مکان های مذهبی تهران
تهران

۲۱ تا از مکان های مذهبی تهران با آدرس و فاصله از تهران

۳۱ شهریور ۱۴۰۳ ۰449

شهر تهران با تمام هرج و مرج و پرجمعیت‌بودن خود، جاذبه‌ها و مکان‌های تفریحی و زیارتی بسیار دنجی دارد. فرصت را باید در گوشه گوشه شهر غنیمت شمرد و به این مکان‌ها سر زد؛ به ویژه زمان‌هایی که از کار و مشغله زیاد دچار خستگی فراوان می‌شویم و دوست داریم تنها چندین ساعت را به خلوت و تنهایی سپری کنیم. حال که حرف از آرامش شد، چه چیز بهتر از مکان‌های زیارتی که همه آن‌ها متبرک هستند و می‌توان به دور از هر هیاهویی از آرامش آنجا لذت برد.

امروز در راستای صحبت‌های بالا، می‌خواهیم معروف‌ترین و محبوب‌ترین جاهای دیدنی تهران را به شما معرفی کنیم که هم تفریحی و هم زیارتی هستند. اگر هر از گاهی دوست داشتید با خود و خدای خود خلوت کنید، سری به این مکان‌ها بزنید. تا انتها با مجله گردشگری اقامت ۲۴ همراه باشید.

امامزاده صالح

یکی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین مکان‌ های مذهبی تهران امامزاده صالح است که در واقع، مشهدِ تهرانی‌ها هم محسوب می‌شود. امام‌زاده صالح یکی از فرزندان امام موسی کاظم (ع) یعنی امام هفتم شیعیان است که آستان مقدس و گنبد آن به تقلید از سبک سنتی صفوی کاشی‌کاری شده و مناره لاجوردی آن بنا شده است.

بنر تبلیغاتی رزرو هتل های تهران با تخفیف

طبق آمارهای نشان‌داده شده، روزانه حدود ۳۰ هزار نفر به آستان مقدس این امامزاده مشرف می‌شوند و در روزهای تعطیل به یکی از شلوغ‌ترین جاهای زیارتی در تهران تبدیل می‌شود. بسیاری از مردم برای زیارت به آنجا می‌روند و مراسمات مذهبی و دعا برگزار می‌کنند.

آدرس: تهران، میدان تجریش، حرم امامزاده صالح (ع)

فاصله تا تهران: حدود ۱۱ کیلومتر

امامزاده صالح تهران

امامزاده داوود

یکی دیگر از جاهای زیارتی تهران، امامزاده داوود است که در یکی از مناطق بسیار سبز و کوهستانی شهر تهران قرار دارد. این امامزاده در گذشته مسیری صعب العبور داشت که مردم باید برای رفتن به آنجا و زیارت‌کردن از قاطر استفاده می‌کردند. اما امروزه جاده‌ای آسفالت تا نزدیکی امامزاده ساخته شده که رفتن به آنجا و زیارت‌کردن را آسان کرده است.

بنای بقعه این امامزاده مربوط به دوران صفویان است که در آن زمان بر اثر وقوع سیل از بین رفت اما بعدها در دوران قاجاریه بقعه جدید آن بنا شد و تاکنون بازسازی نشده است.

آدرس: استان تهران،شهر تهران، شهران، جاده کن-سولقان

فاصله تا تهران: بسته به مسیر بین ۲۰ تا ۴۰ کیلومتر

امامزاده داوود تهران

آتشکده زرتشتیان آدُریان

آتشکده زرتشتیان آدریان نخستین بار در شهرهای یزد و کرمان بنا شد و از آن موقع به بعد ممکن است با هر بار شنیدن اسم این آتشکده یاد کرمان و یزد بیفتید. اما این آتشکده در شهر تهران هم وجود دارد و یکی از مکان های مذهبی تهران به حساب می‌آید.

سنگ بنای این آتشکده برای اولین بار در روز اشتاد ایزد و یزدگری سال ۱۲۹۳ هجری خورشیدی آن هم با حضور افتخاری ارباب کیخسرو شاهرخ و سایر افراد ساخته‌ شد. این آتشکده قدمت بسیار کهنی داشته و مربوط به دوره قاجاریه است که بعدها در سال ۱۳۹۲ به عنوان یکی از آثار ملی کشور ثبت شد.

آدرس: استان تهران، شهر تهران، خیابان جمهوری، خیابان میرزا کوچک خان، پلاک ۴

فاصله تا تهران: حدود ۱۱ کیلومتر

شماره تماس:  ۰۲۱۶۶۷۰۶۸۶۵

آتشکده زرتشتیان آدُریان

کلیسای سنت سَرکیس تهران 

یکی از بزرگ‌ترین کلیساهای تهران و اماکن مذهبی معروف این شهر، کلیسای سنت سرکیس است که در سال ۱۳۴۹ با تلفیقی از معماری ارمنی و قرون وسطایی بنا شد. 

موسس این کلیسا شخصی ارمنی تهرانی، به نام مارگار سرکیسیان بود که آن را به یاد همسرش ساخت. نام کلیسا نیز از نام موسس آن برگرفته شده است.

کلیسای سنت سرکیس دارای پلان داخل و خارج بازیلیکی بوده و در بالای مرکز نمازخانه آن یک گنبد هم وجود دارد. نمای بتنی  کلیسا با رنگ خاکستری موجب درهم‌آمیختگی با مناظر شهری شده و بالعکس فضای داخلی آن تلفیقی زیبا از هنر رنگارنگ مدرن و هنر سنتی ارمنی است.

آدرس: تهران، خیابان کریم خان زند، ابتدای خیابان نجات اللهی

فاصله تا تهران: حدود ۱۰ کیلومتر

کلیسای سنت سَرکیس تهران 

مسجد شاه یا سلطانی

مسجد شاه یا سلطانی یکی از مکان‌‌ های مذهبی تهران محسوب می‌شود که پس از انقلاب ۱۳۵۷ به مسجد امام خمینی تغییر نام یافت. 

تاریخچه ساخت بنا و معماری خیره‌کننده این مسجد به زمان فتحعلی شاه و دوران قاجاریه برمی‌گردد. این بنا تاکنون بازسازی نشده و می‌توان شاهد معماری بسیار زیبای آن دوران بود.

طبق آمار، این مسجد پس از جامع تهران، دومین مسجد بزرگ پایتخت محسوب می‌شود که در مهر ماه سال ۱۳۶۳ به عنوان یکی از آثار ملی مهم کشور به ثبت رسید.

آدرس: استان تهران، تهران، خیابان ۱۵ خرداد، روبه‌روی خیابان ناصرخسرو 

فاصله تا تهران: حدود ۱۵ کیلومتر

مسجد شاه یا سلطانی

حرم شاه عبدالعظیم حسنی

حرم شاه عبدالعظیم حسنی یکی دیگر از جاهای زیارتی تهران است که در جنوب این شهر، واقع در شهر باستانی ری، قرار دارد. جالب است بدانید که این حرم تا قبل از اینکه شهر تهران به عنوان پایتخت انتخاب شود، یکی از مراکز سیاسی بسیار مهم کشور بود. حرم شاه عبدالعظیم بعدها در بهمن سال ۱۳۳۴ به عنوان یک آثار ملی مهم کشور ثبت شد. 

شاه عبدالعظیم حسنی یکی از نوادگان امام حسن (ع) بوده که آرامگاه آن مربوط به دوران ایلخانی‌، صفوی‌ و قاجاریه می‌شود. این حرم دارای حیاط مرکزی بزرگی با گنبد طلایی است. این مکان زیارتی، هر ساله زائران شیعه زیادی را از سراسر ایران و جهان به خود جذب می‌کند چون یکی مکان‌های دیدنی بسیار زیبای تهران به ویژه در شب است. آرامگاه شاه عبدالعظیم حسنی حداقل یک بار هم که شده ارزش دیدن را دارد.

آدرس: تهران، شهر ری، حرم عبدالعظیم حسنی

فاصله تا تهران: حدود ۲۵ کیلومتر

حرم شاه عبدالعظیم حسنی

امامزاده قاسم

امامزاده قاسم جزو آرامش‌بخش‌ترین مکان‌ های مذهبی شهر تهران است؛ چرا که در یک منطقه خوش آب‌ و هوا و دل‌انگیز واقع شده است و می‌تواند انتخابی عالی برای دورشدن از هر هیاهویی باشد. 

بنای امامزاده قاسم را یکی از پادشاهان مربوط به دوران صفوی توسعه داده است. بعدها قسمت‌هایی از آن دوباره بازسازی شد اما هنوز هم می‌توان آثاری از معماری دوران صفویه را در آن مشاهده کرد. سرانجام امامزاده قاسم در سال ۱۳۵۱ با شماره ۹۰۸ به عنوان یک آثار ملی مهم کشور به ثبت رسید.

آدرس: تهران، میدان تجریش، خیابان دربند، خیابان گلابدره، میدان امامزاده قاسم، خیابان بانی

فاصله تا تهران: حدود ۲۰ کیلومتر

امامزاده قاسم

مسجد مصلی تهران

مسجد مصلی یکی از بناهای تازه‌ساز شهر تهران با سال ساخت ۱۳۶۹ و مساحت ۶۵۰۰۰۰ متر مربع است و لقب یکی از بزرگ‌ترین مسجدهای جهان را یدک می‌کشد. جالب است بدانید ایوان بزرگ مسجد مصلی با ارتفاع ۷۲ متر، به یاد کشته‌شدگان واقعه کربلا ساخته شده است. مسجد مصلی یکی از معروف‌ترین مکان های مذهبی تهران است.

دکتر پرویز موید عهد، معمار و طراح مسجد مصلی، در ساخت بنا از معماری سنتی و مدرن استفاده کرده است. مسجد مصلی اثری عمومی و مهم از نمونه برنامه‌های بارز جمهوری اسلامی است. 

مسجد مصلی تهران هر سال نمایشگاه بین‌المللی کتاب را برای علاقه‌مندان کتاب و کتابخوانی برگزار می‌کند و سالانه میلیون‌ها نفر به آن سر می‌زنند.

آدرس: تهران، خیابان شهید بهشتی، مقابل خیابان مفتح. 

فاصله تا تهران: حدود ۱۳ کیلومتر

مسجد مصلی تهران

زورخانه آیت الله طالقانی و امامزاده علی اکبر چیذر

زورخانه آیت الله طالقانی در منطقه چیذر جنب امامزاده علی اکبر واقع شده است که علاوه بر زیارت و نماز، می‌توانید به این زورخانه قدیمی هم بروید. این زورخانه در سال ۱۳۵۹ با مساحت ۳۰۰ متر مربع به‌صورت سرپوشیده ساخته شد که از گذشته تا حالا به یکی از مظاهر عرفان شیعه در بین ایرانیان تبدیل شده است.

ورزش زورخانه‌ای یکی از ورزش‌های بسیار قدیمی در تاریخ ایرانیان است که هنوز هم محبوبیت و طرفداران مخصوص خود را دارد. پس از زیارت و دعا در امامزاده علی اکبر، می‌توانید سری هم به این زورخانه بزنید و حرکات ورزشکاران را در جایگاه تماشاچیان، با لیوان چای در دست، تماشا کنید.

آدرس: تهران، منطقه چیذر، جنب امامزاده حضرت علی اکبر (ع).

فاصله تا تهران: حدود ۲۰ کیلومتر

زورخانه طالقانی

آرامگاه شهدای گمنام کهف الشهدا

امکان ندارد که صحبت از مکان‌ های مذهبی تهران باشد و آرامگاه شهدای گمنام کهف الشهدا فراموش شود. در آرامگاه کهف الشهدا، ۵ تن از شهیدان گرانقدری را دفن کرده‌اند که سن هیچ‌کدام از ۲۵ سال هم عبور نکرده بود.

این آرامگاه یکی از آن مکان‌های آرامش‌بخش و دنج است که با یکبار رفتن، انرژی مثبت و فضای دل‌انگیز آنجا را با هیچ چیز عوض نخواهید کرد. این آرامگاه در ارتفاعات ولنجک قرار دارد و باید برای رسیدن به قسمت اصلی آنجا، مقداری کوهنوردی کنید و برای چند ساعت هم که شده از هر فکر و خیالی آزاد باشید.

آدرس: آدرس : تهران، ولنجک، بلوار دانشجو، کوچه البرز

فاصله تا تهران: حدود ۱۸ کیلومتر

آرامگاه شهدای گمنام کهف الشهدا

آرامگاه بی‌بی ‌شهربانو تهران

آرامگاه بی بی شهربانو در نزدیکی چشمه و بر فراز کوه واقع شده، دارای شاخصه‌های معماری سنگی بسیار زیبایی بوده و رمزآلودترین مکان مذهبی تهران است. بر اساس داستان‌های مختلف، مردم شهر ری اعتقاد دارند که این بانوی زنده‌یاد، همسر امام سوم شیعیان بوده که مقبره آن به یک زیارتگاه مهم تبدیل شده است. این در حالی است که محمدباقر بهبودی، مصحح ناسخ التواریخ باور دارد که داستان گفته‌شده درباره اینکه آرامگاه متعلق به همسر امام سوم شیعیان است، کاملا تخیلی است. او مزار این بانو را متعلق به دختر یک کدخدا می‌داند که حدود ۳۰۰ سال پیش از زمان مولف زندگی کرده است.

آدرس: استان تهران، شهر ری، جاده امین آباد، جاده بی بی شهربانو

فاصله تا تهران: حدود ۳۰ کیلومتر

آرامگاه بی‌بی ‌شهربانو تهران

آرامگاه سید روح الله خمینی

آرامگاه سید روح الله خمینی یا مرقد امام بزرگوار بنیان‌گذار جمهوری اسلامی، یکی از مهم‌ترین و باشکوه‌ترین جاهای زیارتی تهران است که معماری‌فوق العاده باشکوهی دارد.

در این آرامگاه علاوه بر سالگرد امام، بسیاری دیگر از مناسبت‌های مذهبی در آنجا برگزار می‌شود که روزانه و سالانه زائران و بازدیدکنندگان بسیاری زیادی را هم برای زیارت و هم برای گردش به خود جذب می‌کند.

نه‌تنها امام خمینی، بلکه افراد دیگری همچون همسر، پسر، داماد امام و حتی مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در این مکان به خاک سپرده شدند. در ایام عید و تابستان حتی افراد مذهبی خارج از کشور هم به زیارت این آرامگاه می‌آیند.

آدرس: تهران، کیلومتر ۶ بزرگراه خلیج فارس (آزادراه تهران-قم)

فاصله تا تهران: حدود ۲۵ کیلومتر

آرامگاه سید روح الله خمینی

امامزاده ابوالحسن

امامزاده ابوالحسن یکی از باصفاترین مکان‌ های مذهبی شهر تهران است که در زمان قاجاریه ساخته شده و گنبد آن با کاشی‌های فیروزه‌ای تزئین شده است. مساحت داخلی این امامزاده ۷۰ متر مربع است و بر بالای ایوان ورودی آن یک کتیبه شامل اشعار مرثیه با خط نستعلیق گچ‌بری شده است.  رواق و حرم این امامزاده تزییناتی بسیار زیبا از مقرنس کاری و آیینه کاری دارد که در سال ۱۳۵۸ شمسی توسط هنرمند معاصر و معروف محمدرضا نوید انجام گرفته‌است. این امامزاده در سال ۱۳۷۱ طبق دستور اداره اوقاف و امور خیریه شهر ری مرمت و بازسازی شد و به شکل کنونی درآمد.

آدرس: استان تهران، شهرستان ری، بلوار شهید رجایی، امامزاده ابوالحسن، اندرمان 

فاصله تا تهران: حدود ۲۰ کیلومتر

امامزاده ابوالحسن

امامزاده عبدالله تهران

امامزاده عبدالله واقع در قسمت جنوبی شهر تهران است. نه‌تنها آرامگاه مرحوم عبدالله، بلکه مزار افراد مشهور دیگری همچون نیما یوشیج، پورممتاز، خاندان مفخم، سردار شرفی بدر، حسن وحیدی دستگردی شاعر، مهدی برکشلی، عمادالکتاب و دیگران نیز در این امامزاده قرار دارد. دفن مرده در قبرهای این امامزاده از دهه پنجاه ممنوع شده است، مگر اینکه قبر از پیش خریداری شده باشد. بنا و معماری بقعه داخلی آن مربوط به دوران صفویه و قسمت خارجی آن تلفیقی از معماری دوره قاجار و پهلوی اول و دوم است. این امامزاده فضای بسیار دل‌انگیز و دنجی دارد و در اردیبهشت ماه سال ۱۳۷۸ به فهرست آثار ملی مهم کشور اضافه شد.

آدرس: استان تهران، شهر ری،  شهرری، محله فیروزآبادی ری – خیابان قربانی

فاصله تا تهران: بسته به مسیر بین ۹۰ تا ۱۴۰ کیلومتر

امامزاده عبدالله تهران

امامزاده اسحاق تهران

امامزاده اسحاق به قدمگاه چهارده معصوم هم معروف است که تاریخچه احداث آن به قرن هشتم یا نهم هجری برمی‌گردد و یکی از مکان های مذهبی تهران با محبوبیت بالاست. امام اسحاق یکی از نوادگان امام موسی کاظم محسوب می‌شود که به اتفاق اسماعیل بن زکریا کشته شد. سنگ قبر آرامگاه این امام حاوی مطالبی با خط زیبای نستعلیق و به رنگ خاکستری است.

مساحت بقعه کمتر از سی متر مربع است. این امامزاده قبلا به دستور اداره اوقاف تنها پنجشنبه‌ها برای دعا و زیارت باز بود و به همین دلیل، همیشه به علت بازدید زائران بسیار شلوغ می‌شد. امروزه همه روزهای هفته به غیر از روزهای تعطیل برای زیارت و دعا باز است.

آدرس: شهر تهران، منطقه باغچه علی جان، خیابان ناصر خسرو، کوچه خدابنده لو

فاصله تا تهران: حدود ۸۰ کیلومتر

امامزاده اسحاق تهران

بهشت زهرا

بهشت زهرا، که در جنوب تهران قرار گرفته، یکی از معروف‌ترین و وسیع‌ترین قبرستان‌های پایتخت به شمار می‌رود. این آرامستان، مرقد بسیاری از سربازان گمنام و رزمنده‌های جنگ ایران و عراق است که برای خاک وطن تا پای جان دفاع کرده‌اند.

مساحت این قبرستان در ابتدا حدود ۳۱۴ هکتار بود که بعدها در سال ۱۳۷۶ حدود ۱۱۰ هکتار و در سال ۱۳۸۷ حدود ۱۶۰ هکتار دیگر به وسعت آن اضافه شد. تا به الان چیزی بیشتر از ۲ میلیون نفر در این قبرستان به خاک سپرده شده‌اند. این قبرستان وسیع می‌تواند به خوبی آداب سوگواری و تدفین شیعیان را نشان دهد که برای هر درگذشته‌ای شستشو با گلاب، قرائت قرآن و دعا و گذاشتن گل بر مزار آن‌ها انجام می‌شود.

آدرس:  استان تهران، شهرستان ری، بخش کهریزک و بلوار آرامستان شرقی

فاصله تا تهران: حدود ۳۰ کیلومتر

بهشت زهرا

کنیسه حییم تهران

کنیسه حییم یکی از اولین کنیسه‌ها و مراکز نیایش کلیمیان در شهر تهران است که در سال ۱۲۹۲ در منطقه یهودیان ساخته شد. قدمت این کنیسه به چیزی حدود ۱ قرن می‌رسد و یکی از شناخته‌شده‌ترین مکان‌های مذهبی ادیان در تهران محسوب می‌شود. البته این کنیسه تنها یک مکان مذهبی نیست، بلکه به عنوان یک موزه گردشگری و تفریحی هم مورد بازدید افراد قرار می‌گیرد.

این کنیسه حیاطی بسیار بزرگ و دل‌انگیز دارد که حوضچه‌ای پر از آب با درختان تنومند و کهن در آن دیده می‌شود تا حس و حال خانه‌های قدیمی و نوستالژی را با وارد شدن به آنجا ایجاد کند.

آدرس: استان تهران، منطقه ۱۲، خیابان سی‌تیر، نرسیده به موزه آبگینه، کوچه سیمی و نبش کوچه حسن شاطری

فاصله تا تهران: حدود ۱۲ کیلومتر

کنیسه حییم تهران

مسجد سپهسالار تهران

مسجد سپهسالار از قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین مساجد شهر تهران است که پس از انقلاب جمهوری اسلامی به مسجد آیت الله مطهری تغییر نام یافت. این مسجد در سال ۱۲۵۸ به دستور میرزا حسین خان سپهسالار قزوینی تاسیس شد که صدراعظم ناصرالدین شاه قاجار بود و بعدها در سال ۱۳۵۷، مهندس سعیدی آن را بازسازی کرد.

معماری بنای این مسجد تلفیقی از معماری ایرانی و مساجد شهر استانبول ترکیه است. تزئینات اصلی این بنا با یزدی‌بندی، مقرنس، کاسه‌بندی و کاشی‌کاری انجام شده، سپس تزئینات چوبی و سنگی بسیار باشکوهی در بازسازی آن استفاده شده است.

آدرس: تهران، میدان بهارستان، خیابان مصطفی خمینی، خیابان علامه شریف رضی

فاصله تا تهران: حدود ۱۵ کیلومتر

مسجد سپهسالار تهران

امامزاده یحیی تهران

امامزاده یحیی یکی دیگر از بهترین مکان‌ های مذهبی تهران است که می‌توانید از آن بازدید کنید و به زیارت بپردازید. این امامزاده با معماری گنبد مخروطی شکلی که دارد، محل دفن  ابوالقاسم عزالدین یحیی از نوادگان امام سجاد (ع) است. این امامزاده پس از امامزاده قاسم می‌تواند دنج‌ترین مکان‌ زیارتی برای داشتن خلوتی آرام باشد که می‌توانید یک بار هم که شده به آن سر بزنید. در نزدیکی این امامزاده می‌توان سرداب و سقاخانه‌ای بسیار قدیمی را مشاهده کرد که قدمت آن به بیش از ۸۰۰ سال پیش برمی‌گردد. در ۱۵ آذر سال ۱۳۱۴ این امامزاده با شماره ۲۱۴ به عنوان یکی از آثار ملی باشکوه کشور ثبت شد.

آدرس: تهران، ری، نعیمی سپهر، امامزاده یحیی، بین طهماسبی و کرلو

فاصله تا تهران: حدود ۱۵ کیلومتر

امامزاده یحیی تهران

امامزاده عینعلی و زینعلی تهران

امامزاده عینعلی و زینعلی، آرامگاه دو برادر از فرزندان امام سجاد (ع) هستند که چون در همین منطقه به شهادت رسیده بودند، پس در همین مکان آرامگاه باشکوهی برایشان بنا گذاشته شد. این امامزاده هم مانند سایر امامزاده‌های دیگر در بین هیاهو و هرج و مرج پایتخت، یکی از مکان های زیارتی تهران با فضایی دنج و آرام‌بخش برای تمامی زائران است. ساخت بنای این امامزاده به زمان فتحعلی شاه برمی‌گردد که در سال ۱۳۳۷ مجدد بازسازی شد و به شکل حال حاضر درآمد. این امامزاده حیاطی بسیار زیبا با درختان و گل‌های شاداب دارد که زیارت و نماز را برای حال افراد لذت‌بخش‌تر می‌کند.

آدرس: تهران، بزرگراه شهید اشرفی اصفهانی، بالاتر از چهارراه پونک، بلوار پونک، کوچه امامزاده

فاصله تا تهران: حدود ۶ کیلومتر

امامزاده عینعلی و زینعلی تهران

امامزاده پنج تن لویزان

امامزاده پنج تن لویزان مرقد ۵ برادر به نام‌های سالم، حسین، محمد (ابوطالب)، عبدالرحیم (ابومحمد) و صائم است. امامزاده حسین، سالم و محمد از نوادگان امام موسی کاظم (ع) هستند. امامزاده صائم یکی از نوادگان امام حسن مجتبی (ع) و برادرزاده‌ شاه عبدالعظیم حسنی و امامزاده عبدالرحیم هم یکی از نوادگان امام صادق (ع) هستند. 

بنای این امامزاده مربوط به دوران قاجاریه است که بعدها توسعه یافت و به بنای کنونی تبدیل شد. این بنا در سال ۱۳۷۶ مرمت شد و مساحت آن هم افزایش یافت تا به یکی از جاهای مذهبی تهران برای زائران تبدیل شود. امامزاده پنج تن حال و هوای خاصی در بین مکان های مذهبی تهران دارد.

آدرس: تهران، لویزان، خ فرشادی بین بهشتی و بنفشه، امامزاده پنج تن

فاصله تا تهران: حدود ۲۰ کیلومتر

امامزاده پنج تن لویزان

در تهران کجا اقامت کنیم؟

ازآنجایی‌که تهران یکی از پرجمعیت‌ترین شهرهای ایران است، بسیاری از افراد فکر می‌کنند با وجود جمعیت زیاد نمی‌توان جای مناسبی را برای اقامت پیدا کرد. برخلاف این تصور، شهر تهران دارای هتل‌های بسیار زیبا و لاکچری با امکانات بسیار پیشرفته است که می‌توانید اقامت در آن‌ها را در سفر به این شهر انتخاب کنید. از جمله پیشرفته‌ترین هتل‌های تهران می‌توان به هتل اسپیناس، هتل پارسیان استقلال، هتل رودکی و هتل آپارتمان تاج محل اشاره کرد که امکانات بسیار ویژه‌ای را در اختیارتان قرار می‌دهند. 

جمع بندی مطالب 

سفر به تهران می‌تواند یکی از تجربه‌های مهیج و لذت بخش برای شما و خانواده‌تان باشد چرا که آنچنان تعداد مکان‌های مذهبی، تفریحی، گردشگری، مرکز خرید و … بسیار زیادی دارد که می‌توانید از هر دقیقه خود با دنیایی از خاطره استفاده کنید.

در این مقاله تعداد زیادی از مکان‌ های مذهبی تهران را به شما عزیزان معرفی کردیم تا بتوانید هنگام سفر خود با برنامه‌ریزی درست به گردش و زیارت بپردازید. امیدواریم مطالعه این پست برایتان مفید بوده باشد.

سؤالات متداول

مکان های مذهبی تفریحی تهران کدامند؟

امامزاده قاسم، مسجد مصلی، امامزاده صالح، امامزاده عینعلی و زینعلی، زورخانه آیت‌ الله طالقانی، امامزاده قاسم، کلیسای سرکیس، حرم شاه عبدالعظیم، امامزاده داوود، آتشکده زرتشتیان، بهشت زهرا، کنیسه حییم، امامزاده یحیی، امامزاده عبدالله، مسجد سپهسالار و امامزاده پنج تن لویزان از جمله مکان‌های مذهبی تفریحی شهر تهران هستند.

نزدیکترین مکان های مذهبی به تهران کدامند؟

امامزاده عینعلی و زینعلی، امامزاده یحیی، مسجد سپهسالار، کنیسه حییم، آرامگاه شهدای گمنام کهف الشهدا، مسجد مصلی، مسجد شاه یا سلطانی، کلیسای سنت سرکیس، آتشکده زرتشتیان آدریان و امامزاده صالح.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×