جاهای دیدنی قشم در شب
قشم

۱۵ تا از جاهای دیدنی قشم در شب؛ شب گردی متفاوت در قشم

۱۱ مرداد ۱۴۰۳ ۰235

شب‌های جزیره قشم، همچون داستانی از هزار و یک شب پر از راز و رمز و زیبایی‌هایی است که در تاریکی شب آشکار می‌شوند. این جزیره، با اقلیم گرم و شرجی خود، شب‌ها به مکانی متفاوت و دلپذیر تبدیل شده و بسیاری از افراد را به سوی خود جذب می‌کند. جزیره قشم، زمانی که خورشید در افق غروب کرده و آسمان به رنگ‌های طلایی و نارنجی در می‌آید، چهره‌ای تازه و خیره‌کننده به خود می‌گیرد. موج‌هایی که در تاریکی شب همچون الماس می‌درخشند، دره ستارگان که به نامش شایسته است و تماشای غروب آفتاب در بندر لافت، همه و همه تجربه‌های منحصربه‌فردی از جاهای دیدنی قشم به شمار می‌آیند. در این مقاله از مجله گردشگری اقامت ۲۴، با ما همسفر شوید تا به قلب زیبایی‌های این جزیره سفر کنیم و جاهای دیدنی قشم در شب را باهم بشناسیم.

جاهای دیدنی جزیره قشم در شب

جزیره قشم در شب، همچون گوهری درخشان در دل تاریکی، پر از جاذبه‌ها و شگفتی‌هایی است که تا خودتان نبینید، باور نخواهید کرد. از سواحل زیبا و آرامش‌بخش گرفته تا پارک‌های ساحلی جذاب! در واقع، جاهای دیدنی جزیره قشم در شب، مکان‌هایی جادویی و متفاوتی هستند که بعد از تعطیلی مراکز خرید، پارک‌های ساحلی، کافه‌ها و رستوران‌های جزیره منتظر شما برای تجربه شب‌گردی هستند. در ادامه با این دیدنی‌های شب قشم بیشتر آشنا می‌شویم!

بندر لافت

بندر لافت قشم یکی از زیباترین و آرام‌ترین مقاصد گردشگری این جزیره محسوب می‌شود. این بندر با بافت محلی، سنتی و بادگیرهای بلند جذابیت خاصی دارد. پارک ساحلی لافت با سواحل بکر و آرامش‌بخش، انواع آلاچیق‌ها و تفریحات آبی مانند قایق‌سواری، مکانی ایده‌آل برای دوری از شلوغی و لذت‌بردن از طبیعت قشم به شمار می‌رود. وجود انواع لنج‌های مختلف در این بندر، بر جذابیت بیشتر آن می‌افزاید.

بنر تبلیغاتی رزرو هتل سینگو قشم با تخفیف

آدرس: قشم، روستای لافت، بلوار اصلی پارک ساحلی لافت

نمای دور از بندر لافت قشم

قلعه پرتغالی ها

قلعه پرتغالی های قشم در لیست جاهای دیدنی قشم در شب و بزرگ‌ترین بقایای دوران استعمار پرتغال در جنوب ایران قرار دارد. این قلعه در اوایل قرن ۱۶ توسط آلفونسو دو آلبوکرکی، سردار پرتغالی، ساخته شد و بر اهمیت تسلط بر تنگه هرمز برای برتری تجاری تأکید داشت. پرتغالی‌ها به مدت ۱۱۰ سال در این منطقه حضور داشتند و از این قلعه برای کنترل اقتصادی و تجاری استفاده می‌کردند. در آخر، ایرانیان به رهبری امام‌قلی‌خان، در سال ۱۶۲۳ میلادی توانستند پرتغالی‌ها را از جنوب ایران بیرون کنند. قلعه پرتغالی‌ها مهم‌ترین سنگر آن‌ها در خلیج فارس بوده است و اکنون به یکی از دیدنی های قشم در شب تبدیل شده است.

آدرس: استان هرمزگان، جزیره قشم، بلوار ژئوپارک، قلعه پرتغالی‌ها

بنر هتل آرتا قشم

قلعه پرتغالی ها در کنار دریای قشم

دره ستارگان

دره ستارگان قشم یکی از شگفت‌انگیزترین جاذبه‌های طبیعی جزیره قشم است که قدمت آن به حدود ۲ میلیون سال قبل باز می‌گردد. این دره به دلیل فرسایش سنگ‌ها و ماسه‌ها در اثر باد، باران و رگبارها شکل گرفته و ستون‌ها و صخره‌های عجیب و زیبایی را به وجود آورده است. بومیان منطقه افسانه‌های مختلفی درباره شکل‌گیری این دره نقل می‌کنند؛ از جمله برخورد یک ستاره با زمین که موجب تشکیل این دره شده است. افسانه‌های بومیان باعث شده تا دره ستارگان به‌عنوان یکی از مرموزترین مکان‌های جزیره شناخته شود.

آدرس: جنوب‌شرقی جزیره قشم، روستای برکه خلف

دره ستارگان و کوه های رنگی سر به فلک

جزیره ناز

جزایر ناز قشم در نزدیکی سواحل شرقی جزیره و در فاصله حدود یک کیلومتری از ساحل قرار گرفته‌اند. مساحت این جزایر در حدود سه هکتار بوده و دیواره‌های صخره‌ای به ارتفاع ۵ تا ۱۰ متر اطراف آن‌ها را احاطه کرده‌اند. جزایر ناز فاقد ساحل شنی بوده و کاملاً مسطح هستند. با جزر آب، برای مدت کوتاهی، باریکه‌ای از خشکی این جزایر را به جزیره قشم وصل می‌کند که به شما این امکان را می‌دهد که با پیاده‌روی یا خودرو به جزایر ناز بروید. این جزایر بخشی از ژئوپارک جهانی قشم هستند و به‌عنوان یکی از عجایب هفتگانه این جزیره نام گرفته‌اند.

آدرس: قشم، انتهای بلوار آزادگان، پس از اسکله نفتی و ساحل طلایی، ساحل ناز

جزایر ناز از نمای بالا

بام قشم

بام قشم، یکی از جاذبه‌های شگفت‌انگیز استان هرمزگان، در مرکز جزیره قشم واقع شده و به عنوان یکی از جاهای دیدنی قشم در شب نیز شناخته می‌شود. این منطقه به‌عنوان اولین و تنها ژئوپارک خاورمیانه در سال ۲۰۰۶ میلادی در شبکه جهانی ژئوپارک‌ها (GGN) به ثبت یونسکو رسیده که یکی از مهم‌ترین معادن توریسم زمینی ایران به شمار می‌رود. منطقه بام یک مکان زیبا و جذاب در فاصله حدود ۵ کیلومتری جنوب روستای طبل و در حدود ۴ کیلومتری شمال شرق روستای سلخ واقع شده است، در بخش جنوبی جنگل حرا و از فرودگاه بین‌المللی قشم تنها ۲۴ کیلومتر فاصله دارد.

آدرس: جزیره قشم، حد فاصل شمال و جنوب جزیره، نزدیک به روستای سلخ

بام قشم و نمای کامل از جزیره

ساحل نقره ای قشم

یکی از جاذبه‌های طبیعی بی‌نظیر استان هرمزگان ساحل نقره ای قشم است که در جنوب غربی جزیره قرار دارد. این ساحل یکی از جاهای تفریحی قشم در شب بوده که با شن‌های مشکی و نقره‌ای، چشم هر بیننده‌ای را مجذوب می‌کند. متأسفانه ساحل نقره‌ای با وجود جذابیت فراوان خود با خطر نابودی مواجه شده و به همین دلیل دیگر اجازه پیاده‌روی در این منطقه برای گردشگران داده نمی‌شود. طبیعت‌گردان باید به حفظ و حراست این ثروت طبیعی که دست نخورده باقی مانده، اهمیت ویژه‌ای دهند تا بتوانند از زیبایی‌های این منطقه لذت ببرند.

آدرس: جزیره هنگام

ساحل نقره ای قشم و شن های زیبا

ساحل لارک قشم

یکی از گروه جزایر خلیج فارس با نام جزیره لارک از جاهای دیدنی قشم در شب بوده که از این جزیره می‌توان ساحل‌های دیگری نظیر قشم و هرمز را تماشا کرد. لارک با داشتن طبیعتی غنی از نظر مرجان‌ها، به یکی از جاذبه‌های طبیعی برجسته خلیج فارس تبدیل شده است. خاک این ساحل به دلیل فعالیت‌های آتشفشانی برای کشاورزی مناسب نبوده و اهالی این جزیره به کارهایی در زمینه ماهی‌گیری و غواصی مشغول هستند. ساحل پلانکتونی لارک، در شب‌هایی که دریا آرام بوده با نور خاصی که توسط پلانکتون‌ها ایجاد می‌کند، به ویژگی‌های خاصی مانند نورانی شدن ساحل شهرت دارد.

آدرس: استان هرمزگان، نزدیکی تنگه هرمز ، ۱۶ کیلومتر فاصله با جزیره قشم

آب های جزیره لارک قشم

ساحل جزیره هنگام قشم

جزیره هنگام از دیگر جاهای تفریحی قشم در شب است. جزیره‌ای زیبا در خلیج فارس، که حدود ۶/۳۶ کیلومتر مربع وسعت دارد. سواحل جزیره هنگام به واسطه طبیعت زیبا و مناظر خیره‌کننده‌اش به بخشی از جاذبه‌های گردشگری استان هرمزگان شناخته می‌شوند. جزیره هنگام دارای ارتفاعات آهکی با بلندترین نقطه کوه ناکس به ارتفاع ۱۰۶ متر بوده و از «روستای هنگام کهنه» تا «روستای هنگام جدید» کشیده شده است. برای دسترسی به جزیره هنگام، ابتدا باید به جزیره قشم سفر کرده و سپس از اسکله کندالو یا اسکله شیب دراز با قایق به این جزیره مراجعه کنید. قایق‌ها از اسکله‌ها در بازه زمانی مشخصی به جزیره هنگام می‌‎روند.

آدرس: قشم، جزیره هنگام

ساحل جزیره هنگام در غروب

جاهای تفریحی قشم در شب

قشم به‌عنوان یکی از جزایر دیدنی ایران یا بهتر است بگوییم جهان، هر سال جمعیت زیادی از گردشگران را به خود می‌کشاند. این منطقه به عنوان یک مقصد توریستی محبوب، امکانات فراوانی برای گشت‌و‌گذار در طول روز و شب دارد. در برنامه‌ریزی سفر به قشم بازدید از جاذبه‌های مختلف باید در برنامه‌های شبانه‌روز گنجانده ‌شود. شما می‌توانید در این سفر، علاوه‌بر بازدید از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی از امکانات شهری و مراکز خرید که تا ساعات دیر وقت شب فعالیت دارند نیز استفاده کنید. در ادامه برخی دیگر از جاهای دیدنی جزیره قشم در شب را با هم مرور می‌کنیم.

پارک ساحلی زیتون

پارک ساحلی زیتون قشم با وسعتی بالغ بر ۴۵ هزار مترمربع واقع در نزدیکی ساحل جنوبی جزیره قشم، یکی از جاذبه‌های گردشگری برجسته این منطقه به شمار می‌رود. این پارک با ترکیب زیبای رنگ‌های سبز و آبی طراحی شده تا تجربه‌ای تکرارنشدنی را برای بازدیدکنندگان ارائه دهد. همچنین از جمله امکانات این پارک ساحلی می‌توان به آلاچیق‌های سرپوشیده، مناظر زیبای ساحلی و فضاهای سبز و آرام اشاره کرد که معمولاً اولین انتخاب گردشگران برای استراحت و گذراندن وقت هستند. پارک زیتون در فصول پاییز و بهار، با هوای خنک و خوشایندی که از سوی دریا دارد، لذت دوچندانی را به شما هدیه می‌دهد. ضمناً پارک ساحلی زیتون به‌عنوان مکانی ایده‌آل برای پیک‌نیک، پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری نیزشناخته می‌شود.

آدرس: هرمزگان، جزیره قشم، خیابان دریا، مقابل تقاطع بلوار چهار باغ و خیابان دریا، خیابان زیتون، پارک زیتون

غروب آفتاب در پارک ساحلی زیتون

پارک سینما دریا

پارک سینما دریا در جزیره قشم نیز یکی از مقاصد بسیار دلپذیر و بخشی از جاهای دیدنی قشم در شب، برای دوچرخه‌سواری کنار ساحل بوده که باعث لذت بردن شما از تماشای جزیره لارک می‌شود. توجه داشته باشید که در نزدیکی ساحل، دکه‌های کرایه دوچرخه نیز وجود دارند. امکانات رفاهی پارک نیز شامل رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌های مختلف بوده که غذاهای باکیفیت و لذیذ جنوبی و ایرانی را سرو می‌کنند. همچنین برای کودکان در پارک یک زمین‌ بازی بزرگ وجود دارد که آن‌ها می‌توانند در آنجا به تفریح و خوش‌گذرانی بپردازند. در روزهای تعطیل، موسیقی زنده در این پارک برگزار می‌شود که برای بازدیدکنندگان یک تفریح عالی به حساب می‌آید.

آدرس: قشم، انتهای بلوار امام خمینی، پارک سینما دریا

غروب آفتاب در پارک سینما دریا

مجتمع تفریحی – گردشگری هامون قشم

مجتمع تفریحی – گردشگری هامون دارای تفریحاتی شامل جت اسکی، دریانوردی با قایق‌های شیشه‌ای، غواصی، اسکی روی آب و پیست دوچرخه‌سواری برای علاقمندان به ورزش‌های خارج از آب است. علاوه‌بر تفریحات آبی، مجتمع هامون پارک کروکودیل، پارک سینما دریا، مجتمع سیتی سنتر، مرکز خرید ستاره و امکانات اسب‌سواری و کالسکه را ارائه می‌دهند. این امکانات، به همراه محیطی زیبا و دلنشین که در کنار خلیج فارس واقع شده، تجربه‌ای لذت‌بخش و خاطره‌انگیز را برای توریست‌ها ایجاد می‌کنند. با توجه به موقعیت مکانی مجتمع هامون بین قشم و درگهان، دسترسی به آن نیز بسیار راحت و آسان بوده که این مسئله آن را به یکی از مقاصد پرطرفدار برای گردشگران جزیره قشم تبدیل می‌کند.

آدرس: بزرگراه خلیج فارس در بخش شرقی جزیره قشم، بندر لافت، جاده لافت، بین شهر درگهان و میدان قشم

مجتمع تجاری هامون قشم

پارک ساحلی هلر قشم

پارک ساحلی هلر قشم در روستایی با همین نام واقع شده و به خاطر مناظر طبیعی خیره کننده‌اش و وجود مسجد سفید قبا، هر سال گردشگران زیادی را جذب می‌کند. این پارک ساحلی در منطقه‌ای بلندمرتبه از روستای هلر واقع شده و از این مکان می‌توان به مناظر فوق‌العاده شهر درگهان و روستای هلر نگاه کرد. پارک هلر، به عنوان یکی از مقاصد محبوب کمپ‌ زدن در ساحل، امکاناتی متنوع از جمله سکوهای نصب چادر و خیمه، سرویس بهداشتی، بوفه‌های فروش مواد غذایی و نوشیدنی، غرفه‌های صنایع دستی و فروش شیرینی‌ محلی را فراهم کرده و از جاهای دیدنی قشم در شب به حساب می‌آید.

آدرس: هرمزگان، روستای هلر در فاصله ۱۸ کیلومتری قشم

شن های پارک ساحلی هلر قشم با آب زلال

پارک ساحلی آفتاب قشم

پارک ساحلی آفتاب قشم با موقعیت استثنایی و امکانات کامل یکی از بهترین پارک‌های ساحلی این جزیره برای استراحت گردشگران محسوب می‌شود. این پارک با داشتن پارکینگ، سکوهای نصب چادر و سرویس بهداشتی، به یک مقصد مناسب برای کمپ زدن تبدیل شده است. در سفر به قشم با رفتن به پارک ساحلی آفتاب راهی خوب برای تفریح و استفاده از امکانات متنوعی مانند قایق‌سواری، زمین بدمینتون، فوتبال ساحلی، والیبال ساحلی، زمین بازی کودکان، مدرسه غواصی، کافه و رستوران خواهید داشت.

آدرس: ساحل جنوبی قشم، روبه‌روی شهرک آفتاب

پارک ساحلی آفتاب از جمله جاهای دیدنی قشم در شب

 پارک ساحلی لافت قشم

از دیدنی‌های قشم در شب، پارک ساحلی لافت بوده که یکی از زیباترین و بکرترین سواحل جزیره قشم در غرب روستای لافت است؛ جایی که معمولاً مسافران اغلب برای تماشای غروب آفتاب انتخاب می‌کنند. این پارک ساحلی به دلیل آرامش و فضای دنجی که دارد، برای افرادی که از شلوغی سواحل پربازدید قشم خوششان نمی‌آید، انتخاب بسیار مناسبی است. همچنین پارک لافت برای پیاده‌روی، پیک‌نیک و لذت بردن از غذاهای سنتی روستای لافت و بعضی از غذاهای عربی در کافه و رستوران‌های محلی گزینه خوبی تلقی می‌شود.

آدرس: غرب جزیره قشم، روستای لافت

پارک ساحلی لافت از جاهای تفریحی قشم در شب

تماشای برنامه های زنده موسیقی

تماشای برنامه‌های زنده موسیقی در قشم تجربه‌ای لذت‌بخش و خاطره‌انگیز است که توسط چندین رستوران معروف انجام می‌شود. رستوران امیران با هنرمندان مجرب و فضای VIP، رستوران شب‌های طلایی با نزدیکی به پارک زیتون و هتل آرتا و رستوران شب‌های دفاری با منوی متنوع و فضای محلی از جمله مکان‌هایی هستند که موسیقی زنده را به گردشگران ارائه داده و شب‌های قشم را به‌یادماندنی می‌سازند.

بهترین روش سفر به جزیره قشم

بدون تعارف، سفر به قشم به انتخاب روش مناسب برای رسیدن به این جزیره زیبا بستگی دارد. از جمله روش‌های متداول برای سفر به قشم می‌توان به سفر با ماشین شخصی، قطار، هواپیما، کشتی یا اتوبوس اشاره کرد. این انتخاب به هزینه، زمان و اهمیت شما به امنیت بستگی دارند. سفر به قشم با ماشین شخصی به‌عنوان یکی از راحت‌ترین و ارزان‌ترین روش‌ها شناخته می‌شود؛ در حالی که سفر با هواپیما به عنوان راهی سریع‌تر و مطمئن‌تر شناخته می‌شود. این روش به شما امکان می‌دهد تا در کمترین زمان ممکن به مقصد برسید و همچنین از خستگی سفرهای زمینی جلوگیری کنید.

در هر صورت، با هر وسیله نقلیه‌ای که به جزیره قشم سفر کنید، بهترین گزینه برای شما استفاده از تور قشم است که تمامی نیازهای شما را سنجیده و بهترین پیشنهاد را به شما بدهد. 

شب در قشم کجا بمانیم؟

گزینه‌های متنوعی در جزیره قشم برای اقامت وجود دارد؛ از جمله هتل‌ قشم، اقامتگاه‌های بوم‌گردی، ویلاهای نوساز با امکانات رفاهی و حتی سوئیت‌ها و آپارتمان‌های محلی که توسط مردم محلی به مسافران اجاره داده می‌شوند. علاوه‌بر اینها، برخی مسافران ترجیح می‌دهند در سواحل زیبای جزیره چادر بزنند. پارک‌های ساحلی نیز امکاناتی از قبیل سرویس بهداشتی و رفاهی را برای مسافران فراهم کرده که این امر باعث راحتی بیشتر در اقامت می‌شود.

نتیجه‌گیری

شب‌های جزیره قشم پر از زیبایی‌های خاص بوده که در تاریکی شب بیشتر به چشم می‌آیند. از سواحل زیبا و آرامش‌بخش گرفته تا جاذبه‌های تاریخی و طبیعی، یا جاهای تفریحی قشم در شب مکانی جذاب برای گردشگران است. دیدنی‌هایی مانند بندر لافت، قلعه پرتغالی‌ها، دره ستارگان و جزایر ناز، تجربه‌های متفاوتی از شب‌گردی در این جزیره را ارائه می‌دهند. پارک‌های ساحلی مانند پارک زیتون و پارک سینما دریا، با امکانات رفاهی و تفریحات متنوع، مکان‌های ایده‌آلی برای گذراندن شب هستند.

سؤالات متداول

شب قشم کجا بریم؟

شما می‌توانید به سواحل زیبا مثل بندر لافت، قلعه پرتغالی‌ها و پارک‌های ساحلی مانند پارک زیتون و پارک سینما دریا بروید.

کدام تفریحات قشم را برای شب پیشنهاد می‌کنید؟

ما در اقامت ۲۴ پیاده‌روی در سواحل، تماشای غروب آفتاب، دوچرخه‌سواری در پارک‌ها و تماشای برنامه‌های موسیقی زنده را پیشنهاد می‌کنیم.

کدام جاذبه های قشم در شب رایگان هستند؟

بازدید از سواحل و پارک‌های ساحلی مانند پارک زیتون و پارک سینما دریا رایگان است.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×