دبی چی ارزونه
دانستنی‌های سفر - دبی

دبی چی ارزونه؟ از دبی چی بخریم ارزون باشه سود کنیم؟

۲۷ شهریور ۱۴۰۳ ۰92

سال‌هاست که دبی در کنار برخی از شهرهای دیگر به بازاری بزرگ و پرسود برای واردکنندگان و مسافران ایرانی تبدیل شده‌است. اگر شما هم در آستانه سفری تفریحی یا کاری به این شهر گرم هستید، حتما خرید از فروشگاه‌های آن را در برنامه‌ریزی خود قرار دهید. خرید از شهر دبی نه‌تنها برایتان ارزان‌تر آب می‌خورد، بلکه خیالتان را هم از کیفیت و اصالت کالا راحت می‌کند. می‌خوای بدونی تو دبی چی ارزونه؟ پس ادامه مطلب را بخوانید. 

وسایل الکترونیکی

بسیاری از وسایل الکترونیکی مانند تلویزیون، گوشی موبایل، لپتاپ و پی‌سی در کشور ما به‌صورت غیرقانونی یا با تعرفه گمرکی بالا وارد می‌شوند. به همین خاطر، مجبوریم تا دستگاه‌های الکترونیکی را با قیمت بالاتر و بدون خدمات پس از فروش واقعی بخریم. در همین حال، دبی معدن گوشی موبایل و لپتاپ به‌شمار می‌رود.

دو عامل باعث شده تا مردم مشتاق و علاقمند به جدیدترین محصولات فناوری به دبی سفر کنند. نرخ مالیات پایین و نرخ تبدیل ارز پایین که قیمت محصولاتی مانند آیفون، آیپد، گوشی‌های سامسونگ و غیره را به‌شکل محسوسی پایین آورده‌است. در مقام مقایسه می‌توانیم به قیمت آیفون ۱۳ در بریتانیا و دبی اشاره کنیم که اختلافی ۲۰۰ یا حتی ۳۰۰ دلاری با هم دارند. خرید وسایل الکترونیکی از رایج‌ترین پیشنهادات برای خرید ارزان در دبی محسوب می‌شوند.

بنر هتل های دبی بلاگ برای موبایل

خرید وسایل الکترونیکی در دبی

طلا، الماس و جواهرات

بازار طلا دبی در دنیا معروف است. شما می‌توانید جدیدترین آثار طلا را که با جواهرات قیمتی تزئین شده‌اند، در این شهر بیابید. دو عامل اساسی وجود دارد که دبی را به مکانی رویایی برای عاشقان طلا و جواهر تبدیل می‌کند:

تعرفه مالیاتی امارات برای مواد خامی شمش طلا صفر است. همچنین، مالیاتی که برای مصنوعات طلا و جواهر از واردکننده می‌گیرند، بسیار ناچیز محاسبه می‌شود. بنابراین، طلاسازان و شرکت‌های فعال در این زمینه، دبی را موقعیت استثنایی برای تجارت می‌دانند.

دومین دلیل را باید در یکی از بزرگترین صنایع دبی جستجو کنیم. گردشگری! سالیانه هزاران نفر به دبی می‌آیند تا از برج‌ها، دست‌سازه‌های انسانی و نمایشگاه‌های عظیم دیدن کنند. یکی از بهترین سوغاتی‌هایی که گردشگران می‌توانند از دبی به کشور خود ببرند، طلا و جواهرات است.

خرید طلا و جواهرات در دبی

ادویه

کمی که به گذشته برگردیم، متوجه می‌شویم که کشورهای عربی با یکی از رایج‌ترین المان‌های خود یعنی ادویه گره خورده‌اند. قبول داریم که دبی تغییرات زیادی را به خود دیده، اما هنوز می‌توان ادویه‌های متنوع و خوش‌طعمی را در بازار سنتی‌اش پیدا کرد.

آمریکایی‌ها و اروپایی‌هایی که به دبی سفر می‌کنند، یکی از مشتریان اصلی ادویه امارات به‌شمار می‌روند. هرچه نباشد آن‌ها به اندازه کشورهای شرقی مانند ایران و چین با ادویه‌های مختلف آشنا نیستند. زیره سبز محبوب‌ترین ادویه دبی است که به مذاق کشورهای غربی خوش آمده و اغلب در کیف سوغات آنان جای می‌گیرد.

زعتر و حنا دو محصول دیگر در دبی هستند که مشتریان خاص خود را دارند. اولی مخلوطی از چند ادویه است که از قدیم مورد توجه تجار و مردم سرزمین‌های مختلف بوده‌است. حنا نیز علاوه بر خواص درمانی، برای مردم شرق نوعی تتوی موقت محسوب می‌شود و زیبایی متفاوتی دارد.

خرید ادویه در دبی

ساعت

هیچ استایلی بدون ساعتی شیک و متناسب کامل نمی‌شود. ساعت مچی یکی دیگر از کالاهایی است که مالیات اندکی در دبی دارد. مغازه‌های Duty Free که در فرودگاه قرار دارند، محصولات خود را ارزان‌تر از بقیه فروشگاه‌ها عرضه می‌کنند. به فروشگاه‌هایی که کالای خود را بدون هیچ مالیاتی می‌فرشوند، Duty Free می‌گویند.

خرید ساعت در دبی

پوشاک

از هرکسی بپرسید دبی چی ارزونه، حتما لباس و پوشاک اولین پیشنهادش خواهد بود. فروشگاه و مال‌های دبی از جمله مقاصد محبوب ایرانیان برای خرید جدیدترین لباس‌ها محسوب می‌شود. می‌توانیم به حضور برندهای معروف بین‌المللی در بازار این شهر، به عنوان مهم‌ترین دلیل مردم برای خرید لباس اشاره کنیم. با این‌حال، دبی هنوز توانسته تا لباس‌های سنتی خود را نیز حفظ کند و آن‌ها را با کیفیت مناسب به بازار عرضه کند.

دبی از آن دست شهرهایی است که برندهای معروف برای حضور در آن سر و دست می‌شکنند. مسافرانی که در مراکز خرید دبی قدم می‌زنند، چشمشان به لویی ویتون، دولچه و گابانا، گیونچی، بالنسیاگا، آرمانی و بسیاری دیگر از نام‌های لوکس بین‌المللی می‌افتد.

شاید با خود بگویید که هر کشور دیگری که تحریم نباشد نیز شعبه‌ای از این برندها را در خود دارد و سفر به دبی، آن را خاص نمی‌کند. اما وقتی به موجودی محصولات در هر فروشگاه دبی نگاه می‌کنیم، متوجه تفاوت دبی با دیگر شهرها در تنوع رنگ و طرح می‌شویم.

درست در کنار فروشگاه‌های پر زرق و برق خارجی، بازار محلی پوشاک نیز هنوز روح خود را حفظ کرده و محصولاتش را عرضه می‌کند. یکی از پوشاک محلی جالب، کفش‌های علاءالدین است که در رنگ‌های جورواجور یافت می‌شود.

این کفش‌ها اغلب ما را به یاد فرهنگ پاکستانی و هندی می‌اندازد. با این‌حال، می‌بینیم که فرهنگ عربی ریشه‌دار در این کفش هنوز در کوچه پس کوچه‌های دبی حضور دارد.

با توجه به مسلمان‌بودن مردم بومی دبی و کشور امارات، نباید از حجاب و مهم‌ترین برند آن یعنی آبایا غافل شویم. در نقطه نقطه شهر دبی می‌توانید آخرین طراحی‌های برند آبایا را پیدا کنید.

خرید پوشاک در دبی ارزونه

عطر و ادکلن

سه باره به یکی دیگر از محصولاتی رسیدیم که در دبی، تعرفه مالیاتی بسیار کمتری نسبت به کشورهای مختلف دارد. اگر به زودی مسافر کشور امارات می‌شوید و از دبی دیدن می‌کنید، یادتان نرود که عطر و ادکلن می‌تواند به یکی از بهترین خریدهایتان تبدیل شود.

اول از همه به برند رساسی اشاره می‌کنیم. ۳۰ سالی است که عطر رساسی، واقع در سیتی سنتر میردیف، توانسته شهرتی جهانی به هم بزند. امروزه، عطرهای مشهور رساسی با ترکیبی از رایحه‌های شرقی و غربی، اکثر رقبای خود را از بازار جهانی بیرون کرده‌اند.

دومین گروه از عطرهایی که در دبی پیدا می‌کنید، متعلق به برندی چهل ساله از قلب جهان اسلام یعنی مکه است. برند الحرمین، تولیدکننده عطرهایی با رایحه اکثرا عربی محسوب می‌شود که هرکدام دارای شخصیت و ترکیب منحصر به‌فرد خود است.

خرید عطر و ادکلن در دبی

لوازم خانگی

همانطور که در بخش‌های قبلی هم گفتیم، نرخ پایین مالیات دبی به تولیدکنندگان کمک می‌کند تا اجناس خود را با قیمت کمتری به‌دست مشتری برسانند. با کمی قدم‌زدن در بازارهای دبی، چشمتان به نمایندگی‌های بوش، سامسونگ، دایسون، الجی و صدها برند لوازم خانگی دیگر می‌افتد که جدیدترین محصولات برند خود را عرضه می‌کنند.

خرید لوازم خانگی در دبی

شکلات

علاقه به شکلات قضیه‌ای جهانی است و بزرگ و کوچک هم نمی‌شناسد. در دبی اما می‌توانید نوعی متفاوت از شکلات را تجربه کنید که شاید در کشورهای دیگر به سختی پیدا شود.

شکلات درست‌شده از شیر شتر!

درست شنیدید؛ این خوراکی متفاوت را می‌توانید از برند النسما در فروشگاه‌های دبی پیدا کنید. شکلات شیر شتر طعمی مشابه با دیگر شکلات‌ها دارد، اما خوراکی منحصر به‌فردی برای هدیه‌دادن محسوب می‌شود. شکلات‌های محبوب از برندهای دیگر را نیز می‌توانید در دبی پیدا کنید.

خرما یکی از دیگر از خوراکی‌هایی است که ما معمولا از کشورهای عربی و شهر دبی به یاد می‌آوریم. با این‌حال، باید بگوییم که خرماهای دبی تفاوتی اساسی دارند. این خرماها شکلاتی هستند و در بین مردم محبوبیت بالایی پیدا کرده‌اند. شما می‌توانید خرماهای شکلاتی را هم در بسته‌بندی‌های شیک تهیه کنید و هم به‌صورت فله‌ای از بازارهای دبی بخرید.

سعی شده تا خرمای شکلاتی به طعمی متعادل بین شکلات و خرما برسد. هرچند طعم خرما در این خوراکی خوشمزه غالب است. اگر بخواهید کالایی از دبی به خانه ببرید که هم یادآور خرماپزان این شهر باشد و هم جلوه جذابی داشته باشد، خرمای شکلاتی گزینه محبوبی به‌شمار می‌رود.

خرید ارزان شکلات در دبی

لوازم یدکی خودرو

بازار رقابتی دبی حتی برای خرید لوازم یدکی خودروهای لوکس و معمولی نیز مناسب است. شرکت‌های تولیدکننده لوازم یدکی خودرو در دبی سعی دارند تا با قیمت پایین و کیفیت بالا از رقبای خود پیشی بگیرند. 

در هنگام خرید لوازم یدکی، حتما حواستان باشد که از فروشگاه‌های معتبر خرید کنید تا جنس تقلبی را به اسم جنس اصلی به شما نفروشند. تنوع بالای کالاهای یدکی خودرو در بازار دبی، ممکن است باعث گیج‌شدن شما شود، پس با تحقیق کامل و مشاوره افراد متخصص اقدام به خرید کنید.

لوازم یدکی خودرو حتی قابلیت تجارت نیز دارد و کالای پرسودی برای خرید از دبی و فروش در ایران محسوب می‌شود. اگر می‌خواهید بدانید از دبی چی بخریم سود کنیم، باید بگویم لوازم یدکی خودرو یکی از بهترین گزینه‌هایتان خواهد بود.

خرید لوازم یدکی خودرو در دبی

فرش، قالیچه و ابریشم از بازار پارچه

آن‌هایی که می‌خواهند فرهنگ‌های متفاوتی را در طراحی خانه خود دخیل کنند، نباید از فرش و قالیچه‌های ایرانی و عربی غافل شوند. کیفیت بالای فرش در بازارهای دبی و قیمت‌های متنوع باعث شده تا گردشگران به مشتری دائمی آن‌های تبدیل شوند.

همچنین، پارچه‌های لوکسی مانند ابریشم در دبی بسیار معروف است؛ زیرا مالیات ناچیزی برای آن می‌گیرند و انواع باکیفیت آن را به فروش می‌رسانند. با کمی جستجو متوجه می‌شوید که قیمت ابریشم در دبی تفاوت بسیاری با میانگین قیمت در جهان دارد. به همین دلیل، خرید از بازار پارچه دبی، خاطره خوبی را برای شما و خانواده‌تان رقم می‌زند.

فرش و قالیچه در دبی

بهترین روش سفر به دبی

برای کسانی که مرز زمینی با کشور امارات ندارند (از جمله ما ایرانی‌ها)، بهترین روش سفر به دبی از راه هوایی است. فرودگاه بین‌المللی دبی به نوعی پایتخت سفرهای هوایی دنیا محسوب می‌شود.

شما با رزرو تور دبی می‌توانید خیال خود را از بابت سفر راحت کنید. تورها با خدمات متنوع خود، سفر را برای شما آسان‌تر و تجربه مسافرت را لذت‌بخش‌تر می‌کنند. اقامت ۲۴ به‌صرفه‌ترین تورهای خارجی را به مسافران ارائه می‌دهد و کمک می‌کنند بی‌دردسر به سفرشان برسند.

در دبی کجا اقامت کنیم؟

هر فردی بر طبق هدف و نوع سفر در مناطق خاصی از دبی می‌تواند اقامت کند. اماراتی‌ها و برخی از ساکنان طولانی‌مدت در دیرا و ال فهیدی حضور دارند. آفرودبازها به سمت صحرا و کاغرمندان متخصص با ملیت‌های خارجی به جمیرا می‌روند.

مطمئن‌ترین گزینه برای توریست‌ها و آن‌هایی که دفعه اولشان محسوب می‌شود، هتل‌های مرکز شهر هستند. برج‌ها، مال‌ها، نمایندگی‌ها و دفاتر شرکت‌های بین‌المللی نیز در این منطقه حضور دارند. برای پیدا کردن بهترین هتل دبی می‌‌توانید به اقامت ۲۴ سر بزنید.

سؤالات متداول

چه چیزهایی در دبی ارزان است؟

محصولات الکترونیکی موبایل، لپتاپ و لوازم خانگی به دلیل مالیات بسیار کم و محصولات بومی مانند ادویه و پارچه در دبی ارزان‌تر از بقیه کشورها است.

با خرید از دبی نیاز به پرداخت عوارض گمرک داریم؟

با خرید از امارات، گمرک این شهر پولی با عنوان عوارض دریافت نمی‌کند.

تو دبی چی ارزونه که بخریم سود کنیم؟

محصولات الکترونیکی موبایل و لپ‌تاپ، لوازم یدکی خودرو، ساعت، پوشاک و عطر و ادکلن از پرسودترین محصولاتی هستند که می‌توانید از دبی به ایران بیاورید.

۳.۵/۵ - (۲ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×