پارک جنگلی یاسوج
اخبار گردشگری

پارک جنگلی یاسوج، ظرفیتی ارزشمند برای توسعه گردشگری

۳۰ مهر ۱۴۰۳ ۰20

پارک جنگلی هزار هکتاری در شمال یاسوج ظرفیت بالایی برای پذیرش طبیعت‌گردهای ایرانی و خارجی دارد. بااین‌حال، کمبود زیرساخت باعث شده تا نتوان به‌درستی از این ظرفیت گردشگری استفاده کرد.

کارشناسان میراث فرهنگی کهگیوله و بویراحمد مدت‌هاست که پارک جنگلی کوهستان یاسوج را منبعی بکر برای درآمدزایی و رونق اقتصاد گردشگری معرفی می‌کنند. این منطقه می‌تواند با توسعه زیرساخت‌های خود به اشتغال جوانان منطقه و فروش تولیدات محلی کمک شایانی کند.

بلوطستان‌ها پوشش اکثریت دامنه کوهستان را تشکیل داده و بوته‌زار و درختچه‌زارها، بخش بالایی را پوشانده‌اند. عکس‌های هوایی و ماهواره‌ای ۵۰ سال اخیر نشان داده که ۶۰ درصد پوشش گیاهی منطقه تغییر خاصی نکرده است. گفتنی است که از هزار هکتار وسعت پارک جنگلی، ۷۵ هکتار آن قابلیت ساخت‌و‌ساز و ایجاد تاسیسات دارد.

آمار میراث فرهنگی نشان می‌دهد که سالانه ۳۰۰ هزار نفر به دیدن پارک کوهستان می‌آیند. بااین‌حال، هوای پاک و خنک تابستانی یا خش‌خش برگ‌های پاییزی می‌تواند افراد بسیار بیشتری را به شهر یاسوج بکشاند.

به گفته سید مجتبی امیرحسینی، سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، تاکنون تنها یک کمپینگ در پارک ساخته شده که پاسخگوی نیاز گردشگران نبوده است. طرح توسعه زیرساخت‌های پارک جنگلی یاسوج با حمایت استاندار و شورای شهر قرار است به جذب سرمایه‌گذار خصوصی بپردازد و پتانسیل آن را برای رونق اقتصادی مردم آزاد کند.

فرشید کرمی، معاون اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، اذعان کرد: هفت هکتار از زمین پارک جنگلی در اختیار میراث فرهنگی قرار دارد که در بخش‌هایی از آن، سرویس بهداشتی، اقامتگاه و سایر امکانات فرهنگی ساخته شده است. سرمایه‌گذاران خصوصی می‌توانند تنها برای بهره‌برداری و ساخت امکاناتی مانند پارک کودک، آلاچیق، مجتمع رفاهی و غیره برای واگذاری زمین درخواست بدهند.

منبع

لطفا به این مقاله امتیاز دهید ..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×