاص‌ترین گزینه‌های اقامتی در جزیره قشم، اقامتگاه‌های بومگردی است که حال‌وهوای خاص و متناسب با بافت این منطقه را به‌همراه دارد.

جزیره قشم و زیبایی ساحلش

رشت؛ سرزمین جنگل و تالاب

شهر رشت، زیباترین و سرسبزترین شهر ایران به‌شمار می‌رود که مناظر تماشایی فراوانی را مقابل چشمانتان به‌تصویر می‌کشد. آب‌وهوای معتدل، باران‌های فصلی، جنگل‌های انبوه و سرسبز، تالاب‌ها و آبشارهای بی‌شمار، سفر به رشت را با جذابیت‌ها و شگفتی‌های فراوانی همراه کرده است. این خطه سرسبز شمال درکنار طبیعت چشم‌نواز، فرصت بازدید از موزه میرزا کوچک خان به‌منظور آشنایی با گوشه‌هایی از تاریخ و فرهنگ غنی ایران را نیز در اختیارتان قرار می‌دهد. برای تماشای جاهای دیدنی رشت مانند باغ محتشم، جنگل‌های بکر، تالاب عینک و خانه ابریشمی بهتر است فصل پاییز را انتخاب کنید؛ چراکه زیبایی‌های رشت در این فصل دوچندان می‌شود.

چطور به رشت برویم؟

رفتن به رشت با هر روشی ممکن است. چه بخواهید با ماشین شخصی و چه وسایل نقلیه بین شهری مانند اتوبوس به رشت بروید، در هرصورت قرار است سفر خاطره‌انگیز و شادی را سپری کنید. اما اگر به‌دنبال تجربه سفری راحت، بی‌دغدغه و شاد هستید، پیشنهاد ما رزرو تور رشت است. همراهی با همسفرانی شاد و سرزنده و دریافت خدمات بی‌نظیر تورهای گردشگری، لحظات فراموش نشدنی را به شما هدیه می‌دهد.

در رشت کجا اقامت کنیم؟

برای رزرو هتل رشت می‌توانید در بین لیست بلدبالایی از انواع هتل‌ها، اقامتگاه‌های بومگردی، سوئیت آپارتمان‌ها و ویلاهای لوکس و لاکچری دست به انتخاب بزنید.

رشت و میدان شهرداری زیبا

جزیره کیش؛ مروارید خلیج فارس

جزیره کیش، زیباترین شهر ایران از نظر گردشگری به‌شمار می‌رود که هرساله از توریست‌های فراوانی میزبانی می‌کند. سفر به کیش و گشت‌وگذار در سواحل مرجانی، مراکز خرید لوکس و جاذبه‌های تفریحی آن، لحظات شاد و مفرحی را به شما هدیه می‌دهد. برای سفر به زیباترین جزیره ایران بهتر است در بازه زمانی اوایل دی ماه تا آخر ماه فروردین اقدام کنید تا از آب‌وهوایی خوش و لطیف بهره‌مند شوید. لازم به ذکر است که کیش، تابستان‌های گرم و شرجی دارد که تحمل آن کمی سخت و طاقت‌فرسا خواهد بود. انجام تفریحات ساحلی و بازی‌های آبی، شرکت در جشنواره‌ها و کنسرت‌ها، جنگ‌های شبانه، کشتی تفریحی شبانه، غواصی، بازدید از پارک دلفین و دیگر جاهای دیدنی کیش، با تجربیات هیجان‌انگیز و دلچسبی همراه است.

چطور به کیش برویم؟

اکثر توریست‌ها با سفر هوایی به کیش رفت‌وآمد دارند؛ چراکه رفتن به این جزیره با ماشین شخصی بسیار دشوار و زمان‌بر است. در این میان، سفر با تور کیش به‌دلیل مزایای فراوانی که دارد با استقبال و توجه زیادی روبه‌رو است که رایج‌ترین روش سفر به کیش به‌شمار می‌رود.

در کیش کجا اقامت کنیم؟

بهترین گزینه برای اقامت در این جزیره زیبا و تماشایی، ررزو هتل کیش است. امکان ررزو سوئیت آپارتمان و دیگر اقامتگاه‌ها نیز وجود دارد؛ اما با وجود امکانات رفاهی و گشت شهری هتل‌های کیش، بهتر است در هتلی مناسب و ایده‌آل اقامت داشته باشید.

جزیره کیش و خط ساحلی آن

رامسر؛ بهشت مازندران

مگر می‌شود در معرفی زیباترین شهر در ایران، جذابیت‌ها و شگفتی‌های شهر رامسر را فراموش کرد. این شهر سرسبز و تماشایی در تمام ایام سال از گردشگران خارجی و داخلی پذیرایی می‌کند و امکانات تفریحی و گردشگری متنوعی را در اختیار مهمانان خود می‌گذارد. با سفر به رامسر می‌توانید از دیدن هرگونه جاذبه طبیعی لذت ببرید و روزهای آرامش‌بخش و دل‌انگیزی را سپری کنید. از آنجایی که این شهر از استان مازندران به دریا و جنگل نزدیک است، امکان جنگل‌نوردی و ساحل‌گردی در اختیارتان قرار خواهد گرفت. جاهای دیدنی رامسر در تمام ایام سال زیبا و تماشایی است؛ اما بهار و پاییز آن لطف دیگری دارد. تابستان‌های این منطقه، گرم و مرطوب و زمستان‌های آن معتدل و پربارش است.

چطور به رامسر برویم؟

موقعیت مکانی رامسر به‌گونه‌ای است که می‌توانید با هر روشی که دوست دارید به آن سفر کنید. دراین میان، سفر با تور رامسر بسیار پرطرفدار و محبوب است؛ چراکه با امکانات و خدمات عالی و فضایی شاد و سرزنده همراه است.

در رامسر کجا اقامت کنیم؟

انتخاب هتل رامسر برای تجربه اقامتی خاطره‌انگیز از اهمیت زیادی برخوردار است. برخی از هتل‌ها با امکانات فوق‌العاده و چشم‌اندازهای تماشایی از طبیعت از مهمانان خود پذیرایی می‌کنند و برخی دیگر با امکانات معمولی و قیمت‌های مقرون‌به‌صرفه میزبان گردشگران هستند.

رامسر و سرسبزی زیبا

تهران؛ پایتخت تاریخی ایران

اگر جزو کسانی هستید که در پاسخ به سوال زیباترین شهر ایران کجاست، فقط برخی شهرهای شمالی به ذهن‌تان خطور می‌کند، باید با جذابیت‌های گردشگری شهر تهران آشنا شوید. قدمت تهران به دوران نوسنگی می‌رسد؛ بنابراین عجیب نیست که در این منطقه از کشور با مکان‌ها و بناهای تاریخی بی‌شماری روبه‌رو شوید. در تمام ایام سال می‌توانید گوشه‌هایی از جذابیت‌های پایتخت ایران را نظاره کنید؛ اما بهترین زمان سفر به تهران، تعطیلات عید نوروز است. تعیین بهترین جاهای دیدنی تهران به سلیقه و روحیه شما بستگی دارد؛ چراکه هر آنچه از تفریح و سرگرمی در تصور دارید، در این شهر تاریخی پیدا می‌شود. موزه ملی ایران، کاخ سعدآباد، برج میلاد، کاخ نیاوران، موزه هنرهای معاصر و کاخ گلستان از پرطرفدارترین و معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری پایتخت به‌شمار می‌رود. 

چطور به تهران برویم؟

در تهران تمام خطوط ریلی، هوایی و جاده‌ای وجود دارد و امکان سفر با قطار، هواپیما، اتوبوس، تاکسی بین شهری و ماشین شخصی فراهم شده است. همچنین می‌توانید برای تجربه سفری جذاب با برنامه‌های گشت شهری مفرح، برای رزرو تور تهران اقدام کنید.

در تهران کجا اقامت کنیم؟

در تهران، از لوکس‌ترین هتل‌های کشور تا اقامتگاه‌های ارزان و معمولی آماده میزبانی از مسافران هستند. از مهم‌ترین فاکتورهایی که در رزرو هتل تهران باید درنظر داشته باشید، موقعیت مکانی و نحوه دسترسی به مکان‌های مدنظرتان است.

شهر تهران و برج میلاد در شب

فومن؛ سرزمین بهشتی

نام شهر فومن در لیست زیباترین شهر ایران برای سفر به‌چشم می‌خورد؛ چراکه جاذبه‌های طبیعی بی‌نظیری را در دل خود جای داده است. با سفر به فومن قرار است شاهد مناظر چشم‌نوازی از دلبری‌های طبیعت باشید که در گوشه و کنار آن جلوه‌گری می‌کند. مناطق گردشگری و طبیعی فومن به‌قدری متنوع و منحصربه‌فرد است که توانسته رتبه سوم را در بین جاذبه‌های گردشگری استان گیلان، به خود اختصاص دهد. آبشار لارچشمه، ماسوله، قلعه رودخان، ییلاق زودل و بسیاری از جاهای دیدنی فومن در انتظار گردشگرانی است که عاشق طبیعت و تماشای چشم‌اندازهای آن هستند.

چطور به فومن برویم؟

برای رفتن به فومن می‌توانید در بین گزینه‌های مختلف دست به انتخاب بزنید؛ اما نباید از جذابیت‌ها و مزایای تور فومن غافل شوید. اگر دوست دارید سفری هیجان‌انگیز و بی‌دغدغه را سپری کنید، رزرو تورهای گردشگری فومن را در الویت قرار دهید.

در فومن کجا اقامت کنیم؟

برای اقامت در شهر زیبا و تماشایی فومن، باید در بین لیست بلندبالایی از هتل فومن دست به انتخاب بزنید. به این شکل می‌توانید اقامتی متناسب با سلیقه، بودجه و الویت‌هایتان را تجربه کنید.

شهر فومن و سرسبزی دشت

یزد؛ شهر بادگیرها

یکی از زیباترین شهر ایران برای مسافرت که به‌عنوان اولین شهر خشتی جهان از آن یاد می‌شود، یزد نام دارد. شهر یزد با کوچه‌پس‌کوچه‌های تاریخی، خانه‌هایی با بادگیرها بلند و مردمانی مهربان و خونگرم از گردشگران میزبانی می‌کند. از آنجایی که قدمت این شهر به دوره ساسانیان بازمی‌گردد، برخی از جاهای دیدنی یزد مانند آتشکده یادگاری از همین دوره تاریخی است. قدم زدن در کوچه‌هایی با بافت سنتی و کویرگردی در طبیعتی زیبا ازجمله جاذبه‌های گردشگری یزد به‌شمار می‌رود. اگر قصد سفر به یزد را دارید، باید برای روزهای خنک سال برنامه‌ریزی کنید؛ چراکه این شهر تابستان‌های گرم و سوزانی دارد. باغ دولت آباد، خانه لاریس، زندان اسکندر، مسجد جامع و مجموعه امیر چخماخ از اصلی‌ترین مکان‌های دیدنی یزد است.

چطور به یزد برویم؟

سفر به شهر تاریخی و دیدنی یزد با هر وسیله و روشی امکان‌پذیر است؛ اما اگر می‌خواهید لحظات شادی را سپری کنید و از برنامه گشت شهری و کویرگردی جذابی بهره‌مند شوید، سفر با تور یزد را در الویت قرار دهید.

در یزد کجا اقامت کنیم؟

مانند هر مقصد گردشگری دیگر، هتل‌ها و اقامتگاه‌های فراوانی در یزد وجود دارد. اما آن دسته از گردشگرانی که عاشق تجربیات جدید هستند و دوست دارند اقامتی متفاوت را تجربه کنند، در رزرو هتل یزد به‌دنبال گزینه‌هایی هستند که در دل خانه‌های تاریخی راه‌اندازی شده است و حال‌وهوای سنتی دارند.

شهر یزد و بادگیرهای متعددش

کرمان؛ تماشای طبیعت کویر لوت

در معرفی زیباترین و دیدنی ترین شهر ایران، نباید از جذابیت‌های شهر تاریخی و کویری کرمان غافل شویم. قدمت زیاد شهر کرمان و قرارگرفتن در مجاورت کویر لوت، این شهر را برای کسانی که عاشق کویرگردی هستند، به بهترین گزینه تبدیل کرده است. سفر به کرمان و بازدید از آثار باستانی و تاریخی این شهر با تجربیات جدید و متفاوتی همراه است. درکنار بازدید از جاهای دیدنی کرمان، حتما ساعاتی را در کویر سپری کنید و از قدم روی شن‌های نرم بیابان و انجام تفریحاتی مانند آفرودسواری و شترسواری لذت ببرید. البته باید درنظر داشته باشید که زمان سفرتان را به روزهای خنک سال موکول کنید؛ چراکه کرمان دارای تابستان‌های گرم و طاقت‌فرسایی است.

چطور به کرمان برویم؟

سفر به شهر کرمان با ماشین شخصی، اتوبوس و یا دیگر وسایل نقلیه بین شهری امکان‌پذیر است؛ اما بهتر است جذابیت‌های گردشگری تور کرمان را از دست ندهید. بازدید جمعی از مکان‌های دیدنی و تفریحات گروهی در دل کویر باشکوه از اصلی‌ترین برنامه‌های تورهای کرمان به‌شمار می‌رود.

در کرمان کجا اقامت کنیم؟

در کرمان برای میزبانی از گردشگران، هتل‌ها و اقامتگاه‌های متنوعی راه‌اندازی شده است. همچنین علاوه بر رزرو هتل کرمان می‌توانید یک شب را در اقامتگاه‌های سنتی و بومی این شهر گردشگری سپری کنید.

شهر کرمان شهر معدن مس

مشهد؛ پایتخت معنوی ایران

همان‌طور که مشاهده می‌کنید، برای پاسخ به سوال زیباترین شهر ایران چه نام دارد، گزینه‌های بسیار زیادی وجود دارد. در این میان، نوبت به معرفی شهر مشهد به‌عنوان پایتخت معنوی کشور رسیده است که جذابیت‌های مذهبی و گردشگری فراوانی را در خود نهفته دارد. سفر به مشهد برای زیارت بارگاه مطهر امام رضا و گشت‌وگذار در بین مکان‌های دیدنی این شهر، با استقبال زیادی در بین توریست‌های داخلی و خارجی روبه‌رو شده است. پارک وکیل آباد، مقبره فردوسی، دریاچه چشمه سبز، مجموعه کوهسنگی، باغ گیاه شناسی، آرامگاه نادر شاه افشار و پارک طبیعی هفت حوض، تنها بخشی از جاهای دیدنی مشهد است که طرفداران زیادی دارد. بهترین فصل برای سفر به این شهر توریستی، ماه‌های بهار است که با آب‌وهوایی ملایم و لطیف و سرسبزی طبیعت همراه است. لازم به ذکر است که مشهد در فصل‌های پاییز و زمستان، بسیار سرد و پربارش است.

چطور به مشهد برویم؟

وجود خطوط راه‌آهن و فرودگاه در مشهد، سفر ریلی و هوایی به این شهر را آسان کرده است. همچنین گزینه‌های دیگری چون تور مشهد، سفر با ماشین شخصی و یا سفر با تاکسی و اتوبوس نیز دردسترس گردشگران و زائران قرار دارد.

در مشهد کجا اقامت کنیم؟

رزرو هتل مشهد با گزینه‌های اقامتی متنوع و بی‌شماری که وجود دارد، کار نسبتا آسانی است؛ فقط کافی است در لیست هتل‌های این شهر به‌دنبال اقامتگاهی باشید که با بودجه و نیازهای شما بیشترین همخوانی را دارد.

شهر مشهد مقدس و بارگاه ملکوتی امام رضا

اهواز؛ شهر پل ها

اهواز از جمله زیباترین شهر ایران محسوب می‌شود که به‌داشتن پل‌های متعدد معروف است. از میان شهر اهواز، یکی از پرآب‌ترین و مشهورترین رودهای ایران به‌نام رود کارون عبور می‌کند. سفر به اهواز به‌ویژه برای کسانی که عاشق شبگردی و زندگی شبانه هستند، توصیه می‌شود. از آنجایی که آب‌وهوای این شهر در تمام ایام سال گرم و سوزان است، بهتر است سفرتان را به روزهای تعطیل عید نوروز و به‌طور کلی اوایل بهار موکول کنید. برای گشت‌وگذار در جاهای دیدنی اهواز، می‌توانید هنگام غروب آفتاب به سمت رود کارون بروید و از روی پل زیبای آن عبور کنید و سپس برای خوردن فلافل اصیل اهوازی به منطقه لشکرآباد بروید.

چطور به اهواز برویم؟

سفر به اهواز با ماشین شخصی و وسایل نقلیه جاده‌ای کمی سخت و زمان‌بر است؛ چراکه این شهر در جنوبی‌ترین بخش ایران قرار گرفته است. سفر با تور اهواز به‌ویژه تورهای هوایی بهترین گزینه‌ای است که می‌توانید درنظر داشته باشید.

در اهواز کجا اقامت کنیم؟

پیش از سفر به زیباترین و خاص‌ترین شهر ایران، بهتر است برای رزرو هتل اهواز اقدام کنید. این کار به راحتی شما و مدیریت زمان سفرتان کمک می‌کند.

شهر اهواز و پل معلق

کاشان؛ شهر گل و گلاب

در لیست ایرانگردی و سفر به زیباترین شهر ایران از نظر یونسکو، باید به سراغ شهر گل و گلاب یا همان کاشان برویم. شهر کاشان به‌داشتن خانه‌های تاریخی فراوان و با معماری باشکوه معروف است. برای تماشای اوج زیبایی این شهر، توصیه می‌شود اردیبهشت ماه را برای سفر به کاشان درنظر داشته باشید تا فصل گلاب‌گیری را از دست ندهید. کاشان ازجمله شهرهای توریستی ایران است که در بخشی از آن شاهد آب‌وهوای کویری و در بخش دیگر آن نظاره‌گر مناظر کوهستانی و سرسبز هستیم.

جاهای دیدنی کاشان خبر از تاریخی ۷۵۰۰ ساله می‌دهد که تا به امروز روایت‌های زیادی از گذشتگان را بازگو می‌کنند. معماری خیابان‌ها، خانه‌های تاریخی متعدد، بناها و آثار باستانی و کوچه باغ‌های سنتی و زیبا همگی میزبان گردشگرانی است که برای گذران تعطیلات به این شهر سفر کرده‌اند. در سفرتان به کاشان، بازدید از باغ و حمام فین، خانه بروجردی‌ها، خانه طباطبایی‌ها، مسجد آقابزرگ، حمام سلطان احمد و کاروانسرای خان امیرالدوله را فراموش نکنید.

چطور به کاشان برویم؟

سفر با تور کاشان به‌ویژه در فصل بهار و ماه اردیبهشت با استقبال زیادی روبه‌رو شده است. به این شکل می‌توانید درکنار مزایای سفر با تورهای گردشگری از برنامه گشت شهری جذابی بهره‌مند شوید.

در کاشان کجا اقامت کنیم؟

برای ررزو هتل کاشان، گزینه‌های بی‌شماری وجود دارد؛ اما اگر عاشق تجربیات جدید و منحصربه‌فرد هستید، اقامت در بوتیک هتل‌های مجلل کاشان را از دست ندهید. این هتل‌ها در خانه‌های تاریخی و بناهای باشکوه کاشان راه‌اندازی شده‌اند.

بافت تاریخی شهر کاشان

کرمانشاه؛ دیار بیستون

مگر می‌شود از زیباترین شهرهای ایران صحبت شود و از دیار بیستون که یادگاری از عشق فرهاد را در خود نهفته دارد، غافل شد. شهر کرمانشاه از زیباترین شهر ایران از نظر طبیعت به‌شمار می‌رود که در گوشه‌وکنار آن می‌توانید عطر عشق‌های افسانه‌ای را نیز استشمام کنید. سفر به کرمانشاه شما را به دل تاریخ اصیل ایران می‌برد که مردمان آن هنوز رسالت تاریخی خود را از یاد نبرده‌اند. برای بازدید از جاهای دیدنی کرمانشاه حتما سری به میدان آزادی بزنید و خیابان‌های کاشی‌کاری شده را ببینید و سپس به بازار اسلامی بروید و از بو و رنگ و لعاب ادویه‌های این منطقه لذت ببرید. پارک کوهستان، کوه طاق بستان، و طبیعت این شهر برای گردشگران جذاب و به‌یادماندنی است. حواستان باشد که خوردن یک پرس از دنده کباب لذیذ و اصیل کرمانشاهی را از دست ندهید.

چطور به کرمانشاه برویم؟

سفر به شهر زیبا و تماشایی کرمانشاه با ماشین شخصی کار آسان و دردسترسی است. اما اگر می‌خواهید در سفر به این شهر راحت و بی‌دغدغه باشید، بهتر است برای رزرو تور کرمانشاه اقدام کنید.

در کرمانشاه کجا اقامت کنیم؟

در شهر تاریخی کرمانشاه برای میزبانی از گردشگران، هتل‌ها و اقامتگاه‌های فراوانی وجود دارد. بنابراین برای رزرو هتل کرمانشاه باید به شرایط و الویت‌هایتان نگاه کنید. البته لازم به ذکر است که برخی از هتل‌های این شهر در بناها و کاروانسراهای تاریخی قرار دارد که تجربه اقامتی متفاوت را در اختیارتان قرار می‌دهد.

خانه تاریخی و دریاچه شهر کرمانشاه

چابهار؛ بهشت گمشده ایران

در انتهای لیست زیباترین شهر ایران، نوبت به معرفی بهشت گمشده ایران یا همان شهر چابهار رسیده است. طبیعت اعجاب‌انگیز این منطقه به‌گونه‌ای است که سفر به چابهار را اسرارآمیز و ماجراجویانه کرده است. در این شهر بندری به‌ویژه در فصل بهار که با آب‌وهوای معتدل و دلچسبی همراه است، شاهد پدیده‌های خاص و منحصربه‌فرد طبیعی هستیم که نمونه آن در کمتر جایی از جهان قابل مشاهده است. جاهای دیدنی چابهار که اوج زیبایی و شکوه آن را می‌توانید در فصل دل‌انگیز بهار مشاهده کنید شامل پدیده تپه‌های گل‌فشان، رودخانه باهو کلات، تالاب صورتی لیپار و بندرگاهی است که به اقیانوس هند و دریای عمان منتهی می‌شود.

چطور به چابهار برویم؟

بهترین روش برای رفتن به بندر چابهار، سفر هوایی و همراهی با تورهای گردشگری است. تور چابهار به‌دلیل استقبال زیاد گردشگران توسط آژانس‌های مسافرتی حرفه‌ای و متعدد برگزار می‌شود.

در چابهار کجا اقامت کنیم؟

برای اقامت در هتل چابهار می‌توانید در بین گزینه‌های مختلف از هتل‌های لوکس تا معمولی و اقامتگاه‌های بومگردی دست به انتخاب بزنید.

شهر چابهار، شهر بندری بهشت ایران

جمع بندی مطالب

در این مطلب به معرفی زیباترین شهر ایران و جذابیت‌های گردشگری آن پرداختیم. برای گذران تعطیلات می‌توانید به شهرهای مختلف کشور بروید که هرکدام با ویژگی‌های خاص و جاذبه‌های دیدنی و طبیعی منحصربه‌فرد از شما میزبانی می‌کنند. هر گوشه کشور، از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب، زیبایی‌ها و شگفتی‌هایی را در دل خود جای داده‌اند که خبر از تنوع در تاریخ، فرهنگ، هنر و طبیعت تماشایی ایران می‌دهد. اگر قصد دارید تعطیلات پیش‌رویتان را در یکی از مقاصد توریستی ایران سپری کنید، این مطلب راهنمای ایده‌آلی برای انتخاب مقصد سفرتان محسوب می‌شود.

سؤالات متداول

زیباترین شهر ایران چه نام دارد؟

شیراز از زیباترین و پرترددترین شهرهای گردشگری ایران است.

زیباترین شهرهای ایران کجاست؟

تبریز، اصفهان، شیراز، رشت، فومن، کیش، چابهار و قشم از زیباترین شهرهای ایران به‌شمار می‌روند.

زیباترین شهر ایران از نظر طبیعت کجاست؟

چابهار از زیباترین شهرهای ایران از نظر طبیعت است که پدیده‌های طبیعی منحصربه‌فرد و متفاوتی را در دل خود جای داده است.

زیباترین شهر ایران از نظر گردشگری کجاست؟

جزیره کیش، زیباترین شهر ایران از نظر گردشگری است که امکانات تفریحی فراوانی دارد.

زیباترین شهر ایران از نظر یونسکو کجاست؟

شهر کاشان با داشتن خانه‌های تاریخی فراوان که در فهرست آثار ملی کشور و یونسکو به ثبت رسیده است، زیباترین شهر ایران از نظر یونسکو محسوب می‌شود.

زیباترین شهرهای شمالی ایران کجاست؟

رشت، رامسر و فومن از زیباترین شهرهای ایران در شمال کشور هستند.

زیباترین شهرهای جنوبی ایران کجاست؟

جزیره قشم، جزیره کیش، اهواز و چابهار از زیباترین شهرهای ایران در جنوب کشور هستند.

زیباترین شهرهای غربی ایران کجاست؟

کرمانشاه و تبریز از زیباترین شهرهای غربی ایران به‌شمار می‌روند.

زیباترین شهرهای شرقی ایران کجاست؟

مشهد و کرمان از زیباترین شهرهای شرقی ایران هستند.

لطفا به این مقاله امتیاز دهید ..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×