» جهانگردی » استانبول » ۴۰+ از جاهای دیدنی رایگان استانبول؛ تفریحات رایگان بدون یک لیر هزینه!
جاهای دیدنی رایگان استانبول به همراه تفریحات رایگان
استانبول

۴۰+ از جاهای دیدنی رایگان استانبول؛ تفریحات رایگان بدون یک لیر هزینه!

۶ خرداد ۱۴۰۳ 4۰702

شهر استانبول از زیباترین و توریستی‌ترین شهرهای جهان است که هرساله از میلیون‌ها گردشگر از سراسر دنیا میزبانی می‌کند. سفر به استانبول با جاذبه‌های طبیعی و دیدنی فراوانی که دارد، فرصت حضور در شهری که ترکیبی شگفت‌انگیز از ویژگی کشورهای آسیایی و اروپایی را به‌تصویر کشیده است را به شما می‌دهد. جاهای دیدنی استانبول به‌قدری متنوع و زیاد است که می‌توانید با توجه به بودجه و سلیقه‌تان، جذاب‌ترین لحظات را در تعطیلاتی شاد و مفرح سپری کنید. خبر خوب برای آن دسته از افرادی که به‌دنبال سفری اقتصادی و مقرون‌به‌صرفه به استانبول هستند، وجود لیست بلندبالایی از جاهای دیدنی رایگان استانبول است که شما را با شگفتی‌های زیادی روبه‌رو می‌کند. برای آشنایی با مکان‌های دیدنی و تفریحات رایگان استانبول با ادامه مطلب همراه باشید.

فهرست این مطلب

مساجد تاریخی و رایگان استانبول

یکی از محبوب‌ترین مکان های دیدنی رایگان استانبول که شما را با معماری و هنر اصیل این منطقه آشنا می‌کند و اطلاعاتی درباره دین و آئین‌های مذهبی اهالی استانبول را در اختیارتان قرار می‌دهد، مساجد تاریخی این شهر است. مساجد زیادی در شهر استانبول وجود دارند که همگی یادگاری ارزشمند از گذشتگان محسوب می‌شوند، اما در این میان نباید فرصت بازدید از این بناهای باشکوه را از دست بدهید:

مسجد سلیمانیه

بزرگ‌ترین و زیباترین مسجد استانبول که هنر معماری فاخر و چشم‌نواز این منطقه را به‌رخ گردشگران می‌کشد، مسجد سلیمانیه نام دارد. در طراحی و ساخت بنای مسجد از معماری یهودی-مسیحی الهام گرفته شده است. از بالای مسجد سلیمانیه می‌توانید مناظری تماشایی از آب‌های شاخ طلایی را نظاره‌گر باشید.

آدرس: استانبول، منطقه فاتح، خیابان معمار سنان

ساعت کاری: ۹ الی ۱۸

 مسجد سلیمانیه دیدنی رایگان استانبول

مسجد سلطان احمد

یکی دیگر از جاهای دیدنی استانبول رایگان که از نمادهای اصلی این شهر توریستی نیز شناخته می‌شود، مسجد سلطان احمد است. البته باید بدانید که این مسجد به مسجد آبی استانبول نیز شهرت دارد و این نام به‌دلیل رنگ آبی منحصربه‌فرد و متمایز کاشی‌های به‌کاررفته در تزئین این بنا است.

آدرس: استانبول، منطقه سلطان احمد

ساعت کاری: ۹ الی ۱۸

 مسجد سلطان احمد جاذبه رایگان استانبول

مسجد زیرک

از بی‌نظیرترین جاهای دیدنی رایگان استانبول که علاوه بر جذابیت‌های هنر معماری، داستان‌های زیادی از گذشته این منطقه را روایت می‌کند، مسجد زیرک نام دارد. این مسجد در ابتدا به‌عنوان صومعه بنا شده است، سپس به کلیسا و بعد از آن به مسجد تغییر کاربری داده است.

آدرس: استانبول، خیابان عبدالله، فاطه

ساعت کاری: ۹ الی ۱۸

 مسجد ملا زیرک استانبول

مسجد ایوب سلطان

مسجد ایوب سلطان یکی از مکان‌های مقدس و محل دفن فردی قابل احترام در بین اهالی استانبول محسوب می‌شود که در دامنه تپه‌ای سرسبز و زیبا قرار دارد. بازدید از مسجد ایوب سلطان برای اکثر گردشگران جذاب است؛ چراکه بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای، داستان‌هایی از گذشتگان را می‌شنوند، به تماشای معماری اصیل و چشم‌نواز می‌نشینند و مناظری خیره‌کننده از آب‌های شاخ طلایی را تماشا می‌کنند.

آدرس: استانبول، ناحیه اروپایی ایوب، محله مرکزی، خیابان جامی کبیر

ساعت کاری: ۹ الی ۱۸

 مسجد ایوب سلطان در استانبول

مسجد رستم پاشا

در بین مساجد تاریخی و دیدنی استانبول، نباید از جذابیت‌های معماری مسجد رستم پاشا غافل شویم. این مسجد به‌عنوان اثری تاریخی و به‌جامانده از گذشتگان است که می‌توانید از تماشای بخش‌های مختلف و کاشی‌کاری‌های فیروزه‌ای رنگ آن لذت ببرید. 

آدرس: استانبول، منطقه فاتح، محله رستم پاشا، خیابان هسیرجیلار

ساعت کاری: ۱۰ الی ۱۸

 مسجد رستم پاشا از جاذبه های رایگان استانبول

پل های تاریخی رایگان استانبول برای پیاده روی

در بخشی از لیست گردشگری خود برای بازدید از مکان های دیدنی رایگان استانبول، سری به پل‌های تاریخی این شهر زیبا و توریستی بزنید و با گذران ساعاتی خوش و دلچسب، سفرتان را هرچه بیشتر خاطره‌ساز کنید. اکثر اهالی استانبول و گردشگران برای قدم زدن و پیاده‌روی آرامش‌بخش و دلنشین به این پل‌های معروف استانبول می‌روند:

پل گالاتا

در مرکز شهر استانبول، پلی معروف و پرتردد قرار دارد که دو قسمت شاخ طلایی را به‌یکدیگر مرتبط می‌سازد. این سازه که به پل گاتالا شناخته می‌شود، مکانی عالی برای پیاده‌روی و گشت‌وگذار در طول سفر است که با داشتن کافه‌ها و رستوران‌های محلی گزینه مناسبی برای شکم‌گردی نیز محسوب می‌شود. از دیگر جذابیت‌های این منطقه از شهر استانبول می‌توان به تماشای پرواز مرغان دریایی نیز اشاره کرد.

آدرس: محله بی اوغلو، کمانکش کارا مصطفی پاشا

ساعت کاری: ۲۴ ساعته

 پل گالاتای استانبول

پل شاخ طلایی

برروی خلیج گلدن هورن استانبول، پلی زیبا قرار دارد که قدم زدن در آن و دیدن مناظری که پیش‌رویتان قرار دارد، بسیار لذت‌بخش است. پل شاخ طلایی که به پل گلدن هورن نیز شهرت دارد، بخش قدیم و جدید قسمت اروپایی استانبول را به‌یکدیگر متصل می‌کند. جالب است بدانید که روی این پل محلی برای عبور عابر پیاده و قطار وجود دارد.

آدرس: استانبول، محله بی اوغلو

ساعت کاری: ۲۴ ساعته

 پل شاخ طلایی در استانبول

بام های رایگان استانبول

برای بازدید از برخی جاهای دیدنی رایگان استانبول که شما را با شگفتی‌های زیادی روبه‌رو می‌کند، باید به بخش‌های مرتفع شهر و تپه‌های معروف استانبول بروید. با رفتن به بام‌های استانبول می‌توانید درکنار تماشای چشم‌اندازی فوق‌العاده از شهر، تنفس هوایی خنک و لطیف، از امکانات تفریحی و رفاهی متنوعی نیز بهره‌مند شوید.

تپه پیرلوتی یا عشاق

در منطقه ایوپ استانبول، تپه‌ای سرسبز و زیبا وجود دارد که به‌نام پیر لوتی(رمان‌نویس معروف فرانسوی) نامگذاری شده است. این فرد در سفری که در قرن ۱۹ به استانبول داشته است، داستانی عاشقانه را در این شهر به‌یادگار می‌گذارد و به همین دلیل است که به تپه پیرلوتی، تپه عشاق نیز می‌گویند. تماشای مناظر خیره‌کننده از شهر و رستوران‌گردی از جذابیت‌های تفریحی این منطقه محسوب می‌شود.

آدرس: استانبول، ایوپ سلطان، خیابان کارایدی

ساعت کاری: ۲۴ ساعته

 تپه عشاق استانبول

تپه جاملیجا

در بین جاهای تفریحی استانبول که نیاز به پرداخت هزینه ندارد، به هیچ عنوان فرصت گشت‌وگذار و تفریح در تپه جاملیجا را از خود دریغ نکنید. مناظری که از بالای این تپه مشاهده خواهید کرد، بی‌نظیر و وصف‌نشدنی است. با رفتن به تپه جاملیجا می‌توانید نمایی از شاخ طلایی، پل گاتالا، تنگه بسفر و شهر استانبول را در یک قاب مشاهده کنید. کافه‌ها و رستوران‌های متعددی نیز در این منطقه گردشگری وجود دارد که برای شکم‌گردی بسیار عالی هستند.

آدرس: استانبول، منطقه اسکودار

ساعت کاری: ۲۴ ساعته

 تپه کاملیجا یا چاملیجا در استانبول

مراکز خرید رایگان استانبول

مگر می‌شود به استانبول سفر کنید و فرصت گشت‌وگذار در بازارها و مراکز خرید این شهر توریستی را از دست بدهید. بازدید از مراکز خرید استانبول و تماشای معماری باشکوه و مدرن آن‌ها، برای عموم مردم رایگان و آزاد است. اما اگر به‌دنبال جاهای دیدنی رایگان استانبول هستید، باید بدانید که برای خرید اجناس و لوازم موردنیازتان در مراکز خرید، بودجه کافی را به‌همراه داشته باشید.

بازار بزرگ استانبول

رفتن به بازار بزرگ استانبول به‌معنی گشت‌وگذار در بزرگ‌ترین بازار سرپوشیده در دنیا محسوب می‌شود. معماری و فضای داخلی این بازار، وجود بیش از ۴۰۰۰ فروشگاه و مغازه متنوع، فروش اجناس مختلف و جنب‌وجوش مردم و گردشگران، حال‌وهوای دوست‌داشتنی و لذت‌بخشی به این بازار بخشیده است.

آدرس: استانبول، محله فاتح، میدان بیازیت، خیابان کالپاکچیلار

ساعت کاری: ۱۰ الی ۱۸

بازار بزرگ استانبول از مراکز خرید بسیار مهم 

بازار ادویه مصر

یکی دیگر از مکان های دیدنی رایگان استانبول که برای خرید سوغاتی و انواع ادویه‌های خاص این منطقه مناسب است، بازار ادویه مصر نام دارد. گشت‌وگذار در این بازار رنگارنگ درکنار جنب‌وجوش گردشگران، ساعاتی خوش و به‌یادماندنی را به شما هدیه می‌دهد. نکته جالب توجه این است که خیابان‌های اطراف این بازار، به دوران عثمانی تعلق دارند که بسیار تماشایی هستند.

آدرس: استانبول، فاتح، رستم پاشا، کوچه ارزاک آمباری 

ساعت کاری: ۸ الی ۱۹

 بازار مصر در استانبول

بازار پارچه استانبول

بازارهای پارچه زیادی در استانبول وجود دارد که همگی آن‌ها، انواع پارچه‌های روز دنیا را به‌صورت تک و عمده عرضه می‌کنند. در این میان، اصلی‌ترین مراکز و بازارهای پارچه استانبول در خیابان استقلال قرار دارد و هر نوع پارچه‌ای که به‌دنبال آن هستید را می‌توانید در مغازه‌های آن پیدا کنید. البته در بین جاهای دیدنی رایگان استانبول، بازار پارچه خیابان روملی و جمهوریت نیز با استقبال زیادی روبه‌رو است.

آدرس: استانبول، خیابان استقلال

ساعت کاری: ۹ الی ۱۹

 بازار پارچه در استانبول

مرکز خرید ایستینیه پارک

در محله ایستینیه، یک مرکز خرید بزرگ و معروف وجود دارد که بیش از ۲۹۰ فروشگاه متنوع را در دل خود جای داده است. مرکز خرید ایستینیه پارک دارای دو بخش مجزا است که یکی در فضایی روباز و دیگری در محیطی سرپوشیده قرار دارد. معماری این مرکز خرید بسیار خاص و تماشایی است و امکانات رفاهی و تفریحی مختلفی مانند سینما و فودکورت را در اختیارتان قرار می‌دهد.

آدرس: استانبول، سرایر، خیابان کاتار، پلاک ۷۳

ساعت کاری:۱۰ الی ۲۲

 مرکز خرید ایستینیه

بازار محلی بومونتی

از دیگر جاهای دیدنی رایگان استانبول که برای اکثر گردشگران لذت‌بخش و دوست‌داشتنی است، گشت‌وگذار در بازار محلی بومونتی و تماشای زندگی روزمره و کسب‌وکار اهالی این منطقه است. این بازار محلی در روزهای یکشنبه برپا می‌شود که با رفتن به آن می‌توانید علاوه بر خرید اجناس مختلف، با فرهنگ و نحوه زندگی مردم استانبول از نزدیک آشنا شوید.

آدرس: استانبول، محله بشیکتاش

ساعت کاری: ۹ الی ۱۸:۳۰ (روزهای یکشنبه)

 مرکز خرید بومونتی در استانبول

موزه های رایگان استانبول

در بین دیدنی های رایگان استانبول، حتما سری به موزه‌هایی که برای بازدید از آن‌ها نیازی به پرداخت هزینه نیست، بزنید تا بدون صرف هیچ بودجه‌ای بتوانید با تاریخ، فرهنگ، هنر و سیر تحول این شهر بی‌نظیر آشنا شوید. برخی از موزه‌های رایگان استانبول که گنجینه‌های غنی و ارزشمندی را در خود نهفته دارند، به شرح زیر است:

موزه پرا

یکی از جذاب‌ترین جاهای دیدنی رایگان استانبول که فرصت تماشای آثار هنری نقاشان معروف عثمانی و اروپایی را به شما می‌دهد، موزه پرا استانبول نام دارد. در این موزه، بخش‌های دائمی و موقتی مختلفی وجود دارد که بیشتر آثار آن شامل نقاشی، عکس و پرتره‌های متنوع است. قسمت زیادی از این آثار به قرن ۱۷ الی ۲۰ میلادی تعلق دارند.

آدرس: استانبول، منطقه بی‌اغلو، خیابان مشروطیت

ساعت کاری: ۱۸ الی ۲۲

 موزه پرا در استانبول از دیدنی های رایگان

موزه بانک استانبول

یکی دیگر از موزه‌های رایگان استانبول که برای علاقه‌مندان به مباحث مالی و امور بانکداری مناسب است، موزه بانک نام دارد. این موزه شامل کلکسیونی غنی و ارزشمند از اسکناس‌های دوران عثمانی، اسناد مالی دوره‌های مختلف، گاوصندوق‌ها و ماشین حساب‌های قدیمی است.

آدرس: استانبول، منطقه امینونو

ساعت کاری: ۱۰ الی ۱۸

 موزه بانک استانبول

موزه راه آهن استانبول

در ساختمان سابق ترمینال استانبول، موزه‌ای به‌نام موزه راه‌آهن راه‌اندازی شده است که بازدید از آن، به‌معنی سفری کوتاه در زمان محسوب می‌شود. موزه راه‌آهن استانبول شما را با پیدایش و سیر صنعت ریلی این شهر در گذر زمان آشنا کرده و عکس‌ها، تجهیزات قطارها، قطعات سازنده و اسناد مختلف را به‌نمایش گذاشته است.

آدرس: استانبول، منطقه فاتح، ترمینال تاریخی سرکیسی

ساعت کاری: ۹ الی ۱۷

 موزه راه آهن و لوکوموتیو استانبول

موزه گالاتاسرای

موزه گاتالاسرای یکی دیگر از محبوب‌ترین جاهای دیدنی رایگان استانبول است که جزو محبوب‌ترین موزه ورزشی دنیا نیز محسوب می‌شود. در این موزه می‌توانید انواع کاپ‌ها، مدال‌ها و وسایل بازیکنان تیم فوتبال گاتالاسرای را ببینید. همچنین در بخشی از این موزه، ۲۰۰ تفنگ و شمشیر  متعلق به شاگرادن مدرسه‌ای به‌نام گالاتاسرای به‌نمایش گذاشته شده است که در جنگ جهانی دوم از میهن خود به‌صورت داوطلبانه دفاع کرده‌اند.

آدرس: استانبول، منطقه بی‌اغلو

ساعت کاری: ۱۰ الی ۱۴

 موزه گالاتاسرای در استانبول

موزه هنرهای مدرن استانبول

در موزه هنرهای مدرن استانبول می‌توانید بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای از آثار هنرمندان ترکیه و دیگر کشورهای جهان دیدن کنید. در طبقه اول موزه هنرهای مدرن به بازدید از آثار هنری بپردازید و در طبقه دوم آن از گشت‌وگذار در فروشگاه صنایع دستی و صرف قهوه و میان‌وعده در کافه، لذت ببرید.

آدرس: استانبول، منطقه بی‌اغلو، خیابان مشروطیت

ساعت کاری: ۱۰ الی ۱۸

 موزه هنرهای مدرن در استانبول از دیدنی های رایگان

موزه آشیان استانبول

در موزه آشیان استانبول می‌توانید در مدت زمان کوتاهی با نحوه زندگی ثروتمندان و اشراف این شهر در اوایل قرن ۲۰ آشنا شوید. در خانه موزه آشیان، مبلمان‌های شیک و عتیقه، عکس‌های قدیمی و برخی وسایل شخصی و آنتیک به‌چشم می‌خورد. این خانه در روزگاران گذشته، محل زندگی شاعری پرآوازه به‌نام توفیک فیکرت بوده است.

آدرس: استانبول، منطقه ببک در بشیکتاش

ساعت کاری: ۹ الی ۱۶

 موزه آشیان در استانبول

موزه نقاشی و مجسمه سازی

در سال ۱۹۳۷، آتاتورک موزه‌ای به‌نام موزه نقاشی و مجسمه‌سازی در استانبول راه‌اندازی کرد که درحال حاضر به‌عنوان محبوب‌ترین دیدنی های رایگان استانبول محسوب می‌شود. در این موزه، آثار مختلفی از هنرمندان قرون ۱۹ و ۲۰ مانند ایوان آیوازوفسکی به‌نمایش گذاشته شده است.

آدرس: استانبول، نزدیکی کاخ دلمه باغچه

ساعت کاری: ۱۰ الی ۱۶:۳۰

 موزه ملی نقاشی و مجسمه سازی در استانبول

کاخ های رایگان استانبول

از آنجایی که استانبول از شهرهای تاریخی و قدیمی در خاورمیانه محسوب می‌شود، قصرها و کاخ‌های زیادی از پادشاهان گذشته را در دل خود نهفته دارد. بنابراین در لیست جاهای دیدنی رایگان استانبول، می‌توانید به بازدید از کاخ‌های معروف این شهر بروید و علاوه بر آشنایی با معماری باشکوه و تاریخ این منطقه، داستان‌های زیادی از پادشاهان گذشته این منطقه بشنوید. برخی از کاخ‌های دیدنی و تاریخی استانبول که بازدید از آن‌ها نیازی به پرداخت هزینه ندارد، عبارت است از:

کاخ مسلک استانبول

کاخ مسلک استانبول، یک بنای تاریخی و باعظمت است که از چندین قصر بزرگ و مجزا تشکیل شده و زمانی محل زندگی و فرمانروایی امپراطوران عثمانی بوده است. کاخ مسلک در گذشته محلی برای فراغت، استراحت و شکار محسوب می‌شده که به دستور سلطان عبدالعزیز ساخته شده است.

آدرس: استانبول، ناحیه آسیایی سارییر، ناحیه مسلک، خیابان بیوکدره، محله داریوشفاکا

ساعت کاری: ۹ الی ۱۷

 کاخ مسلک در استانبول

قصر هونکار استانبول

از دیگر جاهای دیدنی استانبول رایگان که فرصت تماشای معماری بی‌نظیر عثمانی را به شما می‌دهد، قصر هونکار است. بنای این قصر تاریخی به دستور سلطان سلیمان ساخته شده و با چندین با مرمت و بازسازی، همچنان با صلابت و استوار از گردشگران میزبانی می‌کند.

آدرس: استانبول، بخش اروپایی، منطقه اسنلر

ساعت کاری: ۹ الی ۱۷

 قصر هونکار استانبول از جاذبه های رایگان

تفریحات رایگان استانبول؛ خیابان و محله های خاص

در بین تفریحات رایگان استانبول، نباید از جذابیت‌های گشت‌وگذار در خیابان‌های معروف و محله‌های خاص آن غافل شوید. برخی از خیابان‌های استانبول با جاذبه‌های دیدنی و تفریحی متنوعی که در دل خود جای داده‌اند، برای شب‌گردی، شکم‌گردی و تماشای جنب‌وجوش و شادی مردم مناسب هستند، مانند:

خیابان استقلال استانبول

خیابان استقلال، از معروف‌ترین خیابان‌های استانبول است که علاوه بر داشتن هتل‌ها، مراکز خرید، رستوران‌ها و مکان‌های دیدنی متنوع، دسترسی مطلوبی به مراکز مهم و جاهای دیدنی استانبول دارد. در اکثر ساعات شبانه‌روز، در خیابان استقلال استانبول شاهد حضور و رفت‌وآمد اهالی و گردشگرانی هستیم که برای گذران ساعاتی خوش و دلچسب به این منطقه از شهر آمده‌اند.

آدرس: استانبول، خیابان استقلال

ساعت کاری: ۲۴ ساعته

 خیابان استقلال استانبول

خیابان بغداد استانبول

در قسمت آسیایی استانبول، خیابانی لوکس به‌نام خیابان بغداد وجود دارد که ازنظر لاکچری بودن هم‌ردیف خیابان‎‌های محبوب پاریس و لندن قرار می‌گیرد. رفت‌وآمد خودروهای مجلل، ساختمان‌های بلند و سربه‌فلک کشیده، مراکز خرید مدرن، رستوران‌ها و کافه‌های شیک، نمایندگی برندهای معروف دنیا و تفریحات جذاب، تمام آن چیزی است که با رفتن به خیابان بغداد استانبول مشاهده و تجربه خواهید کرد.

آدرس: استانبول، خیابان بغداد

ساعت کاری: ۲۴ ساعته

 خیابان بغداد استانبول

میدان تکسیم استانبول

مگر می‌شود نام استانبول به‌میان بیاید و اسم میدان معروف تکسیم در ذهن تداعی نشود. میدان تکسیم استانبول از نقاط اصلی و مرکزی این شهر توریستی است که جذابیت‌های گردشگری و اقامتی فراوانی دارد. هتل‌های لوکس و معروف، رستوران‌های محلی و خیابانی، فروشگاه‌ها و بازارهای مختلف، کافه‌های دنج و بسیاری امکانات تفریحی در این میدان زیبا و تماشایی قرار دارد که گشت‌وگذار در آن می‌تواند به جذاب‌ترین و خاطره‌انگیزترین بخش از سفرتان تبدیل شود. حتما توصیه می‌کنیم جاهای دیدنی نزدیک تکسیم را ببینید.

آدرس: استانبول، میدان تکسیم

ساعت کاری: ۲۴ ساعته

 میدان تکسیم استانبول با جاذبه های رایگان

تفریحات رایگان استانبول؛ سواحل

بسیاری از گردشگران با هدف تفریح و خوش‌گذرانی در سواحل زیبای استانبول به این شهر سفر می‌کنند. خبر خوب این است که سواحل استانبول در لیست تفریحات رایگان استانبول قرار دارد که می‌توانید اوقات خوش، میهج و مفرحی را درکنار تماشای چشم‌انداز بی‌نظیری از دریا و طبیعت، سپری کنید. همچنین می‌توانید در پلاژهای رایگان استانبول، از ساحل‌گردی و حمام آفتاب لذت ببرید.

ساحل جاده بوستان

ساحل جاده بوستان در بخش آسیایی استانبول قرار دارد و تفریح در آن برای عموم مردم، آزاد و رایگان است. این ساحل زیبا برای استراحت، شنا و انجام تفریحات ساحلی و آبی بسیار مناسب است. همچنین در ساحل جاده بوستان، امکانات رفاهی مانند تخت‌های آفتاب، کمد تعویض لباس، دوش، سرویس بهداشتی و… برای راحتی و آسایش گردشگران درنظر گرفته شده است.

آدرس: استانبول، کادیکوی

ساعت کاری: ۲۴ ساعته

 ساحل کادبوستان از تفریحات رایگان استانبول

ساحل توزلا

یکی دیگر از سواحل محبوب و پرطرفدار در استانبول که به‌ویژه برای تفریح بانوان ایده‌آل است، ساحل توزلا نام دارد. وجود دکه‌ها و غرفه‌های فروش غذا، تخت‌های آفتاب، دوش حمام و پخش موسیقی زنده از امکانات رفاهی و تفریحی است که در این ساحل تمیز و محبوب در اختیارتان قرار می‌گیرد.

آدرس: استانبول، توزلا، پستهانه

ساعت کاری: ۲۴ ساعته

 ساحل توزلا از تفریحات رایگان استانبول

ساحل پارک مال تپه

در بین تفریحات رایگان استانبول، رفتن به ساحل پارک مال تپه را فراموش نکنید. این ساحل یک منطقه سرسبز و زیبایی است که به دریا مشرف است و حال‌وهوای خاص و طبیعت شگفت‌انگیزی دارد. امکانات تفریحی ساحل پارک مال تپه شامل سکوی اسکیت‌برد، سالن کنسرت، سالن رویداد و نمایش، زمین والیبال، زمین فوتبال، زمین بسکتبال، مسیر پیاده‌روی، مسیر دوچرخه‌سواری، باشگاه بدنسازی، باشگاه شنا، قایقرانی و زمین بازی کودکان است.

آدرس: استانبول، محله مال تپه

ساعت کاری: ۲۴ ساعته

ساحل پارک مال تپه 

تفریحات رایگان استانبول؛ پارک های زیبا

درکنار دیگر مکان‌های تفریحی استانبول، باید به وجود پارک‌های متنوع و سرسبزی اشاره کنیم که هرکدام از آن‌ها، فضای دلباز و مناسبی برای تفریح و خوش‌گذرانی شهروندان و گردشگران فراهم کرده‌اند. این درحالی است که در پارک‌های رایگان و پرطرفدار استانبول، امکانات رفاهی و تفریحی ایده‌آلی وجود دارد که لذت گذران اوقاتی خوش و آرامش‌بخش را دوچندان می‌کند.

پارک گلهانه

پارک گلخانه استانبول یک تفریح رایگان و جذاب در این شهر توریستی است که بهترین و مناسب‌ترین گزینه برای پیک‌نیک محسوب می‌شود. درختان سرسبز، گل‌های رنگارنگ، آب‌نماهای متعدد و چشم‌اندازی تماشایی از ساحل مرمره و شهر استانبول، تمام آن چیزی است که با رفتن به پارک گلهانه، به‌صورت رایگان در اختیارتان قرار می‌گیرد.

آدرس: استانبول، محله فاتح، جانکورتاران، خیابان کندی

ساعت کاری: ۶ الی ۲۲:۳۰

پارک گلهانه یا گلخانه در استانبول از پارک های رایگان 

پارک ماچکا

در بین تفریحات رایگان استانبول، حتما سری به پارک ماچکا بزنید. این پارک به‌ویژه در بین اهالی استانبول بسیار محبوب است و برای گذران بعدازظهری مفرح و دلچسب بسیار مناسب است. مسیر پیاده‌وری و دویدن، منطقه ویژه بازی کودکان، پارک سگ‌ها و … از بخش‌های اصلی پارک ماچکا محسوب می‌شود.

آدرس: استانبول، شیشلی، خیابان ماچکا

ساعت کاری: ۲۴ ساعته

 پارک ماچکا از پارک های رایگان استانبول

پارک ییلدیز

پارک سرسبز و زیبای ییلدیز از دیگر تفریحات رایگان در سفر به استانبول است که در بهترین نقطه از شهر قرار دارد. در پارک ییلدیز استانبول می‌توانید در کنار سپری کردن اوقاتی خوش، با فرهنگ مردم ترکیه آشنا شوید و با آن‌ها تعامل دوستانه‌ای برقرار کنید. لازم به ذکر است که امکانات رفاهی و فضای این پارک برای پیک‌نیک عالی است.

آدرس: استانبول، محله بشیکتاش، نزدیکی خیابان چراغان

ساعت کاری: ۲۴ ساعته

 پارک ییلدیز

پارک امیرگان

پارک امیرگان با قرار گرفتن بر بالای ساحل بسفر، مناظری وصف‌ناپذیر را مقابل چشمانتان به‌تصویر می‌کشد. در ماه آوریل و فصل جشنواره لاله‌های استانبول، زیبایی پارک امیرگان با وجود میلیون‌ها گل لاله رنگارنگ، چندین برابر می‌شود. این پارک با داشتن سه عمارت تاریخی و متعلق به دوره عثمانی، مسیر پیاده‌روی و دویدن، زمین بازی کودکان، فضای مخصوص پیک‌نیک، کافه‌ها و دیگر امکانات رفاهی و تفریحی، بهترین گزینه برای گشت‌وگذاری مفرح و به‌یادماندنی در سفر به استانبول است.

آدرس: استانبول، رشیدپاشا، خیابان امیرگان

ساعت کاری: ۲۴ ساعته

 پارک یا باغ امیرگان

پارک فنرباغچه

در کنار دریای مرمره، پارکی سرسبز و خوش منظره به‌نام پارک فنرباغچه قرار دارد که تفریح در آن جذاب و رایگان است. تصور کنید که در فضایی مملو از درختان و گیاهان و با منظره‌ای روبه دریا هستید و از صرف غذا، نوشیدنی و میان‌وعده در کافه‌ها و رستوران‌ها لذت می‌برید. تمام این شرایط را می‌توانید با رفتن به پارک فنرباغچه استانبول تجربه کنید.

آدرس: استانبول، کنار دریای مرمره

ساعت کاری: ۲۴ ساعته

 پارک فنرباغچه در استانبول

پارک شهر بایرام پاشا

پارک شهر بایرام پاشا ازجمله پارک‌های معروف استانبول است که در فضایی وسیع و با بخش‌های تفریحی مجزا قرار دارد. در بخشی از این پارک، یک شهربازی بزرگ و با وسایل سرگرمی به‌روز و متنوع وجود دارد که وقت‌گذرانی در آن بسیار جالب و خاطره‌ساز است. لازم به ذکر است که گشت‌وگذار در پارک شهر بایرام پاشا رایگان محسوب می‌شود، اما برای استفاده از وسایل بازی موجود در بخش شهربازی باید بلیط تهیه کنید.

آدرس: استانبول، جاده مرزی

ساعت کاری: ۸:۳۰ الی ۰۱:۰۰

پارک شهر بایرام پاشا 

سایر جاهای دیدنی و تفریحات رایگان استانبول

درکنار لیست ذکرشده از جاهای دیدنی رایگان استانبول و تفریحاتی که برای انجام آن‌ها نیاز به پرداخت هزینه‌ای ندارید، گزینه‌های فراوانی دیگری نیز وجود دارد که آشنایی با آن‌ها به شما در تهیه لیست گردشگری رایگان و مقرون‌به‌صرفه در سفر به استانبول کمک می‌کند، مانند:

فواره اسکودار احمد سوم

سلطان عثمانی احمد سوم در سال ۱۷۲۸، دستور ساخت فواره‌ای خاص و زیبا که با نقوشی از گل و اشکال چندضلعی تزئین شده است، صادر کرده که درحال حاضر به‌عنوان یکی از شگفت‌انگیزترین و بی‌نظیرترین فواره‌های این شهر محسوب می‌شود. این تفریح رایگان استانبول برای آن دسته از کسانی که به آثار تاریخی و بناهای به‌یادگارمانده از گذشتگان علاقه دارند، گزینه مناسبی است.

آدرس: استانبول، اسکودار، معمار سینان

ساعت کاری: ۲۴ ساعته

 فواره اسکودار احمد سوم

چشمه و فواره آلمانی

چشمه و فواره آلمانی از دیگر دیدنی های رایگان استانبول است که معماری خاص و منحصربه‌فردی دارد. این چشمه در بنایی به‌شکل آلاچیق قرار گرفته و با هشت ستون مرمری و موزاییک‌های طلایی رنگ تزئین شده است. فواره آلمانی از معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری و رایگان استانبول است که داستان جالبی برای طراحی و ساخت آن نقل می‌شود.

آدرس: استانبول، منطقه فاتح، خیابان آت میدانی

ساعت کاری: ۲۴ ساعته

 چشمه و فواره آلمانی

فواره خرم سلطان

خرم سلطان نام همسر موردعلاقه و قانونی سلطان سلیمان عثمانی است که تاثیر و قدرت زیادی در تاریخ این منطقه داشته است. به همین دلیل یکی از بناهای تاریخی این شهر  به‌نام خرم سلطان نامگذاری شده است که ساختار زیبا و معماری جالبی دارد. فواره خرم سلطان از جاهای دیدنی استانبول رایگان محسوب می‌شود که با نورپردازی‌های زیبا در شب‌های استانبول جلوه‌گری می‌کند.

آدرس: استانبول، فاتح، جان کورتاران

ساعت کاری: ۲۴ ساعته

 فواره خرم سلطان

کنسرت های رایگان

از دیگر تفریحات رایگان استانبول که علاوه بر فضایی شاد و دل‌انگیز، شما را با موسیقی و هنر مردمان این منطقه آشنا می‌کند، کنسرت و اجرای موسیقی زنده است. هنرمندان این شهر با اجرای موسیقی خیابانی، حال‌وهوای پرشور و زنده‌ای به شهر بخشیده‌اند و گردشگران را به تعامل با فرهنگ و هنر این منطقه نزدیک می‌کنند. گروه‌های موسیقی در خیابان‌های پرتردد و در هر ساعت از شبانه‌روز، لطف شنیدن موسیقی زنده را به شما هدیه می‌دهند.

بازدید از سالت گالاتا برای گالری های هنری

از دیگر جاهای دیدنی رایگان استانبول که قدمت آن به دوره عثمانی می‌رسد، سالت گالاتا است. این مجموعه تاریخی در گذشته به‌عنوان بانک امپراطوری عثمانی کاربرد داشته است. درحال حاضر این مجموعه دیدنی با معماری چشم‌نواز، انواع گالری‌های هنری، رستوران، کافه، فروشگاه محصولات فرهنگی و هنری و همچنین موزه بانک عثمانی را در دل خود جای داده است.

آدرس: استانبول، خیابان بانکالار 

ساعت کاری: ۱۱ الی ۱۹

 سالت گالاتا

کلیسای بلغاری سنت استفان

کلیساهای مختلف و متعددی در استانبول وجود دارند که برخی از آن‌ها از اهمیت تاریخی بسیار بالایی برخوردار هستند. کلیسای بلغاری سنت استفان از متمایزترین کلیساهای تاریخی استانبول محسوب می‌شود که فضای خاص، پرزرق و برق و لوکسی دارد و داستان‌ها و روایت‌های تاریخی زیادی را بازگو می‌کند.

آدرس: استانبول، قسمت اروپایی، محله فاتح، منطقه فنر

ساعت کاری: ۹ الی ۱۷

 کلیسای بلغاری سنت استفان

کتابخانه دولتی بیازیت

از دیگر جاهای دیدنی رایگان استانبول می‌توان به بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین کتابخانه این شهر اشاره کرد. کتابخانه دولتی بیازیت با معماری باشکوه و منحصربه‌فرد، اتاق‌های مطاله چند گنبدی و فضاهایی برای نگهداری کتاب‌های ارزشمند و کهن بهترین گزینه برای دوستداران فرهنگ و تاریخ محسوب می‌شود. معماری و دکوراسیون این کتابخانه به‌طرز چشم‌نواز و دلنشینی تلفیق سبک سنتی و مدرن را به‌نمایش گذاشته است.

آدرس: استانبول، بخش اروپایی، منطقه فاتح

ساعت کاری: ۹ الی ۱۷

 کتابخانه دولتی بیازیت

مرکز تحقیقات تمدن های آناتولی

مرکز تحقیقات تمدن‌های آناتولی از مکان های دیدنی رایگان استانبول است که با بازدید از آن می‌توانید اطلاعات زیادی را درباره معماری، هنر، تاریخ، باستان‌شناسی و تمدن ترکیه امروزی کسب کنید. در این مرکز به‌طور همیشگی آخرین یافته‌های تحقیقاتی درباره تمدن‌های آناتولی در دسترس عموم قرار می‌گیرد.

آدرس: استانبول، منطقه آتپازاری

ساعت کاری: ۹ الی ۱۷

 مرکز تحقیقات تمدن های آناتولی

رزرو هتل استانبول برای تجربه اقامتی خاطره انگیز و فراموش نشدنی

حالا که با لیست متنوع و کاملی از دیدنی های رایگان استانبول و تفریحات بدون هزینه این مقصد گردشگری آشنا شدید، نوبت به ررزو هتلی مناسب و با امکانات و خدمات ایده‌آل رسیده است. برای رزرو هتل استانبول، گزینه‌های زیادی از معمولی تا لوکس و گران تا اقتصادی پیش‌روی شما قرار دارد که می‌توانید با ارزیابی بودجه، الویت‌ها و روحیه‌تان، اقامتی باب میل و دلچسب را تجربه کنید. توصیه می‌شود برای کاهش هزینه‌های سفرتان و همچنین استفاده حداکثری از زمان حضور خود در این شهر زیبا، هتل‌هایی را در الویت قرار دهید که دسترسی مطلوبی به مراکز مهم و جاهای دیدنی معروف استانبول در اختیارتان قرار می‌دهند.

 

رزور تور استانبول و سفری راحت و بی دغدغه

بسیاری از گردشگرانی که برای سفر به شهر توریستی و رویایی استانبول برنامه‌ریزی می‌کنند، همراهی با تورهای گردشگری و مسافرتی را ترجیح می‌دهند. این حجم از استقبال در رزرو تور استانبول به‌دلیل مزایای زیادی است که می‌توانید درکنار صرف بودجه کمتر از آن‌ها بهره‌مند شوید. ررزو هتل، ررزو بلیط هواپیما، بهره‌مندی از خدمات رایگان گشت شهری، بیمه مسافرتی و بسیاری امکانات و خدمات رفاهی دیگر در سفر با تورهای گردشگری به شما ارائه می‌شود که زحمت و سختی شما را به‌طور چشم‌گیری کاهش می‌دهد. سفر با تورهای استانبول به‌ویژه به کسانی که برای بار اول به این شهر دیدنی و تماشایی سفر می‌کنند، توصیه می‌شود.

جمع بندی مطالب

در این مطلب به معرفی جاهای دیدنی رایگان استانبول و تفریحات بدون هزینه‌ای پرداختیم که به‌طور قابل توجهی در صرفه‌جویی هزینه‌های سفرتان موثر هستند. البته باید بدانید که مکان‌های دیدنی و تفریحات رایگان استانبول در دسته معروف‌ترین و محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری این شهر قرار دارند و فرصت بازدید از جذابیت‌ها و شگفتی‌های این مقصد توریستی را بدون نیاز به صرف بودجه در اختیارتان قرار می‌دهند.

سؤالات متداول

بهترین جاهای تاریخی رایگان استانبول کجاست؟

مسجد سلیمانیه، مسجد رستم پاشا، پل گاتالا، موزه راه‌آهن، کاخ مسلک و قصر هونکار از بهترین جاهای تاریخی استانبول محسوب می‌شوند.

بهترین تفریحات رایگان استانبول کدامند؟

تفریح در ساحل جاده بوستان، ساحل پارک مال تپه، پارک فنرباغچه، پارک امیرگان، خیابان تکسیم و خیابان استقلال در بین گردشگران پرطرفدار است.

کدام تفریحات رایگان استانبول برای کودکان مناسب هستند؟

در ساحل توزلا، پارک گلهانه، پارک ماچکا و پارک ییلدیز مکان‌های ویژه‌ای برای بازی و تفریح کودکان وجود دارد.

کدام تفریحات رایگان استانبول مناسب جمع خانوادگی است؟

تماشای کنسرت‌های رایگان، بازدید از سالت گالری، رفتن به پارک شهر بایرام پاشا و گشت‌وگذار در خیابان بغداد برای تفریحات خانوادگی در سفر به استانبول مناسب هستند.

۳.۱/۵ - (۷ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×